• Jira4

    Kan det vara på gång?

    Jag är gravid med barn nummer två, vecka 37+5, fick igångsättning på humanitära grunder i v. 39+1 förra gången, så har aldrig varit med om en naturlig förlossning med allt vad det innebär.

    Har haft sammandragningar i flera veckor, i torsdags (v. 37+0) åkte jag in på kontroll då jag tyckte sammandragningarna ändrat karaktär. Då var tappen helt opåverkad och inget verkade hända.

    Hela helgen har jag haft en sån skum känsla i kroppen, det känns verkligen som om det är på gång.

    Igår tyckte jag återigen att sammandragningarna blev annorlunda, mer regelbundna och med jämna mellanrum så starka att jag var tvungen att stanna upp och bara andas igenom det. Varje sammandragning var inte så stark, men det hände flera gånger under dagen att jag fick stanna upp och vänta på att det gick över. Åkte in på kontroll och där konstaterades det att de var knappt 2 sammandragningar var tionde minut, och jag var öppen för ett finger.

    Jag skickades hem med sovdos och under natten vaknade jag flera gånger av en "kräkkänsla", ni vet när det känns som att en ska spy. När en liksom sväljer flera gånger och det känns som att det står en upp i halsen. Jag kräks inte. Har inte kräkts sen sonen föddes och innan det sedan jag var barn. Jag har alltså inte kräkts på över 15 år med undantag för när jag låg på förlossningen med värkstormar, men inatt trodde jag att jag skulle kräkas.

    Kan det vara på gång? Vill inte vara gravid i ytterligare två veckor så jag läser in förlossningstecken i allt, men vad tror ni?

  • Svar på tråden Kan det vara på gång?
  • Jira4

    Ingen som har någon erfarenhet eller input? Vill så gärna att det ska vara på G men är som sagt så sjukt less på att vara gravid att jag tolkar allt nytt som tecken på förlossning :P

Svar på tråden Kan det vara på gång?