• Äldre 28 Aug 17:44
    1758 visningar
    8 svar
    8
    1758

    Audi A4 2015?

    Så, skulle vilja ha lite input på denna då jag är helt okunnig när det gäller allt med motorer.
    Är så att jag ska skaffa bil och har spanat in mig på en Audi A4 från 2015 som gått ca 16.000 mil. Ägaren som har den nu har haft den som företagsbil, där av milen. Undrar om 16.000 är mycket för en sådan bil eller om den kan gå lika mycket till utan problem. 
    Den ska vara servad enligt ägaren och den ser fräsh ut. 
    Så om ni vet något som man ska tänka på vore jag tacksam!

  • Svar på tråden Audi A4 2015?
  • Anonym (mycke­t.)
    Äldre 28 Aug 17:52
    #1

    Drygt 5000 mil/ år, ja det låter mycket. Vad är priset?

  • Äldre 28 Aug 18:04
    #2

    110.000
    Asså att de e mycket förstår jag, men tänkte om det är vanligt att modellen typ havererar eller om 16.000 inte bör avskräcka mig, vill ju inte åka på massa verkstadskostnader det första jag gör

  • Anonym (mycke­t.)
    Äldre 29 Aug 05:03
    #3

    Jag skulle köpa en splitt ny Darrig för ca 80k, med garanti och allt. Tank dig själv att om en Audi kan gå ca 35- 40 tusen mil.

  • Anonym (mycke­t.)
    Äldre 29 Aug 05:05
    #4

    Förlåt för stavfel.

    www.dacia.se/

  • Poolsk­ötaren
    Äldre 29 Aug 09:26
    #5

    Ja, det är ju en del pengar. Men om det är välservade långa mil är det oftast ingen fara.

    En begagnad bil är alltid en begagnad bil och bilar går sönder så småningom. Och ett regelbundet underhåll får du alltid räkna med.

    Sen beror det på utrustningen. Är det automat? Diesel? Miljöbränsle? Sportstolar? Massor av tekniskt lull-lull? Nya eller slitna däck? Fälgar? Sliten vindruta? Och så vidare....

    Kolla även vilken motor det är. Hur är det med haverier? Kamkedja eller kamrem? Byte av nämnda kamrem?

    Skatt? Försäkring? Säkerhet?

  • Äldre 30 Aug 17:51
    #6

    Sorry för sent svar
    Har kollat försäkring osv, ingen fara där. Det är kamrem men osäkert när eller om den är bytt. Euro 6 diesel, manuell med ganska standard utrustning.
    Den viktigaste frågan är om det är riskabelt att köpa den, tänker mest på motorrelaterade problem, är inte så insatt i bilar så vet inte vad man ska kolla efter

  • Äldre 30 Aug 18:11
    #7
    ACA9 skrev 2018-08-28 17:44:47 följande:

    Så, skulle vilja ha lite input på denna då jag är helt okunnig när det gäller allt med motorer.

    Är så att jag ska skaffa bil och har spanat in mig på en Audi A4 från 2015 som gått ca 16.000 mil. Ägaren som har den nu har haft den som företagsbil, där av milen. Undrar om 16.000 är mycket för en sådan bil eller om den kan gå lika mycket till utan problem. 

    Den ska vara servad enligt ägaren och den ser fräsh ut. 

    Så om ni vet något som man ska tänka på vore jag tacksam!


    Låter sådär med diesel och att den gått 16000 mil.

    Lita inte kallt på att ägaren/företaget talar sanning utan verifiera alla uppgifter. Kontrollera besiktningsprotokollen, även om den gått igenom utan anmärkning kan det finnas noteringar (bra att veta), vilket kan bli kostsamt inom kort. Kontrollera även, inte bara att den är servad som den ska utan även att den är servad hos auktoriserad audi-verkstad. Se till att få svar och papper på när kamremmen är bytt.

    När är den senast besiktigad?

    När ska skatten betalas?

    Hur många ägare har bilen haft?

    Finns både vinter- och sommardäck i bra skick?

    Glöm inte att verifiera att det verkligen är ägaren du köper av, om du bestämmer dig för den här bilen.
  • Äldre 30 Aug 19:47
    #8

    Säljaren är för övrigt en bekant så själva köpet känner jag mig säker på, men ska absolut fråga om kamremmen isf!

Svar på tråden Audi A4 2015?