• Danne90

    Hur hade ni gjort?

    Hej!

    Jag har en bekant till mig som hjälper mig med min bil. Jag köpte bilen via en vän till honom och han var med när jag köpte den. Det är en opel omega modellår 90. Det är en del saker som har behövs fixas med den och då har min vän ställt upp och hjälpt mig med det, han har god kunskap när det kommer till bilar.

    Han har inte tagit betalt för servicen utan endast bildelarna. Så med andra ord har han varit väldigt hjälpsam och sparat mig pengar. Det finns en del saker med bilen som jag inte är nöjd med, men det är inte pga honom.

    Men iaf, jag fick nyss veta att en gemensam vän till oss vill sälja sin bil och jag är intresserad av att köpa den. Men samtidigt känns det fel att göra det, just för att min vän har hjälpt mig och lagt ned en hel del tid på att rusta upp min nuvarande bil.

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hur hade ni gjort?
  • Fontana

    Man ska nog inte lägga in så mycket känslor och nostalgi när det gäller bilägande.

    Om det verkligen är en Opel från 1990 så är det nog hög tid att byta i vilket fall som helst.

    Du kan väl bjuda din bilkunnige vän på en bättre middag, eller kanske en tur till något bilmuseum eller liknande.

Svar på tråden Hur hade ni gjort?