• Äldre 28 Aug 09:43
    6057 visningar
    9 svar
    9
    6057

    RFSU graviditetstest

    Hej, vi planerar vårt femte barn, jag har tagit några graviditetstest genom åren ????

    I Söndags testade jag på bim -3 med RFSUs test (testtid inom 30 min) det blev negativt men jag la det på hyllan för att kolla på det sen, glömde bort det och efter ca 1 timme kollar jag och ser då ett svagt rosa streck (vet alltså inte när det kom) så kastade det.

    Igår tog jag ett till test och efter ca 35 min kommer det fram ett starkt tydligt rosa streck. (Men det är 5 min efter testiden) har aldrig vart med om att 2st negativa test blir positiva efter testtiden så får lite förhoppningar...

    Imorse tog jag ett tredje test (dock inte morgonurin, efter testtiden kommer det återigen upp ett klart rosa streck... men även det ca 5-10 min efter testtiden..

    Jag vet att man inte ska lita på testet efter test-tiden men jag skulle vilja ha er erfarenhet.

    Kommer att testa med ett CB imorgon (eller ikväll)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-08-28 09:50
    Min fråga är alltså om RFSU alltid blir positivt efter test-tiden gått ut? Ni som fått sånna här resultat har ni vart gravida?

  • Svar på tråden RFSU graviditetstest
  • Äldre 28 Aug 09:47
    #1


    Bild från igår (därför det är gult) men strecket var lika starkt



    Test från i dag, svårt att få en bra bild men det är bredare i verkligheten.
  • Äldre 28 Aug 15:29
    #2

    Ingen som testat med RFSU och har någon erfarenhet??

  • Äldre 28 Aug 15:33
    #3

    Jag har fått falskt positivt på dom flera gånger, ta ett digitalt så vet du direkt! :)

  • Anonym (fråge­tecken­)
    Äldre 30 Aug 21:25
    #4
    jag Vet att jag hade ägglossning 2-4 e aug tog ÄL test.
    Så nu när mensen va sen alltså bim+2 tog jag ett veckokordinator clear blue test som visade : inte gravid
    en vecka gick och ingen mens i sikte, däremot kändes de som att "nu är mensen påväg, de känner ja i magen" men nej.
    bim+7 tog jag ett nytt även de va digitalt - inte gravid.
    MEN i morse alltså Bim+12 tog jag detta och de är väl ganska tydligt att de är 2 streck?
    MEN JAG KAN ÄNDÅ INTE TRO PÅ DE???
    varför stod de inte på de andra att ja va gravid? de kunde väl stått gravid 1 vecka lr nått... är jag låghormonare?? kommer ta ett till test om några dagar och sen ringa barnmorskan.. mensvärken ja trott är kanske denna molnvärk alla pratar om.. någon som varit med om samma ? 
  • Mon 23 Sep 2019 09:07
    #5
    sarana skrev 2018-08-28 15:29:32 följande:

    Ingen som testat med RFSU och har någon erfarenhet??


    Hej!

    Vet tråden är gammal men sitter med samma erfarenhet så hoppas att du ser detta ändå Sarana... hur gick det??? Jag har också fått positivt men efter test tid....
  • Anonym (Anony­m)
    Mon 23 Sep 2019 09:09
    #6
    Anni888 skrev 2019-09-23 09:07:50 följande:

    Hej!

    Vet tråden är gammal men sitter med samma erfarenhet så hoppas att du ser detta ändå Sarana... hur gick det??? Jag har också fått positivt men efter test tid....


    Jag var gravid när det blev så för mig
  • Anonym (D)
    Mon 23 Sep 2019 09:11
    #7
    Anni888 skrev 2019-09-23 09:07:50 följande:

    Hej!

    Vet tråden är gammal men sitter med samma erfarenhet så hoppas att du ser detta ändå Sarana... hur gick det??? Jag har också fått positivt men efter test tid....


    Jag brukar testa med dem och det brukar inte bli positivt efter testtiden vad jag har sett.
  • Mon 23 Sep 2019 09:25
    #8
    Anonym (D) skrev 2019-09-23 09:11:29 följande:

    Jag brukar testa med dem och det brukar inte bli positivt efter testtiden vad jag har sett.


    Tack för svar!! Jag har också använt dem under lång tid då vi försökt med syskon väldigt länge. Och det har aldrig hänt tidigare. Helt säker vågar jag inte vara men ska försöka testa med annat märke snart igen då. :)
  • Tue 24 Sep 2019 08:01
    #9
    +2

    Tänkte jag återkopplar för historikens skull....;) Tog ett nytt test av annat märke idag. Toktydligt plus på direkten!

Svar på tråden RFSU graviditetstest