• Smartotek

    SD HAR BÄST SKOLPOLITIK!

    Ge skolan ett statligt huvudmannaskap.

    Ge lärarna befogenhet att åtgärda ordningsproblem genom jourklasser för elever som behöver speciell tillsyn och pliktskola för elever som begår allvarliga övergrepp i skolmiljö.

    Skapa attraktiva karriärvägar med lönelyft för lärare.

    Skapa ekonomiska incitament för att välja utbildningar som efterfrågas av arbetsmarknaden och skapa balans på arbetsmarknaden genom att få fler att välja yrkesutbildningar.

    Några av deras förslag! Jag vet vad jag ska rösta på iallafall! 
  • Svar på tråden SD HAR BÄST SKOLPOLITIK!
  • ortopedhäxan

    Jaså?


     


    Jag är iaf trött på att invandrare som ger sig på mina barn. Det är för jävligt rent ut sagt! Är så trött på svenska politiker inte prioriterar svenska medborgare. 

  • CarinaL26

    Ordalydelser som inte direkt skiljer sig från andra partier.

    Vackra ord men inga konkreta idéer och tankar kring exakt vad som förbättras.

  • qfnafnjf

    Ingen har bäst skolpolitik. Det är bara ett sätt att fiska röster som man i slutändan skiter fullständigt att man får. Det är så politiken funkar. Fucka det specifika partiets väljare så mycket det bara går för att de var korkade nog att rösta på det.

  • Skrivbordslampa

    Jag har redan lagt min röst på SD!

    Det är ganska intressant att se hur bland annat Liberalerna och numera även Socialdemokraterna har kopierat deras skolpolitik i fråga om exempelvis lärarassistenter

Svar på tråden SD HAR BÄST SKOLPOLITIK!