• Äldre 3 Sep 19:29
    3645 visningar
    6 svar
    6
    3645

    Missade upprop - kört?

    Hej! Idag var det upprop och jag var tyvärr inte närvarande. Missade det på grund av av slarv från min sida (blandade ihop datum). Mitt skäl känns tyvärr inte tillräckligt och jag är väldigt rädd för att mista min plats, vilket jag kan förstå varför. Har skickat iväg ett mejl till programansvariga och förklarat läget, och förhoppningsvis löser det sig.


    På hemsidan står det att uppropet är obligatoriskt och att om man inte är närvarande förlorar man sin utbildningsplats, såvida man inte blir beviljad frånvaro av programansvarig. Har webbregistrerat mig men tydligen är det uppropet som är viktigast.


    Imorgon är det ännu en obligatorisk introduktionskurs och jag tänker gå dit och prata med programansvarig(a). Sitter dock här med enorm ångest och vet inte vad jag ska ta mig till. Är det någon som har erfarenhet och vet hur det går till? Är det helt kört för mig eller finns det kanske hopp?

  • Svar på tråden Missade upprop - kört?
  • Äldre 3 Sep 19:44
    #1

    Är det universitet? Tror det är helt lugnt i så fall om du mailat. Säg till imorgon också.

    Har hänt mig flera ggr och aldrig varit ngt problem om man gör som du tänkt göra/gjort.

  • Äldre 3 Sep 19:54
    #2

    Korrekt! Det är universitetet det handlar om, glömde nämna det.

  • Anonym (Beror på)
    Äldre 3 Sep 19:59
    #3

    Beror på lärosäte. Är det tex KTH kan du förlora din plats utan giltigt skäl och det skälet är typ akut sjukhusvistelse.

  • Äldre 3 Sep 20:46
    #4
    Anonym (Beror på) skrev 2018-09-03 19:59:36 följande:

    Beror på lärosäte. Är det tex KTH kan du förlora din plats utan giltigt skäl och det skälet är typ akut sjukhusvistelse.


    Ja det kan ju vara olika! Jag läste i Umeå.
  • Äldre 4 Sep 11:17
    #5

    Ville bara uppdatera att allting löste sig! Tack för svar.

  • Äldre 4 Sep 12:11
    #6
    sibrahl skrev 2018-09-04 11:17:34 följande:
    Ville bara uppdatera att allting löste sig! Tack för svar.
    Skönt att höra
Svar på tråden Missade upprop - kört?