• Guldblomma

    Gravid eller något annat

    Slutade med ppiller för några månader sen fick normal mens för ca 4 månader sen, hade sex några dagar efter min mens denna månaden. efter det fick jag en rosa flytning , veckan efter det fick jag en rosa flytning igen och dagen efter blödde jag i 1 dag. Nu har jag haft värk konstant i höger äggstock i tre dagar och börjar bli lite orolig! Har aldrig varit gravid innan eller haft "problem" men mellanblödningar eller lustig mens osv.

    Hur tidigt kan man göra ett test? Eller är det någon annan som varit med om liknande? Funderar på om de är en cysta. Har aldrig haft det heller så har ingen aning om hur såna känns! Innan jag söker mig vidare så undrar jag om ni har vart med om samma och vad det isåfall har varit? :)

  • Svar på tråden Gravid eller något annat
  • Anonym (J)

    Du kan göra test från och med den dagen du har beräknad mens , vissa test går att göra 5-6 dagar innan beräknad mens , vet dock inte hur säkra dom är

  • Anonym (?)

    Vad menar du med värk? Ren smärta eller molvärk? Ta ett gravtest så fort som möjligt och om det är positivt och du fortfarande har värk i ena äggstocken så kan det röra sig om utomkvedshavandeskap. Med tanke på att du har rosa flytningar också. Det kan gå riktigt illa om äggstocken spricker. Så då måste du höra av dig till sjukvården direkt. 

    Lycka till! 

  • Guldblomma

    Det är som mens värk, mer molvärk.

    Men oj nu blev jag orolig! Om jag räknade rätt så hade jag ägglossning runt den 20 o det var då jag fick lite rosa flytning. En vecka senare rosa igen men sen mens i en dag, så ska ju inte va ägglossning iaf även att man tydligen kan få blödning då.. ska ha mens den 4-6 så det är väl ändå för tidigt att testa nu?

  • Anonym (?)
    Guldblomma skrev 2018-08-30 12:18:45 följande:

    Det är som mens värk, mer molvärk.

    Men oj nu blev jag orolig! Om jag räknade rätt så hade jag ägglossning runt den 20 o det var då jag fick lite rosa flytning. En vecka senare rosa igen men sen mens i en dag, så ska ju inte va ägglossning iaf även att man tydligen kan få blödning då.. ska ha mens den 4-6 så det är väl ändå för tidigt att testa nu?


    Inte om du ska testa med ett "testa tidigt". Men vänta ett par dagar och ta ett gravtest, om mensen inte dykt upp så ta ett nytt! 
  • Guldblomma

    Kan oxå tillägga att jag mår lite lätt illa och har sura uppstötningar.

    Nu fick jag jätte jätte liiiite ljusrosa flytningar när jag var på toaletten igen!

    jag får dra o köpa ett testa tidigt grav test helt enkelt, om jag nu inte är gravid så blir jag väldigt orolig över var det kan vara

  • Anonym (?)
    Guldblomma skrev 2018-08-30 12:48:57 följande:

    Kan oxå tillägga att jag mår lite lätt illa och har sura uppstötningar.

    Nu fick jag jätte jätte liiiite ljusrosa flytningar när jag var på toaletten igen!

    jag får dra o köpa ett testa tidigt grav test helt enkelt, om jag nu inte är gravid så blir jag väldigt orolig över var det kan vara


    Ja gör det! Men jag tycker absolut inte att du ska vara orolig om du INTE är gravid. Det är väl mest om du är det med tanke på det där jag nämnde tidigare. 
    Om du inte är gravid så är det nog ingen fara. 

    Återkom gärna med resultatet! :) 
Svar på tråden Gravid eller något annat