• Tosu1

    64 år pappa

    Hej låter kanske äckligt i andras öron att jag är pappa till en dotter på 3år min fru är 37 ja hon bor på Filippinerna. MEN migrationsverket drar ut på tiden att de ska få komma hit Vet inte vad jag ska ta mig till känns som jag vill ta livet av mig å skita i allting Snälla säg något blir tokig snart Har inte råd att besöka dem heller

  • Svar på tråden 64 år pappa
  • Meriall

    Du har ett barn som behöver dig och du vill ta livet av dig och "skita i allt" för att det drar ut på tiden? Du låter synnerligen omogen för din ålder.

    Förstod du inte innan att det skulle ta tid? Du valde ju att skaffa barn innan hon kunde komma hit.

    Vad kostar det att besöka dem/flytta dit? Hur kan du inte ha råd? Vad jobbar du som?

  • Tosu1

    Ok jo men inte det skulle ta mer än 3 år skickar ca 6000varje månad till uppehälle så därför har jag inte råd att spara ihop till resa

  • Åsa

    Vet inte riktigt varför du lyfter fram just din ålder. Förstår att detta är bekymmersamt men inte annorlunda på grund av åldern.

    Kanske din fru kan klara sig på mindre än 6000 månaden så att du kan sätta av till resa? I konsumentprisindex är kostnaderna i Filippinerna knappt hälften av dem i Sverige. En snabb koll visar att familjeinkomsten på Filippinerna vid senaste officiella inventering 2015 låg på knappa 3800 kr/månad, och då talar vi om "hela" familjer med ofta många barn. Försörjer du/frun kanske även fler av hennes släktingar?

    psa.gov.ph/content/psa-approves-conduct-2018-family-income-and-expenditure-survey-fies

  • ninjamamman
    Meriall skrev 2018-08-31 13:15:26 följande:

    Du har ett barn som behöver dig och du vill ta livet av dig och "skita i allt" för att det drar ut på tiden? Du låter synnerligen omogen för din ålder.

    Förstod du inte innan att det skulle ta tid? Du valde ju att skaffa barn innan hon kunde komma hit.

    Vad kostar det att besöka dem/flytta dit? Hur kan du inte ha råd? Vad jobbar du som?


    Ja för det är ju bara riktigt unga och omogna personer som kan drabbas av depression och självmordstankar. Som att det skulle ha med mognad att göra..
Svar på tråden 64 år pappa