• Mongoliet

    Ex som hör av sig. Vill vara taskig men kan inte.

    Hur gör ni när en fling/flirt/ex hör av sig & en märker att de fiskar lite efter bekräftelse & kanske vill kolla av om de skulle ha chansen igen?

    Just precis nyss fick jag ett meddelande av en tjej där vi bröt rätt tvärt för exakt en månad sedan. Jag tyckte att hennes beteende var rätt värdelöst det sista dygnet vi var tillsammans så att när vi bröt (Mestadels på hennes önskan) så var det på något vis rätt skönt. Fram tills det dygnet hade jag känt mig lite småförälskad.

    Har inte ägnat en sekund åt henne sedan brytet. Normalt sett när något liknande sker kan jag beroende på hur mitt liv ser ut återuppta kontakten men lägga tjejen i en annan korg. Hon är inte flickvänsmaterial längre.

    En del i mig vill svara något surt nu men jag har inte det i mig & att inte svara alls är inte jag. Jag svarar alltid alla.

  • Svar på tråden Ex som hör av sig. Vill vara taskig men kan inte.
  • CitronTulo

    Vid liknande tillfällen så har jag antingen inte svarat alls eller svarat "artigt" men ganska kort (inte ställt några frågor etc som hållt igång konversationen). Om hen blivit väldigt flörtig så har jag meddelat att det fanns anledningar till att vi slutade träffas och att det är ett avslutat kapitel i mitt liv..

  • Mongoliet
    CitronTulo skrev 2018-09-03 13:52:10 följande:

    Vid liknande tillfällen så har jag antingen inte svarat alls eller svarat "artigt" men ganska kort (inte ställt några frågor etc som hållt igång konversationen). Om hen blivit väldigt flörtig så har jag meddelat att det fanns anledningar till att vi slutade träffas och att det är ett avslutat kapitel i mitt liv..


    Ja det blev ett kortare rätt neutralt svar utan känslor & utan frågor. Vill inte vara ond.
  • faren

    Lägger i en annan korg? Flickvönsmaterial? Om du inde värderar tjejer mer än så, så låt henne vara.

  • Mongoliet
    faren skrev 2018-09-03 14:29:40 följande:

    Lägger i en annan korg? Flickvönsmaterial? Om du inde värderar tjejer mer än så, så låt henne vara.


    Vadå menar du? Du har väl alla människor i din krets i olika korgar? Det tror jag att vi alla har. Eller är fin farfar eller den 100-åringa manliga bibliotekarien potentiella pojkvänner för dig? Alla dina kollegor?Alla dina vänner. Är alla potentiella allting?
  • bullen1984

    Samma hände mig nyligen. Mitt ex hörde av sig, och skrev något glatt och frågade hur det var. 
    Kan berätta att detta ex är psykopat. Vi bröt inte på ett bra sätt, och nu har det gått 8 år. 
    Min första tanke var att inte svara alls, sedan kände jag mig taskig, men sedan började jag fundera på vad mitt svar skulle leda till.. Jag skulle svara att jag mår bra, hon skulle berätta något om sig själv, och sedan efter några mess fram och tillbaka så skulle hon säga att det skulle vara kul att ses och det vill jag absolut inte göra, då skulle jag ändå behöva neka till det och hamna i en än jobbigare situation. 

    Så jag bestämde mig för att svara att hon är den sista människan jag vill ska höra av sig och att jag uppskattar om hon lämnar mig ifred i framtiden. Kändes jättebra efteråt.

  • Mongoliet
    bullen1984 skrev 2018-09-03 14:36:44 följande:

    Samma hände mig nyligen. Mitt ex hörde av sig, och skrev något glatt och frågade hur det var. 

    Kan berätta att detta ex är psykopat. Vi bröt inte på ett bra sätt, och nu har det gått 8 år. 

    Min första tanke var att inte svara alls, sedan kände jag mig taskig, men sedan började jag fundera på vad mitt svar skulle leda till.. Jag skulle svara att jag mår bra, hon skulle berätta något om sig själv, och sedan efter några mess fram och tillbaka så skulle hon säga att det skulle vara kul att ses och det vill jag absolut inte göra, då skulle jag ändå behöva neka till det och hamna i en än jobbigare situation. 

    Så jag bestämde mig för att svara att hon är den sista människan jag vill ska höra av sig och att jag uppskattar om hon lämnar mig ifred i framtiden. Kändes jättebra efteråt.


    Grattis alltså. Jag fixar aldrig att skriva så men var extremt sugen denna gången. Min skrev att hon saknar mig & tänker på mig jättemycket men så som vi avslutade så har jag inga känslor kvar. Jag tror att precis som du resonerar så kommer hon att föreslå att ses igen nu när jag svarade, neutralt & kort men ändå ett snällt svar typ. Normalt hade jag nu kunnat tänka mig en sexuell relation med henne trots hennes dåliga beteende men denna gången känner jag inte att det värt det som fanns/finns runtomkring sexet. Kanske är jag hårdare än jag brukar vara i dessa situationer eftersom jag faktiskt hade fått lite känslor för henne. Vill inte vara taskig & straffa folk men ibland måste man kanske göra det för sin självrespekts skull.
  • Mongoliet

    Nu har hon skickat 5 sjukt fjäskiga meddelande idag. Svarat neutralt på alla. Då till slut skriver hon att hon hoppas att vi ska ses snart som vänner mm. Under tiden när vi var förälskade i varandra skrev hon aldrig såhär sansat & fint. Noll respekt för henne nu.

  • bullen1984
    Mongoliet skrev 2018-09-03 21:01:26 följande:

    Nu har hon skickat 5 sjukt fjäskiga meddelande idag. Svarat neutralt på alla. Då till slut skriver hon att hon hoppas att vi ska ses snart som vänner mm. Under tiden när vi var förälskade i varandra skrev hon aldrig såhär sansat & fint. Noll respekt för henne nu.


    Den där typen av tjej ska man akta sig för. Hon känns gränslös. 
    En normal person skulle känna av att det är för mycket, men hon gör inte det, då är det förmodligen fler gränser hon överskrider i livet.
    Manipulativ känns hon också. 
  • Mongoliet
    bullen1984 skrev 2018-09-04 07:44:02 följande:

    Den där typen av tjej ska man akta sig för. Hon känns gränslös. 

    En normal person skulle känna av att det är för mycket, men hon gör inte det, då är det förmodligen fler gränser hon överskrider i livet.

    Manipulativ känns hon också. 


    Känner att hon vill ha något av mig. Väntar på att hon ska fråga om kan sova hos mig eller någon annan hjälp. Tappade den lilla respekten jag hade för henne.
  • CitronTulo
    Mongoliet skrev 2018-09-03 21:01:26 följande:

    Nu har hon skickat 5 sjukt fjäskiga meddelande idag. Svarat neutralt på alla. Då till slut skriver hon att hon hoppas att vi ska ses snart som vänner mm. Under tiden när vi var förälskade i varandra skrev hon aldrig såhär sansat & fint. Noll respekt för henne nu.


    Kanske behöver förklara att du redan har vänner och inte har behov av fler.. Håller med dig om att hon nog är ute efter något (självklart är hon det), förmodligen är hon sugen på att ta upp där ni avslutade sist (om det främst var på hennes initiativ som ni slutade ses så tror hon nog att det är fritt fram).
Svar på tråden Ex som hör av sig. Vill vara taskig men kan inte.