• Äldre 31 Aug 15:52
    1152 visningar
    1 svar
    1
    1152

    Säga upp sig, utbränd

    Hej! (fel underforum?)
    Jag är en tjej på 27 år som just nu är i ett upplösningstillstånd, jag måste göra något åt min situation.
    Planen för 2 år sedan var att starta ett nytt jobb (det jag har nu, personlig assistent), jobba några månader och klura på framtiden i lugn takt och börja plugga.
    Nu har det som sagt gått 2 år, jag har jobbat nästan 300h/mån (inkl sovande jour), och har som jag anar gått fethårt in i väggen.

    Egentligen skulle jag börjat plugga nu, men kom aldrig in på utbildningen, nästa chans är om 1 år igen.

    Jag är uppbokad på ca 6pass/mån nu framöver, ganska lugnt men fortfarande något som äter upp mig DELUXE, jag måste sluta, måste härifrån innan jag blir helt totalkrasad.

    Problemet: Jag har en enskild brukare med 24h ass, vi är typ 3st assistenter varav en är en av mina bättre vänner och den andra kan bara varannan vecka. Slutar jag så blir det kaos, inte minst för min vän. Den som är "chef" är pappan, och när jag tidigare har försökt sluta så har denne chef manipulerat mig rätt hårt att stanna kvar. Jag mår skit över hela situationen.

    Hur ska jag ta steget att sluta, hur ska jag tampas med faktumet att få ett "nej, du måste stanna"? För helt ärligt, jag kan inte stanna. (Att jag inte har ett nytt jobb att gå till spelar noll roll just nu, jag måste andas ett tag)

    Sen så träffar vi chefen rätt sällan i person då vi jobbar ensamma i brukarens hem, alltså måste detta ske via telefon I guess... Han är medveten om att jag mår dåligt, jag har påpekat detta flertalet gånger, men brukarens välmående går före mitt (är min tolking av samtalen).

    Fan... jag behöver lite tips här.

  • Svar på tråden Säga upp sig, utbränd
  • Anonym (Q)
    Äldre 31 Aug 16:17
    #1

    Säg absolut inte upp dig!

    Sjukskriv dig istället och ta det därifrån

Svar på tråden Säga upp sig, utbränd