• Äldre 31 Aug 11:55
    4142 visningar
    16 svar
    16
    4142

    Vad har ni för mobilabonnemang? vad är erbjudandet och hur är täckningen=

    Hej,

    efter 17 år som en halebops kund, funderar jag på att byta.
    Känner att 1 Gb per månad blir för lite, men vill helst inte begränsas till max 100 samtal mm, för att få mer gb och självklart då inte ha dyr månads kostnad.
    Just nu kostar mitt 158kr i månaden och då är det gratis allt och 1 gb surf.

    Någon som har ett liknande erbjudande fast med mer surf?
    hur är er mottagning? 

  • Svar på tråden Vad har ni för mobilabonnemang? vad är erbjudandet och hur är täckningen=
  • Äldre 31 Aug 13:41
    #1

    Jag har fastpris student 16 GB. Fria samtal, SMS och MMS, 16 GB surf och 10 GB EU-surf ingår. 195 kr i månaden kostar det. Jag bor i Stockholm men även ute i skärgården och andra ställen med sämre täckning brukar det funka bra.

  • Äldre 31 Aug 14:53
    #2

    Jag har Vimla. Du kan tex få 2 GB för 100 kr /mån eller 6 GB för 160. Det blir 10 kr billigare/mån om du skaffar abonnemang via någon som redan har det.

    Vimla använder telenors nät och har alltid gett mig bra täckning.

  • Äldre 31 Aug 15:41
    #3

    Jag har Hallon, fria samtal och sms/mms, 4 GB surf (de GB som inte används samma månad läggs i en pott och kan användas senare vid behov), kostar 99 kr/månad. Hallon använder tre:s mobilnät och jag brukar inte ha problem med täckningen.

  • kela t
    Äldre 31 Aug 15:46
    #4

    Telenor kontantkort..med fast pris 99 kr..2 gb surf och obegränsat sms/mms och samtal i 31 dagar..har bra täckning..

  • Äldre 31 Aug 16:08
    #5

    Svarar igenom telefonen och då verkar det krångla med att svara till er individuellt så hoppas ni ser detta ändå :)

    Tack för svaren.

    Blev väldigt nyfiken på Telenor.

    Finns det något negativt med det? Går det sakta med täckningen ?

    Läste om hastigheterna och försöker förstå mig på vad som är bra :)

    MEN du som haft Telenor å såg Allts å att täckningen är bra?är du på många olika ställe?

    Du överst. Var det com viq du hade?

  • Äldre 31 Aug 16:21
    #6
    ALLIEVERDO skrev 2018-08-31 16:08:09 följande:

    Svarar igenom telefonen och då verkar det krångla med att svara till er individuellt så hoppas ni ser detta ändå :)

    Tack för svaren.

    Blev väldigt nyfiken på Telenor.

    Finns det något negativt med det? Går det sakta med täckningen ?

    Läste om hastigheterna och försöker förstå mig på vad som är bra :)

    MEN du som haft Telenor å såg Allts å att täckningen är bra?är du på många olika ställe?

    Du överst. Var det com viq du hade?


    Jag har väl inte varit så mycket ute i Lappland direkt, men kring Göteborg och i övriga Västergötland samt Halland har det funkat bra. Inte heller några problem i Bulgarien, eller Kolmården för den delen. Jag befinner mig ibland ute i skogen kring Landvetter och har alltid täckning.

    Det är ju ingen bindningstid så lätt att byta till annat abonnemang om det skulle vara dålig täckning hos just dig.
  • kela t
    Äldre 31 Aug 16:29
    #7
    ALLIEVERDO skrev 2018-08-31 16:08:09 följande:

    Svarar igenom telefonen och då verkar det krångla med att svara till er individuellt så hoppas ni ser detta ändå :)

    Tack för svaren.

    Blev väldigt nyfiken på Telenor.

    Finns det något negativt med det? Går det sakta med täckningen ?

    Läste om hastigheterna och försöker förstå mig på vad som är bra :)

    MEN du som haft Telenor å såg Allts å att täckningen är bra?är du på många olika ställe?

    Du överst. Var det com viq du hade?


    Telenor har bra täckning..de delar nät med telia o comviq..med fast pris 99 kr får man 2 gb surf vilket ändå kan löna sig om man har tillgång till gratis wifi-surf hos t.ex. maxi, supermarket, biblioteket, sjukhuset, m.m. Operatören hallon kräver en 3g lur..telenor fungerar med alla lurar..
  • Äldre 31 Aug 16:30
    #8

    Comviq fastpris mini.

    200 minuter samtal, fria sms och mms och 3 GB surf för 95kr i månaden

    Ringer väldigt sällan för över 100 min och använder knappt 1 GB per månad.

  • Äldre 31 Aug 17:43
    #9
    närkommertrean skrev 2018-08-31 13:41:06 följande:

    Jag har fastpris student 16 GB. Fria samtal, SMS och MMS, 16 GB surf och 10 GB EU-surf ingår. 195 kr i månaden kostar det. Jag bor i Stockholm men även ute i skärgården och andra ställen med sämre täckning brukar det funka bra.


    Det där sista säger inte så mycket då vi inte vet vilken operatör du använder :D
  • Äldre 31 Aug 19:59
    #10
    gahadas skrev 2018-08-31 17:43:29 följande:

    Det där sista säger inte så mycket då vi inte vet vilken operatör du använder :D


    Sorry, missade skriva att det är Comviq! :)
  • Äldre 31 Aug 21:56
    #11
    kela t skrev 2018-08-31 16:29:42 följande:

    Telenor har bra täckning..de delar nät med telia o comviq..med fast pris 99 kr får man 2 gb surf vilket ändå kan löna sig om man har tillgång till gratis wifi-surf hos t.ex. maxi, supermarket, biblioteket, sjukhuset, m.m. Operatören hallon kräver en 3g lur..telenor fungerar med alla lurar..


    Va bra. Tack :)
  • Äldre 31 Aug 21:58
    #12
    Ellie skrev 2018-08-31 16:21:49 följande:

    Jag har väl inte varit så mycket ute i Lappland direkt, men kring Göteborg och i övriga Västergötland samt Halland har det funkat bra. Inte heller några problem i Bulgarien, eller Kolmården för den delen. Jag befinner mig ibland ute i skogen kring Landvetter och har alltid täckning.

    Det är ju ingen bindningstid så lätt att byta till annat abonnemang om det skulle vara dålig täckning hos just dig.


    Va bra beskrivning . Så får jag en ungefär v

    Bild. Toppen.

    Hur är det med hastigheten i surfen?känns den bra?

    Ja det är ju bra när det inte är bindningar tid. Det jag tänker på är att jag vill behålla mott nr och antar det inte är lika lätt att göra fram och tillbaka.
  • Äldre 31 Aug 22:28
    #13
    ALLIEVERDO skrev 2018-08-31 21:58:13 följande:
    Va bra beskrivning . Så får jag en ungefär v
    Bild. Toppen.
    Hur är det med hastigheten i surfen?känns den bra?
    Ja det är ju bra när det inte är bindningar tid. Det jag tänker på är att jag vill behålla mott nr och antar det inte är lika lätt att göra fram och tillbaka.
    Jag tycker det går väldigt snabbt att surfa. Ibland stänger jag av wifi och använder mobilsurfen, även om jag har gratis wifi, för mobilen är snabbare.
    Jag brukar inte byta abonnemang så ofta, så jag vet inte hur svårt det är att flytta med numret, men det var inga problem när jag bytte från Telia till Vimla i alla fall (för ett par år sedan).
  • kela t
    Äldre 1 Sep 12:02
    #14

    Finns även en kontantkorts-operatör som heter lycamobile..för 99 kr får man fria samtal o sms samt hela 8 gb surf att använda under 31 dagar..mms fungerar ej hos lycamobile..de använder telenors nät..

  • Äldre 11 Sep 21:19
    #15

    Kolla in Mobilvesslan, lätt att hitta det bästa och billigaste mobilabonnemanget. Jag kör själv Hallon 4 GB!

  • Äldre 13 Sep 09:23
    #16
    +1
    kela t skrev 2018-08-31 16:29:42 följande:
    Telenor har bra täckning..de delar nät med telia o comviq..med fast pris 99 kr får man 2 gb surf vilket ändå kan löna sig om man har tillgång till gratis wifi-surf hos t.ex. maxi, supermarket, biblioteket, sjukhuset, m.m. Operatören hallon kräver en 3g lur..telenor fungerar med alla lurar..
    Telenor har egna nät.
    Comviq är ett Tele2-varumärke. De använder Tele2's och Telias nät för GSM o 3G och Telenors nät för 4G.
Svar på tråden Vad har ni för mobilabonnemang? vad är erbjudandet och hur är täckningen=