• ettparfragor

    Hur fraktar ni kläder som ni sålt på tradera?

    Hej kära familjeliv!

    Nu för en vecka sedan tog jag äntligen tag i mig själv och lade upp ett gäng kläder på tradera. Tacksamt nog blev en del plagg sålda. När jag lade upp annonserna klickade jag i att köparna skulle betala frakten, vilka en del har har gjort genom att lägga på fraktkostnaden (som jag tickade i som 58kr) ovanpå självaste priset för klädesplagget när de swishade mig.

    Men till det praktiska - hur gör ni för att få klädesplaggen/varorna till köparna? Hur skulle ni göra? Köper ni en låda på posten? Tar ni en plastpåse hemifrån och förseglar med tejp och fäster en adress på med en liten papperslapp?

    Vore oerhört tacksam för svar.

    Tusen tack,
    C. G.

  • Svar på tråden Hur fraktar ni kläder som ni sålt på tradera?
  • linani

    Jag slår in sakerna i en plastpåse och tejpar fast adresslapp på. Gör paketet så litet som möjligt men fortfarande snyggt.
    Ser också till att ta bara ta betalt för det faktiska portot. D.v.s. en liten t-shirt i ett tunt (ej skrymmande) paket blir billigare än ett par jeans eller en jacka.

  • Fillibom

    Jag väger alltid mina paket på min hushållsvåg så jag vet att jag inte tar betalt för mycket. Det är oftast en orimligt hög fraktkostnad som folk blir sura på.

  • Ingrediensen

    Har du angett posten 58kr så är det postens spårbara paket som du bokar på nätet. Tror de heter skicka enkelt om du googlar.
    Enstaka plagg blir oftast billigare att skicka som vanligt brev. Du paketerar de så tunna så att de går i en vanlig postlåda och sätter på frimärken enligt vikt. Kostar oftast 36kr.

  • Jemp

    Har bara köpt men i hoptejpad plastpåse är nog vanligast. 58 kr är ju väldigt dyrt Porto dock.

    Använd inte vanligt kuvert! Det går sönder.

Svar på tråden Hur fraktar ni kläder som ni sålt på tradera?