• Anonym (Jag)

    Jag kanske är gravid :(

    Jag måste få skriva av mig, jag är såååå nervös för att vara gravid, vill det inte. :( Jaja, jag vet konsekvenserna av att ha oskyddat och jag brukar vara såååå försiktig, men nu tog tydligen känslan överhand. Så nu står jag här och är 25år och kanske är gravid, med en man jag inte riktigt är säker på att jag hade velat få barn med och absolut inte nu. Vad hade ni gjort då?

    Min mens är försenad, har inte gjort test. Vet inte om det är för tidigt att göra det ändå? Gjorde något test på nätet som visade att om jag är gravid så är jag i vecka 4 +5. Hur ska jag så tidigt som möjligt få veta?? Känner att ifall jag skulle göra en abort så hade jag velat göra det innan ett hjärta slår därinne. Känns bättre då... Kan jag ta ett test redan nu? Jag har ömma bröst men det brukar jag även ha innan mens så svårt att veta... Min mens är 2-6 dagar försenad... skriver 2-6 för att det har kunnat hoppa lite förr men inte så mycket som det nu skulle kunna vara, alltså 6 dagar...

    Vad tror ni? :( Jag är så jävla less och besviken på mig själv, såhär skulle inte mitt liv bli liksom...

  • Svar på tråden Jag kanske är gravid :(
  • Anonym (L)

    Förstår inte var du gjort uträkningen att du ska vara i vecka 4 +5, men om det stämmer så kan du med säkerhet ta vilket test du vill. Clearblues digitala går bara till 3+

  • Anonym (L)

    Förstår inte var du gjort uträkningen att du ska vara i vecka 4 +5, men om det stämmer så kan du med säkerhet ta vilket test du vill. Clearblues digitala går bara till 3+

  • Anonym (Jag)
    Anonym (L) skrev 2018-09-03 14:02:49 följande:

    Förstår inte var du gjort uträkningen att du ska vara i vecka 4 +5, men om det stämmer så kan du med säkerhet ta vilket test du vill. Clearblues digitala går bara till 3+


    Jag googlade *i vilken vecka är jag* , så dök det upp en sida vart man skulle fylla i när ens sista mens första dag är och hur lång menscykel man har osv... sedan räknade det ut resultatet... då stod det sådär.

    Tack för svar, ska nog ta och köpa ett test då för säkerhetsskull.
  • Anonym (Jag)
    ja88 skrev 2018-09-03 14:07:39 följande:

    Det går absolut att testa nu ja, så börja där så fort som möjligt.


    Tack då ska jag åka och köpa det redan idag, jag är så nervös :(
  • Anonym (Jill)

    Har du tänkt göra abort? I så fall jag varmt rekommendera kirurgisk.

  • Anonym (...)
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-03 13:59:50 följande:

    Jag måste få skriva av mig, jag är såååå nervös för att vara gravid, vill det inte. :( Jaja, jag vet konsekvenserna av att ha oskyddat och jag brukar vara såååå försiktig, men nu tog tydligen känslan överhand. Så nu står jag här och är 25år och kanske är gravid, med en man jag inte riktigt är säker på att jag hade velat få barn med och absolut inte nu. Vad hade ni gjort då?

    Min mens är försenad, har inte gjort test. Vet inte om det är för tidigt att göra det ändå? Gjorde något test på nätet som visade att om jag är gravid så är jag i vecka 4 +5. Hur ska jag så tidigt som möjligt få veta?? Känner att ifall jag skulle göra en abort så hade jag velat göra det innan ett hjärta slår därinne. Känns bättre då... Kan jag ta ett test redan nu? Jag har ömma bröst men det brukar jag även ha innan mens så svårt att veta... Min mens är 2-6 dagar försenad... skriver 2-6 för att det har kunnat hoppa lite förr men inte så mycket som det nu skulle kunna vara, alltså 6 dagar...

    Vad tror ni? :( Jag är så jävla less och besviken på mig själv, såhär skulle inte mitt liv bli liksom...


    25 är inte speciellt för ung ålder att skaffa barn , det är i den här åldern kvinnans fertilitet börjar minska. Jag hade behållit om jag var du. Du vet inte när eller om du får någon mer chans
  • Anonym (.)
    Anonym (...) skrev 2018-09-03 14:35:12 följande:
    25 är inte speciellt för ung ålder att skaffa barn , det är i den här åldern kvinnans fertilitet börjar minska. Jag hade behållit om jag var du. Du vet inte när eller om du får någon mer chans
    Det kanske inte har med åldern att göra. Det har kanske med att hon vill ha en stabil man som hon älskar att skaffa barn med, stabilt boende osv. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (.) skrev 2018-09-03 14:41:32 följande:

    Det kanske inte har med åldern att göra. Det har kanske med att hon vill ha en stabil man som hon älskar att skaffa barn med, stabilt boende osv. 


    Ja, precis... :(
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Jill) skrev 2018-09-03 14:26:14 följande:

    Har du tänkt göra abort? I så fall jag varmt rekommendera kirurgisk.


    Kanske blir så ifall att jag är gravid, ska göra ett test idag

    Tack för råd
  • Anonym (.)
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-03 14:44:11 följande:
    Kanske blir så ifall att jag är gravid, ska göra ett test idag

    Tack för råd
    Återkom gärna med svaren, om det blev negativt eller positivt, om du vill :)
  • Anonym (...)
    Anonym (.) skrev 2018-09-03 14:41:32 följande:

    Det kanske inte har med åldern att göra. Det har kanske med att hon vill ha en stabil man som hon älskar att skaffa barn med, stabilt boende osv. 


    Tänk om hon aldrig får det då, det blir i princip aldrig som man tänkt sig och då kanske hon ångrar att hon gjort abort om det visar sig att hon har svårt att bli gravid sen och/eller går och väntar på "den rätte " som hon tror ska dyka upp men som aldrig komme dyka upp under hennes fertila period i livet.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (.) skrev 2018-09-03 14:51:47 följande:
    Återkom gärna med svaren, om det blev negativt eller positivt, om du vill :)
    Tycker jag med
  • Anonym (Jag)
    Anonym (.) skrev 2018-09-03 14:51:47 följande:

    Återkom gärna med svaren, om det blev negativt eller positivt, om du vill :)


    Testet verkar vara negativt! Kan jag lita på det nu då månn tro?? :) Tog ett clearblue som det stod att man kan testa med från första dagen man tänkte få mens... Vilken lättnad men man misstror ju ändå, men ska försöka lugna mig nu och invänta mensen....

  • Anonym (.)
    Anonym (...) skrev 2018-09-03 15:18:36 följande:
    Tänk om hon aldrig får det då, det blir i princip aldrig som man tänkt sig och då kanske hon ångrar att hon gjort abort om det visar sig att hon har svårt att bli gravid sen och/eller går och väntar på "den rätte " som hon tror ska dyka upp men som aldrig komme dyka upp under hennes fertila period i livet.
    Men värst vad du oroar dig. Det låter som att det där är en situation du är eller har varit i själv. Jag tror nog att hon kan ta egna beslut som vuxen själv. 
    Anonym (Jag) skrev 2018-09-03 15:46:04 följande:
    Testet verkar vara negativt! Kan jag lita på det nu då månn tro?? :) Tog ett clearblue som det stod att man kan testa med från första dagen man tänkte få mens... Vilken lättnad men man misstror ju ändå, men ska försöka lugna mig nu och invänta mensen....
    Ja, det där ser verkligen negativt ut! :) 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (...) skrev 2018-09-03 15:18:36 följande:

    Tänk om hon aldrig får det då, det blir i princip aldrig som man tänkt sig och då kanske hon ångrar att hon gjort abort om det visar sig att hon har svårt att bli gravid sen och/eller går och väntar på "den rätte " som hon tror ska dyka upp men som aldrig komme dyka upp under hennes fertila period i livet.


    Mjo så kan det väl gå. Men jag kanske skrev på ett lite felaktigt sätt i ts. Jag är i ett förhållande, och jag kan visst tänka mig att ha honom som far till mina barn. Men jag skrev nog såsom jag skrev i ts för att jag var så rädd att allting skulle hända nu, då han och jag har haft så mycket problem på senaste och jag kände att just nu vill jag inte ha barn med honom... Så med det det svaret vill jag säga att jag tror nog att jag får min chans senare. :) Iochmed att jag är i ett förhållande och att 25 är väl inte så gammalt... En annan femma är bara att vi behöver jobba på vårt förhållande.
Svar på tråden Jag kanske är gravid :(