• Aniiee

    100 donuts för 1 kr var eller en 100 kronors donut?

    Vilket skulle du välja? 100 donuts för 1 krona var eller 1 hundakronors-donut? Berätta hur ni resonerar,

    (Om ni inte gillar donuts eller whatever spelar ingen roll. Det är inte donutsen i sig jag är ute efter)

    (Inspirerad av youtube-videon "A $100 donut" från "SuperCarlinBrothers")


    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden 100 donuts för 1 kr var eller en 100 kronors donut?
  • K Kalle

    Det beror väl på hur de smakar. Om de smakar exakt lika tar jag ju hellre 100 donuts för 1 krona, men jag antar att 100-kronorsdonuten är väldigt mycket godare. I så fall väljer jag hellre en supergod donut för 100 kronor och äter den sällan och njuter av varje tugga än köper 100 småäckliga donuts för 1 krona och bara vräker i mig.

  • Aniiee
    K Kalle skrev 2018-08-29 15:18:29 följande:

    Det beror väl på hur de smakar. Om de smakar exakt lika tar jag ju hellre 100 donuts för 1 krona, men jag antar att 100-kronorsdonuten är väldigt mycket godare. I så fall väljer jag hellre en supergod donut för 100 kronor och äter den sällan och njuter av varje tugga än köper 100 småäckliga donuts för 1 krona och bara vräker i mig.


    Mmm.... det är väl det som är kuxet lite. Vad säger priset om donutsen egentligen.

    BTW... klistrar in videon.....



    Because Scandinavians are magical geniuses when it comes to learning English.
  • K Kalle
    Aniiee skrev 2018-08-29 15:22:05 följande:
    Mmm.... det är väl det som är kuxet lite. Vad säger priset om donutsen egentligen.

    BTW... klistrar in videon.....
    Priset säger noll. Jag kan inte svara på frågan utan att veta hur donutsen smakar. Däremot kan jag säga att jag hellre köper en riktigt bra chokladkaka än en dålig och då får det kosta. I det fallet köper jag hellre 1 riktigt god chokladkaka än 3-4 Marabou-chokladkakaor. Jag tänkte likadant när det gällde ditt exempel.
  • lövet2

    Jag köper hellre en chokladkaka med belgisk choklad för 50 kr än en Euroshopper för 10 kr. Men där vet jag ju hur de smakar. Jag måste smaka dina donuts för att veta hur jag ska välja.

  • Crazzy

    Nu måste jag väl dock vara petig. Premissen hos dem är 1 dollar eller 100 dollar. En donut för 1kr skulle jag inte lita på för 5 öre, men en för 10kr låter gångbart! Och 100kr för en donut skulle jag principiellt kunna betala, men inte 1000kr. (Här har jag valt att direktöversätta $1=10kr för enkelhetens skull).

  • Mascaraklumpar

    100 donuts! Spelar ingen roll hur de smakar. Mer är alltid bättre!

  • Don3

    Jag hade tagit hundra donuts. Sen skänkt dom då jag inte gillar donuts.

    Men ska vi ta det seriöst så tar jag det billigaste bara jag tycker det är gott. Så är en 1kr donut god tar jag den framför den supergoda 100kr donutsen.

  • Tom Araya

    Jag hade valt munkar Flört och eftersom jag har svårt att tänka mig att en munk kan vara så mycket godare än andra, att den är värd 100 kr, så tar jag 100 vanliga munkar för 1 krona per styck.

  • Tom Araya

    Donut är förövrigt ett lustigt ord... do kan hos engelsmän i vardagsspråk användas för typ spöa/ge stryk/slå/misshandla och nut/nuts är slang för testiklar.

  • tobbe01

    Väljer EN 100-kronors för jag har ingen plats i frysen.

  • Heliena

    Köper jag 100 donuts så måste det ju vara goda donuts, annars finns det ju ingen anledning till att köpa så många. Köper jag 1 skitjävlaasgod donut för 100kr så från man ju bara njuta i fem sekunder, sen är det slut. Inte värt för mig! Jag älskar att trycka i mig godsaker, sen dö i koma, haha.. Sen när koman lagt sig så trycker man i sig tre till. Men ja, ur ett hälsoperspektiv är det väl klokt att välja 100-kronorsdonuten, men jag väljer 100 för 1kr.

  • Lainie Kennedy

    Jag vill inte ha 100 donuts så jag skulle hellre köpa en. Priset är inte så viktigt, om jag vill ha den kan jag betala vad den kostar. Däremot inte betala vad det kostar mig i energi att hantera 100 stycken oavsett vad jag ska höra med dem.

  • LSalander
    Tom Araya skrev 2018-08-29 23:59:42 följande:

    Donut är förövrigt ett lustigt ord... do kan hos engelsmän i vardagsspråk användas för typ spöa/ge stryk/slå/misshandla och nut/nuts är slang för testiklar.


    Det är en amerikanisering av doughnut alltså degnöt. 
  • Palestrina

    Jag vill i normala fall inte ha en donut, så jag skulle aldrig vilja ha 100 bara för att de kostade en krona styck. En donut som kostar 100 kr skulle jag av nyfikenhet kunna testa, för priset lovar ju något alldeles extra och en hundralapp kan jag ju ha och mista.

    Hundra dollar skulle jag däremot aldrig betala för en donut. Det är ju viss skillnad menar jag.

Svar på tråden 100 donuts för 1 kr var eller en 100 kronors donut?