• Hackkeman

    MSM Räddade mig. - Att vara Sjuk. - Min Berättelse. (Sköldkörteln Hashimoto Hypotyreos).

    Jag kommer ihåg att jag skulle på fest den dagen, på Juldagen. Jag hade mått dåligt ett längre tag.
    Jag dricker en Öl och plötsligt så slocknar hela min kropp.
    All energi bara rinner ur hela kroppen. Allt stängs av, så känns det. Jag vet att jag tar mig till sängen och sen kommer jag nästan inte ur min lägenhet på 6 månader.


    Det som sker inom loppet av några veckor här nu är att min Sköldkörtel slutar fungera nästan helt. Mina Binjurar mår inte bra. Jag får extrem Födoämnesallergi. Läckande tarm. Mitt Immunförsvar börjar attackera min egen kropp. Candida överväxt. Det går så långt att jag en dag vaknar upp med en Synnervsinflammation och tappar känseln i min vänstra arm, vilket är tecken på på-början av MS.


    Här börjar en lång sjukhusperiod, med massvis med läkare, sjukhus, vårdcentraler, blodprov.
    Det vidrigaste är som för så många andra, att enligt mina blodprov, så är jag inte såhär sjuk.
    Mina blodprovssvar är inte så illa. Du kan i princip jobba. Du kanske är deprimerad?


    Hur dåligt min kropp mår blir dock mer förtydligat för mig själv och för andra, genom salivtest och hårmineralanalys. Där mina värden är riktigt dåliga.


    Jag börjar läsa läsa läsa. Jag sitter nätter och sträckläser, försöker hitta något som kan börja att läka mig. Jag köper alla kosttillskott som finns, alla ni kan tänka er.
    Men inget hjälper.
    Jag fortsätter bli sämre och sämre.
    Till slut blir även mina blodprov att visa dåliga värden. Då har det gått så långt och jag mår så pass dåligt att min familj skjutsat in mig till akuten, jag blir kvar några dagar.
    Jag får nu istället mediciner utskrivna, massa mediciner att försöka läka mig med. Dem hjälper inte...
    Mitt psyke är det enda som är friskt nog fortfarande, att klara av att bära mig här känns det som.


    ----------------- Vändningen ------------------


    En kväll snubblar jag in på en sida om MSM (Metylsulfonylmetan, Dimetylsulfon).
    Det låter intressant, effektivt och att nått börjar laga min kropp på cellnivå, känns nått som inget annat kosttillskott erbjudit.
    Jag börjar direkt med att ta ½ tesked MSM med vatten 2 gånger om dagen. Jag fortsätter i 3 veckor.
    Plötsligt sätter några utrensningssymptom igång som jag har svårt att beskriva.
    Någon ny typ av chock i extremt illamående, men på något vis en bra chock. Jag antar att min kropp är så pass trasig, med candida överväxt, tungmetaller, självskadande immunförsvar, alkohol, med mera som gör att jag får hemska utrensningssymptom.
    Jag blir att må som när jag mått som absolut sämst om och om igen. Och det vandrar. Först får jag alla Sköldkörtel symptom, sen mer inriktade symptom, extrem Huvudvärk/Hjärndimma, sen otroligt ont i Magen, sen helt Orkeslös, sen fryser i hela Kroppen och så fortsätter det.
    Eftersom jag läser att man får utrensningssymptom så fortsätter jag. Jag kämpar på.
    Veckor blir Månader. Jag fortsätter. Utrensningssymptom kommer pendlande.
    Jag tar en paus från MSM. Det går 1 vecka och nu kommer dessa utrensningssymptom jag haft innan fast gånger 3. Veckor av extremt illamående.
    Men plötsligt vaknar jag upp en dag och symptomen börjar lätta.
    Det går 1 vecka och plötsligt kommer min Hjärna tillbaka. Hjärndimman lättar och försvinner. Jag får tillbaka energi. 2 veckor till och jag kan för första gången på typ 1 år, gå ut och träffa en kompis en sväng.


    Nu har det gått 4 månader sen jag började med MSM och det har väl delvis räddat hela min kropp känns det som.
    Min kropp höll på att rasa, men MSM hjälpte att börja bygga upp den igen.
    MSM går igenom hela kroppen cell till cell och läker, där kroppen är skadad där börjar MSM att laga.
    Att det finns så lite kunskap om detta?
    Jag har aldrig trott på ?alternativ medicin? eller att kosttillskott, ska kunna laga min kropp. Men det är precis vad MSM gjort.
    Så snälla! Testa MSM! Låt det gå igenom hela din kropp. För det kommer kunna laga så mycket, även det minsta lilla.
    Jag förstår att det inte lagar allt i din kropp.
    Men testa detta. Jag vet. Jag är ett levande bevis på att det funkar på en trasig kropp.
    Jag trodde jag skulle vara kroniskt sjuk resten av mitt liv ett tag. Men nu börjar jag äntligen känna mig Fri från detta!

  • Svar på tråden MSM Räddade mig. - Att vara Sjuk. - Min Berättelse. (Sköldkörteln Hashimoto Hypotyreos).
  • Anonym (S)

    Tack för inlägget!! Jag är en av dem som fått symptomdiagnosen ME myalgisk encephalomyelit (ganska säker på att det är något du fått höra om med dina symptom) men jag tror att vi har alla bara olika överbelastningar på systemen av olika orsaker som bakterier, mögel , candida etc.. binjurebarksutmattning är en av de större påfrestningarna. Än har jag dock inte testat MSM men såklart hört talats om den i djungeln av alla andra behandlingar. Kul att du mår bättre.. grattis!!

Svar på tråden MSM Räddade mig. - Att vara Sjuk. - Min Berättelse. (Sköldkörteln Hashimoto Hypotyreos).