Inlägg från: LunaCycle |Visa alla inlägg
  • LunaCycle

    Hur går man vidare?

    Hej!

    Vi miste våran dotter förra året i februari.

    Hon va redan sjuk i magen men det upptäcktes inte förrän vid 7e månaden och bestämde sig komma ut i vecka 32.

    Luma fick hon heta och överlevde i 21 dagar. Vi fick pausa våran vardag och levde på sjukhuset i Sthlm lite mer än en månad. Våran första dotter fick såklart vara med oss.

    Sorgen efter Luna har nog inte landat. Jag ha känt att jag inte ha fått gråta ut, eller sörjt henne ordentligt. Många frågor och många varför snutta i mitt huvud.

    Jag få ibland dålig samvete över att snabbt blev gravid igen 5 månader efter hennes bortgång ... vi fick en son.

    Är jag en dålig mamma för känna så här?

    Är det rättvis mot min son ?

    Jag försöker finnas här för både storasystern och lillebror, men samtidigt sörja mellan dottern. Vad ska jag göra?

    Har någon gått igenom samma ?

  • Svar på tråden Hur går man vidare?
  • LunaCycle

    Tack för ditt svar ??

    Va fint det sista. Jag ska jag tänka på och dela med mig.

    Jag tror tiden den kommer när man ska sörja.. nu känns det som verkligheten ta upp så mkt tid av ens tankar att man inte hinner stanna upp och sörja ordentligt.

  • LunaCycle

    Hej!

    Tycker man ser på livet helt annorlunda nu. Kom nu på tanken när du skrev om cellerna som fastna på nya barnet.

    När V föddes så upptäckte vi hans födelsemärke vid låren. Det formade sig som en måne.

Svar på tråden Hur går man vidare?