• ssangiss

    Brunt blod?

    Är gravid i vecka 20 och nyss när jag var på toaletten och kissade så kom det brunt blod på pappret när jag torkade mig!

    Det var brunt/vattnigt/genomskinligt i färgen så inte starkt brunt.

    Är detta normalt? Ska på UL senare idag men tänkte bara höra mig för här då jag inte kan vänta..

  • Svar på tråden Brunt blod?
  • Anonym (Oklart)

    Bra att du ska på ultraljud idag!

    Förstår din oro och det är väldigt svårt att svara på om detta är normalt.

    Jag har vart gravid två gånger och blödigt under bägge. Första gången gick det bra men födde några veckor för tidigt då jag öppnat mig i tysthet. Andra graviditeten somnade vår flicka in i magen i v.25.

    Det är många som blöder eller får bruna flytningar. Jag fick höra av min bm att det är ca 40% av gravida kvinnor.

    Be läkaren ta vaginal odlingar så det inte är någon infektion som spökar. Be också om urinodling så kom ihåg att hålla dig om du är kissnödig om det inte är morgonurin. Man ser bäst om man hållt sig i ca 4 timmar

    Lycka till idag, skriv gärna hur det gick sen. Om du orkar efter besöket.

  • ssangiss
    Anonym (Oklart) skrev 2018-09-04 11:56:08 följande:

    Bra att du ska på ultraljud idag!

    Förstår din oro och det är väldigt svårt att svara på om detta är normalt.

    Jag har vart gravid två gånger och blödigt under bägge. Första gången gick det bra men födde några veckor för tidigt då jag öppnat mig i tysthet. Andra graviditeten somnade vår flicka in i magen i v.25.

    Det är många som blöder eller får bruna flytningar. Jag fick höra av min bm att det är ca 40% av gravida kvinnor.

    Be läkaren ta vaginal odlingar så det inte är någon infektion som spökar. Be också om urinodling så kom ihåg att hålla dig om du är kissnödig om det inte är morgonurin. Man ser bäst om man hållt sig i ca 4 timmar

    Lycka till idag, skriv gärna hur det gick sen. Om du orkar efter besöket.


    Tack för svar!

    Så sorgligt att höra om din lilla flicka :(

    Jag gick in på toaletten nu för att se efter och då fick jag en mörkbrun klump på pappret när jag torkade mig. Åh, vad orolig jag känner mig nu.. Men jag har inte ont eller något...
  • Anonym (Oklart)
    ssangiss skrev 2018-09-04 12:00:21 följande:

    Tack för svar!

    Så sorgligt att höra om din lilla flicka :(

    Jag gick in på toaletten nu för att se efter och då fick jag en mörkbrun klump på pappret när jag torkade mig. Åh, vad orolig jag känner mig nu.. Men jag har inte ont eller något...


    Lite privat fråga men om det är så att du och din partner har haft sex kan det bero på det. Det kan vara torra slemhinnor, liten blödning från livmodertappen, liten blödning från moderkaka eller annat. Be din läkare göra vaginalt ultraljud också. Berätta om din oro och som sagt kräv att dom ska ta vaginala prover samt så lämnar du urinodling om det är en infektion som spökar.
  • ssangiss
    Anonym (Oklart) skrev 2018-09-04 12:06:43 följande:

    Lite privat fråga men om det är så att du och din partner har haft sex kan det bero på det. Det kan vara torra slemhinnor, liten blödning från livmodertappen, liten blödning från moderkaka eller annat. Be din läkare göra vaginalt ultraljud också. Berätta om din oro och som sagt kräv att dom ska ta vaginala prover samt så lämnar du urinodling om det är en infektion som spökar.


    Vi har inte haft samlag på några dagar så det beror inte på det...

    Men jag tänker att det säkert inte är någon fara då jag inte har ont. Har googlat runder lite och det ska tydligen vara väldigt vanligt att man blöder under graviditeten. Jag har dock inte gjort det med min förra och inte denna gången heller fram tills nu.

    Åh vill bara att tiden ska gå så jag kan gå på ultraljudet....
  • ssangiss
    Anonym (Sara) skrev 2018-09-04 12:36:48 följande:

    Är det rutinultraljudet du ska på?


    Ja. Har varit på ett tidigt också och då såg allt bra ut.
  • Anonym (Sara)
    ssangiss skrev 2018-09-04 12:48:35 följande:

    Ja. Har varit på ett tidigt också och då såg allt bra ut.


    Då är det en barnmorska som gör ultraljudet.

    Jag var med om liknande med mitt andra barn, de kollar inte sådant på rutinultraljudet, utan det är läkare som gör vaginalt ultraljud och tar prover.

    Jag fick söka vård på antenatal. Det visade sig i mitt fall vara sköra slemhinnor som orsakade min blödning.
  • Corneliass
    ssangiss skrev 2018-09-04 19:45:28 följande:

    Precis hemkommen från UL och allt såg jättebra ut! Det är en liten flicka där inne :):):):)


    Grattis! :) Vad skönt att allting såg bra ut.
    Gravid med första barnet
Svar på tråden Brunt blod?