• becca90

    Ägglossning 7-8 dagar efter mens?

    Hej,

    Tänkte fråga.

    Har testat med ägglossningstest och verkligen hittat stegringen tills strecken blev lika starka plus att jag har symptom.

    Bra det att detta händer bara 7-8 dagar efter avslutad mens. Är det normalt? Kan det försvåra mina chanser att bli gravid?

    Nu har det gått 8 dagar efter äl och jag har haft mensvärk 2 dagar i rad nu?! Starka känningar i vänster äggstock?! Och värk i svanskotan.

    Skälla hjälp!!

  • Svar på tråden Ägglossning 7-8 dagar efter mens?
  • Anonym (..)

    Eftersom äl i en genomsnittlig cykel på 28 dagar sker 14 dagar efter första dagen man har mens så låter 7-8 dagar efter att mensen är slut som bara några få dagar under genomsnittet :)

  • Carolaline

    Hej!

    Jag har precis samma! Positiva ägglossningstester dag 8 efter mensens första dag. Så knepigt, men samtidigtr det bara testen som är positiva dag 8. Så det är då kroppen har förhöjt hormon, men själva ägget släpper inte förrän temperaturhöjningen sker. Tempar du varje morgon? I snitt sker min temperaturhöjning två-tre dagar efter. Alltså 10-11 dagar efter första mensens dag. Är det så du räknar också? Eller från de positiva ÄL-testerna? Lycka till i bebisskapandet!

Svar på tråden Ägglossning 7-8 dagar efter mens?