• Anzil

    Magen är uppsvälld - Jag tror det inte är fett

    Hej!

    Jag har ibland sagt till mig att jag har nog fett på magen. Men det känns egentligen inte som fett, utan snarare att den är uppsvälld. Däremot när jag har tröja på mig, så kan det nog se ut som om jag har en gubbmage. Jag tycker inte om den.

    Jag promenerar och rör på mig en hel del. Har nyligen påbörjat med kampsport på fritiden. Annars joggar jag, promenerar och gymmar. När jag skall ta mig till en vis plats, så promenerar jag dit.

    Med andra ord, så promenerar jag en hel del. Jag har funderat på om mmjölken kanske är boven, så jag har börjat dricka laktosfri mjölk. Samma sak med smör, jag brer längre inga smör alls på mina knäcken bröd.

    Jag vill få bort denna ballong mage, men har ingen som helst aning om hur.

    Det var inte så länge sedan som jag hade en helt plattmage och jag har ingen aning om hur det blev så. Men nu har jag en ballong mage igen.

    Jag torr det är inte fett, utan som sagt, så är magen uppsvälld.

  • Svar på tråden Magen är uppsvälld - Jag tror det inte är fett
  • qfnafnjf

    Testa att införa en planka rutin när du tittar på TV eller film.

  • Anzil
    Meriall skrev 2018-08-29 07:55:16 följande:

    Dåliga magmuskler?

    Stress och dålig sömn?


    Jag vet inte om jag stressar allt för mycket.

    Jag tycker jag sover bra. Jag har goda magmuskler.

    Eller definiera ''dåliga magmuskler''. Jag har god uthållighet när det gäller magövningar och så har jag rätt synliga rutor på magen. Men du kanske menar någonting annat?

    Skall nog understryka att magen är inte så farlig uppsvälld. Men självklart vill jag få bort det. Jag är helt säker på att det inte rör sig om fett.
  • Anzil
    Less is more skrev 2018-08-29 09:26:37 följande:

    Dricker du mycket kaffe, och tuggar tuggummi ?


    Det händer att jag dricker kaffe. Kan det verkligen vara orsaken?
    Jag har hört snarare tvärtom, att det skall hjälpa magen att komma igång.


  • Less is more
    Anzil skrev 2018-08-29 09:45:30 följande:

    Det händer att jag dricker kaffe. Kan det verkligen vara orsaken?

    Jag har hört snarare tvärtom, att det skall hjälpa magen att komma igång.


    Jag tycker att jag får lite mer uppsvälld mage av att dricka mycket kaffe och sen tuggummi på det.

    Annars har jag hört att man behöver dricka mycket vatten om man är trög i magen.
  • Anzil
    Bjoer skrev 2018-08-29 10:11:22 följande:

    Hur kan du vara säker på att det inte är fett?


    Till exempel nu, nu har jag återigen den här platta magen. Hade det varit fett, hade man kunnat fått en bra grepp förmodar jag. Men framförallt borde det inte gått såhär fort att få plattmage.

    Så den här platta magen brukar jag få till det fram och tillbaks.

    Hade det varit fett, tippar jag på att magrutorna inte skulle synas.

    Nu syns de ännu bättre dock, tack vare platta magen/uppsvällda magen är borta.

    Så det är någonting, och jag blir tokig av att jag inte riktigt vet vad det är.

Svar på tråden Magen är uppsvälld - Jag tror det inte är fett