• Anonym (ts)

    Gravid trots spottings?

    Är det någon här som har blivit gravid trots spottings?

    Jag får spottings som startar 4-9 dagar efter äl (oftast 7 dagar efter äl) och vi är nu inne på vårt 6:e försök. Blödningarna börjar som svaga bruna flytningar som sedan tilltar tills mensen startar 13 dagar efter äl. Idag är det fyra dagar kvar till bim och precis som alla andra månader har jag haft spottings sedan några dagar tillbaka så det känns som det är kört även denna gång. :(

    Ni som har blivit gravida trots spottings, hade ni spottings även den cykeln ni blev gravida? Hur länge höll blödningarna i sig i såna fall? Har någon tagit någonting för att bli av med sina spottings? Jag har läst lite om munkpeppar och funderar på att testa det nästa cykel. Någon som testat munkpeppar mot spottings?

    Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Gravid trots spottings?
  • Anonym (1)

    Jag hade spottings innan min graviditet, den månaden jag plussade kom det inga. Är nu gravid igen, inte haft spottings alls sedan jag fick mitt först barn men nu fick jag ett par dagar innan jag plussade denna gången.

  • Anonym (Tjej)

    Jag har spottings på precis samma sätt som du, haft nästan hela livet. Har alltid haft jättelätt för att bli gravid, blir det vid minsta lilla slarv och ibland trots pmedel. Har gjort många aborter genom åren :/ Haft det i alla cykler även då jag blivit gravid. Så tror inte det gör det svårare med spottings.

    Obs när jag varit gravid (och fött barnen) har jag fått mens som vanligt de första 3-5 månaderna av graviditeten. Vet inte om det är så för dig men isf behöver det inte vara ett bevis att du inte blivit det att du får mens. Jag märker det på att jag blir illamående istället men det blir ju inte alla.

  • Anonym (:)

    Kunde varit jag som skrivit. Har EXAKT samma. Viktigast är att du kollar upp progesteron värde (så du verkligen har ÄL), cellförändringar, myom, cysta el infektion. Eftersom alla det kan ge mellanblödningar. I mitt fall har de kollat allt, hittar inget fel så jag exprementerar helt på egen hand nu. Tycker absolut munkpeppar hjälper. Jag tar dom hela cykeln. Har blivit bra då, vissa månader HELT utan dock ej gravid (än)men spottingsen är bättre. De hjälper först efter 3 månader så ha tålamod. Kan också bli bättre med b vitamin och e vitamin (lite starkare typ b vitamin 50 komplex). Dom 2 sista månaderna var jag spottfri men gjorde en äggledarspolning denna månaden och efter ÄL 3 dgr senare kom spottings. Buhu! Vet inte om det berodde på att de var där och rörde till det el av annan orsak. Tråkigt är det iaf varje månad när de kmr :(. För som du säger tänker man ju direkt att det är kört!

  • Anonym (ts)

    Tack för svar!

    Jag har varit gravid fyra gånger men fått mf två av gångerna:

    1. Hade inte börjat få spottings än, blev gravid på första försöket.

    2. Hade inte börjat få spottings än, gravid på tredje försöket. Började få bruna flytningar några dagar efter bim och fick mf i v 7.

    3. Fortfarande inga spottings än, gravid på andra äl efter mf (cykeln blev dock väldigt påverkad av mf så det tog fyra månader).

    4. Började få spottings när jag fick tillbaka mensen efter andra barnet. Planerade inte för fler barn och använde NC som preventivmedel. En cykel kom äl fyra dagar tidigare än normalt och vi hade haft oskyddat sex fyra dagar innan det och jag blev gravid men fick återigen mf i v 7. Det var precis som det första mf. Efter det bestämde vi att vi vill ha ett tredje barn trots allt.

    Efter senaste mf kom cykeln igång direkt och har varit regelbunden sen dess. Men jag har fortfarande spottings. Jag är 99% säker på att jag har haft äl alla cykler sedan mf då jag fått positiva äl-test kombinerat med äl-sekret och äl-smärta. Så utebliven äl verkar inte vara problemet och egentligen har jag ju inte haft svårt att bli gravid tidigare heller (var 25 år första gången jag blev gravid och är 31 år nu). Innan senaste mensen var jag hos gynekolog som gjorde ul av äggstockarna och livmodern och tittade så jag inte hade några polyper som orsakade blödningarna. Allt såg bra ut och enligt henne hade äggledarna och livmodern perfekta förutsättningar för en graviditet.

    Jag vet att sex försök inte är så många men när det har gått på minst halva den tiden tidigare och jag har ett mf i bagaget sedan jag började få spottings tänker jag såklart att det är blödningarna som gör det svårt för ägget att fästa och utvecklas ordentligt. Jag vill så gärna bli gravid igen och känner en sån tomhet, speciellt när jag tänker på att jag skulle ha varit i v 28 nu om det inte gått åt skogen sist. Och så kommer de här jävla småblödningarna cykel efter cykel som tillsammans med en ganska kort cykel och många dagars mens gör att jag blöder mer under en cykel än vad jag är blödningsfri!

  • Anonym (:)
    Anonym (ts) skrev 2018-09-03 21:39:46 följande:

    Tack för svar!

    Jag har varit gravid fyra gånger men fått mf två av gångerna:

    1. Hade inte börjat få spottings än, blev gravid på första försöket.

    2. Hade inte börjat få spottings än, gravid på tredje försöket. Började få bruna flytningar några dagar efter bim och fick mf i v 7.

    3. Fortfarande inga spottings än, gravid på andra äl efter mf (cykeln blev dock väldigt påverkad av mf så det tog fyra månader).

    4. Började få spottings när jag fick tillbaka mensen efter andra barnet. Planerade inte för fler barn och använde NC som preventivmedel. En cykel kom äl fyra dagar tidigare än normalt och vi hade haft oskyddat sex fyra dagar innan det och jag blev gravid men fick återigen mf i v 7. Det var precis som det första mf. Efter det bestämde vi att vi vill ha ett tredje barn trots allt.

    Efter senaste mf kom cykeln igång direkt och har varit regelbunden sen dess. Men jag har fortfarande spottings. Jag är 99% säker på att jag har haft äl alla cykler sedan mf då jag fått positiva äl-test kombinerat med äl-sekret och äl-smärta. Så utebliven äl verkar inte vara problemet och egentligen har jag ju inte haft svårt att bli gravid tidigare heller (var 25 år första gången jag blev gravid och är 31 år nu). Innan senaste mensen var jag hos gynekolog som gjorde ul av äggstockarna och livmodern och tittade så jag inte hade några polyper som orsakade blödningarna. Allt såg bra ut och enligt henne hade äggledarna och livmodern perfekta förutsättningar för en graviditet.

    Jag vet att sex försök inte är så många men när det har gått på minst halva den tiden tidigare och jag har ett mf i bagaget sedan jag började få spottings tänker jag såklart att det är blödningarna som gör det svårt för ägget att fästa och utvecklas ordentligt. Jag vill så gärna bli gravid igen och känner en sån tomhet, speciellt när jag tänker på att jag skulle ha varit i v 28 nu om det inte gått åt skogen sist. Och så kommer de här jävla småblödningarna cykel efter cykel som tillsammans med en ganska kort cykel och många dagars mens gör att jag blöder mer under en cykel än vad jag är blödningsfri!


    Ja jag känner med dig! Jävla små blödningarna är vidriga! De lixom kommer och skrattar åt än och verkligen påminner om att det minsann inte blev ngt denna gången heller. Som att va trodde du?! Jag håller på att ge upp. Är 36 och försökt i 9 månader. Första barnet va oplanerat (men väldigt välkommet), var då 31, andra barnet blev på 4 försöket var då 33. Verkligen jättetråkigt med ditt missfall!
Svar på tråden Gravid trots spottings?