• sagaxxxxxs

    Sj, åka en tidigare tid?

    Ursäkta dum fråga men har inte så stor erfarenhet. Börjar en kurs på en högskola nästa vecka. Den slutar kl 18. Går ett tåg kl 18 och nästa vid 19. Då måste jag ju boka biljett på tiden 19. Men får jag ta tåget som kommer vid 18 om jag hinner? Eller blir en avlängd då? Det känns inte som det borde spela någon roll men troligen gör det väl det?

  • Svar på tråden Sj, åka en tidigare tid?
  • complicit

    Du kan ju alltid fråga. Räkna med att inte få åka med, och så ser du det som en bonus om du får åka med. Det beror nog lite på platser i tåget, om det hade varit olika pris på biljetten, och på konduktören.

  • moaguuun

    Okej, det är samma priser.

    Men tittar de på tiderna på biljetterna?

    Tänker att det inte alltid finns någon att fråga. De brukar ju komma ut för att kolla biljetten efter en stund...

  • complicit
    moaguuun skrev 2018-08-30 18:01:49 följande:

    Okej, det är samma priser.

    Men tittar de på tiderna på biljetterna?

    Tänker att det inte alltid finns någon att fråga. De brukar ju komma ut för att kolla biljetten efter en stund...


    Konduktören brukar ju kliva ut på perrongen, eller  stå i dörröppningen för att titta så att alla kommer på/av ordentligt. Då kan du gå fram och fråga.
  • aztec

    Måste du köpa långt i förväg?

    Kanske inte samma sak, men jag köper min biljett via deras hemsida med swish 10min innan bara när jag vet vilket tåg jag hinner med.

Svar på tråden Sj, åka en tidigare tid?