• Äldre 28 Aug 22:53
    2260 visningar
    2 svar
    2
    2260

    Tidigt missfall

    Jag plussade för snart tre veckor sedan och var nu i vecka 7. Igår när jag kom till jobbet så kände jag en märklig känsla i magen, nästan som början till en mensvärk. Jag blev lite orolig och fick en olustig känsla, gick på toaletten och då var det lite bruna flytningar i trosorna. Jag blev ledsen och åkte hem för kunde inte vara kvar på jobbet med den oron i magen. När jag kom hem och gick på toa så kom det ut ganska mycket klumpar i mörkt blod. Då fattade jag direkt att jag fått missfall och blev helt knäckt :(

    Sedan dess har det fortsatt komma slemmiga klumpar varje gång jag går på toa, det tar liksom inte slut. För en stund sedan kom även embryot ut, vilket var helt absurt. Jag är rätt säker på att man kunde se en antydan till vad som skulle bli armar och ben. Och en svans. Sen kom ännu mer blod och klumpar. Det blöder inte annars, det är bara dessa mörkmörk röda blodklumparna som kommer ut när jag sitter på toaletten.

    Någon som känner igen sig? Är det såhär det ska vara eller borde jag söka vård för att se så allt är ok? Blir orolig när det är så mycket som kommer ut hela tiden...

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Tidigt missfall
  • Äldre 29 Aug 06:40
    #1

    Jag beklagar. :( Jag har själv haft två mf i v 7 och min erfarenhet är att de kan vara väldigt olika hur mycket/länge man blöder. Det mina mf har haft gemensamt är att de har börjat med bruna flytningar redan en vecka efter bim och att de inte har gjort särskilt ont. Vid första mf blödde jag som en vanlig mens (i mängd) men med klumpar första dygnet sen avtog det till att småblöda i lite mer än en vecka då embryot kom ut. Det var en hinna med en klump i men den var liksom lite mosad eller vad man ska säga. Efter det småblödde jag nån vecka till. Vid andra mf störtblödde jag en kväll/natt med mycket klumpar och satt mest på toa eller bytte binda konstant. Embryot kom ut redan på kvällen och det såg ut som du beskriver, en rund och fin liten boll med en mörk böna i. Efter det blödde jag som en vanlig mens ett par dygn och efter sex dagar var allt över. Ta ett graviditetstest om några dagar och se om det blir negativt/svagare annars kan det finnas rester kvar som du behöver hjälp att få ut. Efter mitt första mf tog det flera veckor innan gravtesten var negativa och jag fick cytotec för att få ut det sista. Andra gången blev gravtesten negativa efter lite mer än en vecka efter blödningen startade och tio dagar efter jag började blöda fick jag positivt på äl-test.

  • Grodan­7
    Äldre 29 Aug 07:13
    #2

    Beklagar massor! Spontant så tänker jag att du borde kollas av en gynekolog. Dels så att allt kommer ut och dels så tänker jag på möjligheten att det skulle kunna ha varit 2 st därinne och att då en finns kvar.

Svar på tråden Tidigt missfall