• Sauwraa

    Flaskvärmare

    Är det någon som har eller använder sig utav flaskvärmare?
    Har ni tips på några bra? Eller tankar angående detta. Glad

  • Svar på tråden Flaskvärmare
  • ALM82

    Jag har en flaskvärmare, men bor inte i Sverige så kan tyvärr inte tipsa om någon bra.
    Däremot så vet jag inte om det var värt det.. Jag kokar vattnet till min dotter (hon är 3,5 månad) och ställer i en tillbringare i kylen, jag skulle lika gärna kunna koka lite vatten i vattenkokaren och blanda med det kalla, det tar i princip lika lång tid. Eller värma i micron, men de säger ju att det värmer oregelbundet så att det bli för varmt på vissa ställen, men jag brukar alltid skaka om och blandar aldrig i ersättningen innan så jag vet inte om det är sant.
    Till hösten/vintern så tänker jag ta en termos med varmt vatten till natten och blanda med det kalla så att det blir ljummet.

    Tycker att det blir för jobbigt att gå ner till köket på natten och vänta på att flaskvärmaren ska värma vattnet. Men på dagen så kan man ju planera lite och förbereda innan hon blir allt för hungrig. 
    Däremot så funderar jag på om jag kanske skulle köpa en som man kan använda i bilen, det kan vara bra att ha när man är ute och det är kallt, för då känns det inte roligt att ge kall ersättning till henne :)

Svar på tråden Flaskvärmare