• Anonym (Pille­snoppa­r...)
    Äldre 31 Aug 20:41
    19100 visningar
    107 svar
    -2 +2
    107
    19100

    Har SD-killar liten kuk?

    Ngn som vet? Bittra killar med små pillesnoppar röstar på SD?

  • Svar på tråden Har SD-killar liten kuk?
  • Anonym (xl)
    Äldre 2 Sep 20:20
    #81
    Mr K69 skrev 2018-09-02 20:14:28 följande:

    Lite, eller ganska mycket ot. Så här tänker jag.. Vi följer ju media allihopa, varje dag hör vi om rån, mord, sprängningar osv. som händer i landet. Rätt eller fel men mycket är gängrelatetat och hur många kan man tänka sej tillhör gäng? Jag har ingen aning men tex SD rider ju på vågen att "massinvandringen" (där vi i de flesta fall har räddat någon från ett krig) bara är elände.

    Så kom jag att tänka på hur många som blir dödade i trafiken av drog & rattfull år. De flesta av dem är inte med i något gäng. Måste Googla på det.....


    Gör det. Det är numera fler skjutningar än dödliga trafikolyckor. Sen kan du ju klura på hur många trafikolyckor som orsakas av narkotikaförsäljare i alldeles för snabba bilar. Och det vet vi ju vad man brukar säga om kukstorlek på man med dyr bil, eller?
  • KlunsS­murfen
    Äldre 2 Sep 20:38
    #82
    +1
    Mr K69 skrev 2018-09-02 20:14:28 följande:

    Lite, eller ganska mycket ot. Så här tänker jag.. Vi följer ju media allihopa, varje dag hör vi om rån, mord, sprängningar osv. som händer i landet. Rätt eller fel men mycket är gängrelatetat och hur många kan man tänka sej tillhör gäng? Jag har ingen aning men tex SD rider ju på vågen att "massinvandringen" (där vi i de flesta fall har räddat någon från ett krig) bara är elände.

    Så kom jag att tänka på hur många som blir dödade i trafiken av drog & rattfull år. De flesta av dem är inte med i något gäng. Måste Googla på det.....


    "Så kom jag att tänka på hur många som blir dödade i trafiken av drog & rattfull år"
    Det händer (för ofta) men man kan ju inte använda det som ursäkt för andra brott.

    Mycket är gängrelaterat så jag lider inte personligen av det men det kräver en hel del resurser av polisen som hade kunnat användas till annat och det blir en jäkla  kostnad så många blir ju indirekt drabbade när polisens resurser inte räcker till.
    Många säljer droger och importerar vapen.

     orkar inte leta efter annan länk nu men kultur......

    Mustafa Panshiri
    8 mar 2017 15:34

    85 % av världens opium kommer från Afghanistan. Att de ungdomar som missbrukar opiater i Sverige kan mycket väl ha missbrukat det i Afghanistan och Iran. Tillgängligheten till heroin i Afghanistan och Iran är desamma som cannabis i Sverige.

    Läs chatten med polisen Mustafa Panshiri om integration och våldtäkter | Aftonbladet
    www.aftonbladet.se/nyheter/a/XmzyE/las-chatten-med-polisen-mustafa-panshiri-om-integration-och-valdtakter


    GW om dödsskjutningar och gängkriminalitet 2018 06




  • Anonym (Eko)
    Äldre 2 Sep 20:40
    #83
    +1
    jrockyracoon skrev 2018-09-02 18:32:18 följande:
    Sverige går otroligt bra ekonomiskt just nu! 

    Tyvärr ser du kanske inte så mycket pengar, och det beror delvis på att företagens vinster inte längre hamnar i arbetarnas fickor. Så var finns pengarna - jo, i företagsledarnas banker. 

    Men även om det är en skev fördelning där vilket inte är så bra - så kommer ändå en viss del av dessa pengar oss alla tillgodo i form av skatter (som SD vill sänka). 

    Skulle vara intressant att se din syn (gissar att du är SD-anhängare) på Sveriges ekonomi. På vilket sätt menar du att ekonomin skulle bli bättre av att rösta på SD, som t.ex. vill gå ur EU. Det skulle försämra Sveriges ekonomi rejält om något. För att inte tala om vad som riskerar hända när alla jönsarna i SD ska sitta på ministerposter och bestämma saker de inte vet ett jota om. 
    Sverige går dåligt ekonomiskt för att vara i en högkonjunktur. Sossar och hobby-ekonomer får för sig att bara för att det är rörelse d.v.s. vi har nollränta för hushållen, staten pumpar ut pengar i projekt där migration är en gigantisk post. Det dopar BNP men vad som är intressant är BNP per person. Tar vi in 200 000 människor till eller under några år eller allmänt får stora barnkullar så får staten fortsätta fördela ut pengar och det höjer som sagt BNP (ett mått på den totala ekonomiska aktiviteten).

    Vi har sämst tillväxt i EU per person av 28 länder, som ett brev på posten har kronan tappat över 20% gentemot Euron.

    Om vi inte kan ha bra tillväxt per person i en högkonjunktur med minimal ränta i hushållen så när ska vi då ha det?

    I medier går det otroligt bra mest för att de inte har grundläggande kunskaper och dom sväljer politisk propaganda rakt av. Frågar du forskare/nationalekonomer så kommer du få ett annat svar.

    www.e55.se/artiklar/forskare-varnar-finansministern-har-fel-om-sveriges-ekonomi/

    www.breakit.se/artikel/14829/experter-slar-larm-om-sveriges-ekonomi-hur-kan-ni-pasta-att-det-gar-bra

    Nej SD är inte lösningen eftersom SD är konservativa sossar som frigör sig från det gamla. De vill återigen införa nationalismen och folkhemmet a la S 1930-tal.

    Jag är opolitisk, inte domedagsprofet eftersom det går att vända trenden men att påstå att ekonomin går bra är totalt fel. Vill ni fortsätta tro att ekonomin går lysande och fortsätta svälja omdömen från sittande regering som talar i egen sak och Expressen, DN och AB som går i ledband så varsågod. Däremot kommer ni få ett rejält plågsamt uppvaknande den dagen riksbanken tvingas höja räntorna och konjunkturen går ner. Först då kommer allt upp till ytan.   
  • Äldre 2 Sep 20:43
    #84

    Ja fatta mig inte fel nu, jag försvarar ingen som gör fel. Men vi har inget parti som vinner väljare, som tar upp det i debatt på tv ens knappt nämner det, och det har pågått sedan vi började köra bil i Sverige. Det är som att det är accepterat att folk ska dödas eller skadas allvarligt i trafiken av fyllerister. Tänk själv, hur många gånger har invandring varit på tal på din arbetsplats på ett negativt sätt? Hur många gånger har döda eller allvarligt skadade varit på tal där?

  • Anonym (xl)
    Äldre 2 Sep 20:44
    #85
    -1 +2

    Att ekonomin går bra är fake news.

  • Anonym (P)
    Äldre 2 Sep 20:46
    #86
    +1
    Anonym (xl) skrev 2018-09-02 20:44:19 följande:
    Att ekonomin går bra är fake news.
    Det är det inte.
  • Anonym (xl)
    Äldre 2 Sep 20:53
    #87
    +1
    Anonym (P) skrev 2018-09-02 20:46:03 följande:
    Det är det inte.
    Jo, det är det. Konjunkturen är förvisso god, men Sveriges BNP per Capita utvecklar sig uselt jämfört med Europa.

    Utanförskapsområdena har nog aldrig mått sämre.

    Skolan havererar när 40-åringar går i skolklasser med 17-åringar. 25-åringar spelar i med fotbollslag för 18-åringar o.s.v. Det tar aldrig slut.
  • KlunsS­murfen
    Äldre 2 Sep 20:56
    #88
    Mr K69 skrev 2018-09-02 20:43:23 följande:

    Ja fatta mig inte fel nu, jag försvarar ingen som gör fel. Men vi har inget parti som vinner väljare, som tar upp det i debatt på tv ens knappt nämner det, och det har pågått sedan vi började köra bil i Sverige. Det är som att det är accepterat att folk ska dödas eller skadas allvarligt i trafiken av fyllerister. Tänk själv, hur många gånger har invandring varit på tal på din arbetsplats på ett negativt sätt? Hur många gånger har döda eller allvarligt skadade varit på tal där?


    Vete fan om politiker engagerar sig så mycket i det.
    det händer att media tar upp rattfylla, drograttfylla är väl kanske inte lika vanligt men det händer.
    www.familjeliv.se/forum/thread/78288492-hur-fa-ner-antalet-valdtakter-i-samhallet/30
  • Äldre 2 Sep 21:36
    #89
    +1
    Anonym (Eko) skrev 2018-09-02 20:40:06 följande:
    Sverige går dåligt ekonomiskt för att vara i en högkonjunktur. Sossar och hobby-ekonomer får för sig att bara för att det är rörelse d.v.s. vi har nollränta för hushållen, staten pumpar ut pengar i projekt där migration är en gigantisk post. Det dopar BNP men vad som är intressant är BNP per person. Tar vi in 200 000 människor till eller under några år eller allmänt får stora barnkullar så får staten fortsätta fördela ut pengar och det höjer som sagt BNP (ett mått på den totala ekonomiska aktiviteten).

    Vi har sämst tillväxt i EU per person av 28 länder, som ett brev på posten har kronan tappat över 20% gentemot Euron.

    Om vi inte kan ha bra tillväxt per person i en högkonjunktur med minimal ränta i hushållen så när ska vi då ha det?

    I medier går det otroligt bra mest för att de inte har grundläggande kunskaper och dom sväljer politisk propaganda rakt av. Frågar du forskare/nationalekonomer så kommer du få ett annat svar.

    www.e55.se/artiklar/forskare-varnar-finansministern-har-fel-om-sveriges-ekonomi/

    www.breakit.se/artikel/14829/experter-slar-larm-om-sveriges-ekonomi-hur-kan-ni-pasta-att-det-gar-bra

    Nej SD är inte lösningen eftersom SD är konservativa sossar som frigör sig från det gamla. De vill återigen införa nationalismen och folkhemmet a la S 1930-tal.

    Jag är opolitisk, inte domedagsprofet eftersom det går att vända trenden men att påstå att ekonomin går bra är totalt fel. Vill ni fortsätta tro att ekonomin går lysande och fortsätta svälja omdömen från sittande regering som talar i egen sak och Expressen, DN och AB som går i ledband så varsågod. Däremot kommer ni få ett rejält plågsamt uppvaknande den dagen riksbanken tvingas höja räntorna och konjunkturen går ner. Först då kommer allt upp till ytan.   
    Tja, allt är relativt! 2017 var vi på 12:e plats välståndsligan, se länk nedan. En dålig prestation, anser de baserat på att vi varit på bättre plats tidigare. Samtidigt så var Tyskland på 10:e plats - och det säger ju en del. Vi kanske inte är bäst, men vi är väldigt bra!

    www.ekonomifakta.se/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/Sverige-i-valstandsligan/

    Om vi skulle mäta vinsterna vi gör nu och vinsterna vi gjorde för 40 år sedan och ta hänsyn till inflationen, så skulle det visa en annan bild. Vi har större vinster i Sverige än vi hade då. Vi skulle kunna ha använt en del av dessa medel till att genomföra fantastiska politiska reformer, men som jag nämnde tidigare går numer en oproportionellt stor andel av pengarna till ägarna.

    Hur kommer det sig att Sverige är ett så stort välfärdsland trots att vi tagit emot invandrare under så lång tid, jämfört med t.ex. Finland som inte har tagit emot några invandrare men vars ekonomi jämförelsevis är så skröplig? Räknar man kronorna som en invandrare kostar staten och vad invandraren ger tillbaka till staten så räknar de flesta med att invandraren ändå blir skyldig staten en del. Men de räknar inte med vad invandrarens barn och barnbarn och barnbarnsbarn bidrar med till samhället eller de positiva BNP-effekter som uppstår när invandraren köper och säljer varor i Sverige.

    Jag menar inte att effekterna av att Sverige har tagit emot många syriska flyktingar de senaste åren kommer att generera en god ekonomi idag. Men långsiktigt kommer det bli en god affär för Sverige, när barnen och barnbarnen och barnbarnsbarnen konsumerar och säljer och betalar skatt i Sverige. 

    Så det innebär att man både kan handla etiskt och medkännande mot en medmänniska i nöd samtidigt som man tjänar pengar på det på lång sikt. Det är en win-win som man sällan tar upp i debatten.

  • Anonym (Frazz­e)
    Äldre 2 Sep 22:03
    #90

    Korta sd-snoppar då..??

Svar på tråden Har SD-killar liten kuk?