• Anonym (Wawa)

    Mamma 14 i scerige

    Hej

    Jag är inte född i Sverige men jag flyttade hit som baby. Nu frågar jag åt en kusin. Min kusin ska flytta hit med sin man och hans mamma,bror. Det är mannens pappa som bor här redan och dom ska bo hos honom.

    Hon är bara 14 och hennes man är 17. De är gifta och de har ett barn. En liten baby. Nu undrar jag hur det blir när dom kommer? Mina föräldrar säger att de kommer bo tillsammans i en lägenhet. Men jag är rädd att socialen kommer vilja ta hennes bebis för att hon är 14 år. Hennes föräldrar bor i hemlandet och kan inte flytta hit. Kan hennes mans föräldrar bli fosterfamilj åt dom? Hon kan inte svenska och kan inte bo själv.

  • Svar på tråden Mamma 14 i scerige
  • sextiotalist

    Du vet väl att barnäktenskap är förbjudet i Sverige.

  • Anonym (jaha du.)
    sextiotalist skrev 2018-09-03 12:08:17 följande:
    Du vet väl att barnäktenskap är förbjudet i Sverige.
    Det är polygami också - ändå köper Sthlms kommun flera lägenheter till en stor polygam familj. 
    Barnäktenskap är förbjudna - ändå tillåts 13-åriga flyktingflickor stanna hos sina 40-åriga män som de är gifta med i hemlandet. 
    Sex med barn under 15 år är förbjudet. Ändå tycker migrationsverket att dessa barn skall bo ihop med de äkta män som tar med dom till Sverige.

    Sverige är ett skämt.
  • Anonym (H)

    Det räknas som våldtäkt att ha sex med någon som är 14år. Barnäktenskap är också förbjudet. Så jag hoppas dom tar barnet ifrån dom.

  • LFF
    sextiotalist skrev 2018-09-03 12:08:17 följande:

    Du vet väl att barnäktenskap är förbjudet i Sverige.


    Inte om du redan är gift när du kommer hit och giftermålet är lagligt i det land där det skett. Sverige kan inte ogiltigförklara ett äktenskap bara för att vi tycker att det är moraliskt förkastligt.
  • Anonym (jaha du.)
    LFF skrev 2018-09-03 12:59:47 följande:
    Inte om du redan är gift när du kommer hit och giftermålet är lagligt i det land där det skett. Sverige kan inte ogiltigförklara ett äktenskap bara för att vi tycker att det är moraliskt förkastligt.
    Jo, man KAN ogiltigförklara i Sverige. Faktiskt. Det som är lagligt i ett land behöver inte vara lagligt i ett annat. Men konflikträdda Sverige vågar inte ta kontroversiella beslut.
  • Mrs Moneybags

    Det är omöjligt för oss att svara på vad som kommer att hända, men självklart är det så att det finns en stor risk att barnet kommer att omhändertas eftersom båda föräldrarna är omyndiga och mamman dessutom mycket ung. 

    Om barnets mor- eller farföräldrar kan bli vårdnadshavare är också svårt att svara på för oss här, som inte ens känner dem. Frågan är väl om de är lämpliga?

    De bör inte ha fler barn innan båda föräldrarna är myndiga, för att undvika fler problem. 

    Förhoppningsvis kan de stora barnen (föräldrarna) satsa på utbildning och arbete så att de har något att erbjuda sitt lilla barn i framtiden.

  • Anonym (S)
    Anonym (H) skrev 2018-09-03 12:59:17 följande:

    Det räknas som våldtäkt att ha sex med någon som är 14år. Barnäktenskap är också förbjudet. Så jag hoppas dom tar barnet ifrån dom.


    För vem skulle det vara det bästa? Föräldrarna? Barnet? För DIG?
  • Anonym (H)
    Anonym (S) skrev 2018-09-03 13:39:44 följande:

    För vem skulle det vara det bästa? Föräldrarna? Barnet? För DIG?


    Barn ska inte ha barn.
  • pyssel

    I vissa kommuner sanktionerar man barnvåldtäkt och föräldraarrangerad våldtäkt. I en annan kommun tar man BÅDA barnen, 14-åringen och bebisen. Jag hoppas på det sista.


    Alla hästar hemma
Svar på tråden Mamma 14 i scerige