• Anonym (Kaffedraken)

    Tips om pegging

    Vi är ett par som varit tillsammans i många år och som skulle vilja prova pegging - dvs att hon penetrerar mig analt med någon form av strap-on.

    Vad har ni får tips för att det ska funka så bra som möjligt - extra plus om det kan vara skönt för henne samtidigt med ex vibrator el likn.

    Det finns massor av produkter på nätet men vad ska man välja? Hellre harness som är bra och kostar lite än saker som inte funkar.

    Tar tacksamt emot tips hälsar ett nyfiket par som längtar efter nya sätt att njuta.

  • Svar på tråden Tips om pegging
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vac-u-lock tycker vi att du ska titta på!
    Den kan du byta ut dildon på och det finns många olika,kanske vill börja med en mindre sen kanske "trappa upp"

  • Anonym (Kaffedraken)
    Stjärnskådaren skrev 2018-08-29 21:43:26 följande:

    Tack för tipset - ska titta mer på detta. Trodde att det var ett system, men det är alltså tillverkaren?


    Nja,det är väl ett system tror vi. Kanske finns flera tillverkare det har vi ingen aning om!?
    Men hur som helst är den finurlig tycker vi då man lätt kan byta dildo efter humör liksom......  Glad
  • Anonym (Kaffedraken)

    Har för mig att vac u lock är en standard. Tror en tillverkare började och fick med sig ett par till, så plötsligt fanns en viss standard. Det är typ ett specialfäste så man lätt kan fästa en dildo enkelt men i alla fall hållbart.

    Enklare o billigare är det med vanliga oringar i Silicon. Betydligt billigare i alla fall. Lite krångel, men tar kanske 1 minut att byta dildo?

    Harnessen (vet inte vad det heter på svenska) ska helst kunna spänna fast med 3 punkter, ett runt varje ben och ett fästa bakom ryggen. Då sitter den bekvämt och lagom hårt. Finns vissa som kör 2 fästen, ett runt ryggen o ett mellan grenen, men det skaver massor.

    Jag har testat med några olika King cock o sen jellydildos. Men smaken är som baken, vissa gillar små smala och andra (som jag) är riktiga size Queens...

    Glidmedel. Vi brukar köra med vaselin oftast. Barnolja är rätt vanligt har jag hört, även om jag inte gillar det.... Vad som rekommenderas beror på val av dildo, dildon måste tåla glidmedlet. Det är jättestor skillnad på glidmedel o glidmedel. Silikonbaserade glidmedel kan jag nästan tycka är bäst, om dildon tål det.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tack för era inspel - det underlättar eftersom det finns en djungel av olika alternativ där ute.

    Bra tips också om harness-utformning. Det finns ju trosliknande varianter, men av recensioner att döma verkar det inte fungera så väldigt bra...

  • Anonym (Kaffedraken)
    Stjärnskådaren skrev 2018-08-30 06:44:01 följande:

    Tack för era inspel - det underlättar eftersom det finns en djungel av olika alternativ där ute.

    Bra tips också om harness-utformning. Det finns ju trosliknande varianter, men av recensioner att döma verkar det inte fungera så väldigt bra...


    Vi önskar er lycka till och många härliga stunder tillsammans........ Flört
Svar på tråden Tips om pegging