• Äldre 29 Aug 13:16
    2296 visningar
    12 svar
    12
    2296

    Funderingar deluxe! skengravid eller ej?

    Hej.
    Jag är ny-gammal här kan man säga.
    hängde mycket här för kanske 12 år sedan då jag skulle ha mitt 3:e barn.

    Nu är jag 36 år gammal och lever med en ny man sedan 5år tillbaka. Han har 2 barn sedan tidigare och jag mina 3. barnen är i åldrarna 16,13,13,11 och 10.
    jag har känt sen dag ett att jag vill ha barn med min nuvarande kille, men omständigheterna har inte gjort det möjligt. Men nu har vi kommit till den punkt där vi känner att vi verkligen vill ha ett gemensamt barn. Vi har diskuterat detta massor om vi är redo och beredda att börja om igen då vi snart bara har tonåringar. Vi blev båda föräldrar vid 20år på varsitt håll.
    Känner dock att åldern är ett litet dilemma här, blir stressad liksom. har tidigare inte haft några problem alls att bli gravid, snarare jätte lätt.
    Men jag är inte 20 längre och vet att det blir svårare med åren.

    Denna månad är iaf vårat 1:a riktiga försök. Jag har BIM om 10 dagar. Hade ÄL för en vecka sedan. Jag känner av min ÄL väldigt mycket, men dock i flera dagar. Jag hade ont från tisdagen till lördagen ungefär. Vi fick "låg" 4 dagar av dessa, och nu tycker jag mig såklart känna "symtom". Googlar ihjäl mig på ALLT!
    Och nu har jag oxå börjat inbilla mig att jag kanske inte ens har ägglossning längre (då jag läst det). 
    Blir galen på all väntan!!!
    Någon annan med mycket funderingar som vill tjöta lite?Glad

  • Svar på tråden Funderingar deluxe! skengravid eller ej?
  • Äldre 29 Aug 13:48
    #1

    Vad har du för symtom?

    Jag är skengravid, har samma symtom som i början när jag väntade min son.

    Eller ja, jag är inställd på att det endast är en skengraviditet. Fattar inte hur kroppen kan "fejka" en graviditet =/

  • Äldre 29 Aug 14:31
    #2

    Jag tycker mig vara öm i brösten (mest vårtorna liksom), har metallsmak i munnen samt mår illa då och då. Men jag kommer ihåg från sist att jag inbillade mig då oxå, och när jag väl var gravis så kände jag ingenting, förens efter när jag testat positivt. Blir så irriterad på mig själv haha. men väntan är ju outhärdlig. 
    Vill verkligen vara gravid, men tror dock att jag inte är det pga dessa "inbillningar" Vore det på riktigt tror jag inte det skulle kännas så här. men det återstår att se:)

    Du då?

  • Äldre 29 Aug 14:48
    #3

    Jag är också nygammal här på familjeliv, min minsta är 8 år. Själv är jag 34 och har en massa funderingar kring om jag fortfarande kan bli gravid eller om jag är för gammal och att mina ägg har blivit dåliga osv. Har efter minsta fått betydligt värre pms än tidigare vilket innebär att jag har skitont i brösten mellan ägglossning och mens och att jag brukar mår illa innan mens. Tidigare graviditeter har ömma bröst varit det tydligaste tecknet men nu när jag har det varje månad letar jag sönder mig efter andra symtom

    Jag är på äl+9 idag, mår lite illa, har knappt ont i brösten, tyckte det stack till i livmodern igår kväll. Det är väl mina symtom just nu.

    Metallsmak i munnen har jag hört ska vara ett gott tecken!

  • Äldre 29 Aug 15:26
    #4

    Jag känner igen mig i det du skriver. Mina bröst har oxå vart mitt första tecken i samband med BMI tidigare graviditeter. Jag upplever oxå att jag känner av ÄL, mens och pms mycket mer nu på senare år. Svårt att veta vad som är vad, men man önskar ju såå att man är gravid så man kommer på alla möjliga lösningar haha.

    Tänker att metallsmaken i munnen kanske oxå bara är inbillning.

    Men vad spännande för dig, du är ju ändå nära BMI:D

  • Äldre 29 Aug 16:04
    #5
    kladdkaka82 skrev 2018-08-29 14:31:17 följande:

    Jag tycker mig vara öm i brösten (mest vårtorna liksom), har metallsmak i munnen samt mår illa då och då. Men jag kommer ihåg från sist att jag inbillade mig då oxå, och när jag väl var gravis så kände jag ingenting, förens efter när jag testat positivt. Blir så irriterad på mig själv haha. men väntan är ju outhärdlig. 

    Vill verkligen vara gravid, men tror dock att jag inte är det pga dessa "inbillningar" Vore det på riktigt tror jag inte det skulle kännas så här. men det återstår att se:)

    Du då?


    Okej :)

    Har ett barn sedan tidigare och känslan i mina bröst nu är som när det "rinner till" eller när det gått för långt emellan amningarna.

    Jag är kissnödig nästan hela tiden, känns som ett slags tryck. Mår lätt illa, var några dagar som jag var konstant spyfärdig morgon, förmiddag och kväll/natt.

    Det har även börjat stråla nedre delen av magen och nedåt sista dygnet, inte så att det gör ont.

    Några dagar efter ÄL hade jag som pirr och små stickningar nedre delen av magen/livmodern.

    Även uppsvälld och förstoppad.

    Så det vore nå grymt drygt om det bara är fejk allting, haha.

    Bim - 5 ca
  • Äldre 29 Aug 16:06
    #6

    Bim - 4 ca ska det vara. På söndag

  • Äldre 29 Aug 17:12
    #7
    Hej jag hoppar in här nu också. Jag vet att mina symptom inte kan ha med graviditet att göra då jag vara är på typ äl+5 och har haft lite molvärk till och från sen redan innan ägglossning. Men från idag har mitt sekret ändrat sig från lotion till mindre och grumligt vattning och det ilar som in i i tjejmagen (höger sida och ner mot ljumsken plus fortfarande molvärk dock lite starkare). Är även väldigt lös och törstig hela tiden. Då detta är första försöket på ett syskon så tror jag ju inte att jag redan kommer få plussa men asså, varför beter sig magen och sekretet såhär redan nu?
    Kärlek till er
  • Äldre 31 Aug 05:52
    #8

    Hej. Hur går det för er?

    Jag och min sambo låg igår, och det gjorde ont i min mage, som när vi har sex när jag hae ÄL. Nu känner jag av det fortfarande. Jag känner mig orolig. Någon som vet vad det kan bero på? Om jag skulle vara gravid, känns det inte som det står rätt till. Och om jag inte är det, vad är det då? BIM om 8 dagar.

  • Äldre 31 Aug 07:22
    #9

    Jag hänger gärna med i den här tråden också - jag har lite samma bakgrund. Jag var på FL för ca 10 år sedan när jag var gravid med sonen, sedan dess har jag hunnit skilja mig och träffa en ny kille. Jag och nya killen blev sambos för 1,5 år sedan (varit tillsammans i 3 år nu). Jag har sedan några månader tillbaka velat försöka oss på en trea (för mig, för honom är det första barnet i så fall) och i förra veckan - dagen innan min ÄL - kom han och sa att han också ville testa! 
    Så denna månaden är första försöken, men jag känner mig ytterst tveksam till att det ska ta sig redan, speciellt eftersom vi då bara "hann" ha sex två gånger kring ÄL.. ;)

    Jag är idag på ÄL+7, känner inte direkt några symptom som är annorlunda över hur jag normalt brukar känna mellan ÄL och mens, så jag står fast vid min tes att det troligtvis inte hann ta sig denna månaden, även om jag såklart hoppas att det gjorde det. Jag hänger gärna med här och analyserar massvis ;)

  • Äldre 12 Sep 12:49
    #10

    Hej!

    Också nygammal här med två barn på 11 och 9. Började prata om en trea för et år sen men pga plugg etc kände vi att det inte skulle funka då. Nu närmar vi oss en tid som känns mer rätt men jag börjar nojja för om det ens kommer kunna ta sig. Började ju googla på detta och kände mig bara uppgiven. Är 36 nu men känner mig inte "gammal" så hade aldrig en tanke på att jag inte skulle kunna få barn längre. ser mig som fortfarande under 30... men det kanske inte andra runt om kring mig gör, haha!

    Tänkte nog börja försöka mer seriöst nästa månad men hade sex 2-3 dagar efter ÄL nu. Har börjat känna massa "symptom" fast det inte ens borde vara möjligt. Eller kan det lyckas ett par dagar efter, har inte ägget dött då redan?

    Min mage har iaf varit upp och ner i någon vecka nu.. och idag fick jag ett hemskt magknip i övre delen av magen som jag aldrig varit med om. Blev yr och nästan lite illamående. Messade min man från jobbet och han frågade direkt om jag var gravid men vet inte om det är något symptom som kan tyda på graviditet precis? Har era magar krånglat efter befruktning?

  • Äldre 12 Sep 12:50
    #11
    Buffsie skrev 2018-08-31 07:22:04 följande:

    Jag hänger gärna med i den här tråden också - jag har lite samma bakgrund. Jag var på FL för ca 10 år sedan när jag var gravid med sonen, sedan dess har jag hunnit skilja mig och träffa en ny kille. Jag och nya killen blev sambos för 1,5 år sedan (varit tillsammans i 3 år nu). Jag har sedan några månader tillbaka velat försöka oss på en trea (för mig, för honom är det första barnet i så fall) och i förra veckan - dagen innan min ÄL - kom han och sa att han också ville testa! 
    Så denna månaden är första försöken, men jag känner mig ytterst tveksam till att det ska ta sig redan, speciellt eftersom vi då bara "hann" ha sex två gånger kring ÄL.. ;)

    Jag är idag på ÄL+7, känner inte direkt några symptom som är annorlunda över hur jag normalt brukar känna mellan ÄL och mens, så jag står fast vid min tes att det troligtvis inte hann ta sig denna månaden, även om jag såklart hoppas att det gjorde det. Jag hänger gärna med här och analyserar massvis ;)


    Då kanske vi har BIM ungefär samtidigt? Jag har nog ganska exakt en vecka kvar tills dess.
  • Äldre 12 Sep 12:50
    #12
    kladdkaka82 skrev 2018-08-29 15:26:36 följande:

    Jag känner igen mig i det du skriver. Mina bröst har oxå vart mitt första tecken i samband med BMI tidigare graviditeter. Jag upplever oxå att jag känner av ÄL, mens och pms mycket mer nu på senare år. Svårt att veta vad som är vad, men man önskar ju såå att man är gravid så man kommer på alla möjliga lösningar haha.

    Tänker att metallsmaken i munnen kanske oxå bara är inbillning.

    Men vad spännande för dig, du är ju ändå nära BMI:D


    Håller med, med åldern så känner man av så mkt hela tiden , haha...
Svar på tråden Funderingar deluxe! skengravid eller ej?