• Ensamstående

    Cerazette

    Slutade med cerazette i början på förra månaden och fick min mens några dagar senare men den här månaden är mensen som borta men har haft alla möjliga graviditetssymtomer men testen är negativa. Var in på akuten i helgen och dom upptäckte en cysta på äggledaren men ingenting annat. Någon som har vart med om samma sak när dom har slutat på cerazette? Och borde inte mensen komma som vanligt?

  • Svar på tråden Cerazette
  • Anonym (52 dagar)

    När jag slutade med Cerazette kom första mensen efter en cykel på 29 dagar och den andra på 38 och den tredje på 52...

  • Anonym (Tyvärr inte)

    Slutade med Cerazette i januari 2017, det tog ca 5 månader för mensen att bli regelbunden. Hade mellanblödningar och gravidsymtom hela tiden.. Tyvärr alldeles för dålig info om detta tycker jag :/

  • lovely92

    Jag slutade med mina cerazette den 3 augusti, fick en blödning 2 dagar efter..sen fick jag tillbaka min vanliga mens idag 35 dagar efter sista ppillret. De bästa är att inte oroa sig att mensen inte kommer för de är normalt att de tar ett tag innan den kommer efter p-piller ätande. Jag har tidigare haft cysta på äggstocken vid 2 tillfällen. Då gick jag på kombinerade p-piller som heter neovletta 28. Cystor på äggstockarna är vanligt hos kvinnor i fertil ålder o är inte farligt. Första gången hade jag gått med cystan länge utan att jag visste om den , efter operationen så fick jag reda på att den var fylld med 2 liter vatten. Den va rejält stor men de är inte vanligt. Man kan se vid vaginalt ultraljud ungefär hur stora dom är. Vanligast är att man har mindre cystor ibland o att dom försvinner av sig själva utan att man märker dom. När jag hade min andra cysta så hade jag precis slutat med p-piller men fick inte tillbaka mensen på flera månader o då gick jag till gyn där dom konstaterade att jag hade en cysta o bm sa att de va därför jag inte fick tillbaka mensen. Så kan vara därför som du inte fått tillbaka din mena pga cystan.

  • Isstormen

    Jag slutade med cerazette den 1 mars och har ända fram till förra menscykeln haft så korta menscyklar, på typ 17-20 dagar. Idag har jag för första gången fått ägglossning på dessa 6-7 månader och har kommit upp i en Cykel på 26-28 dagar. De är himla olika hur kroppen reagerar efter p-piller..

  • EmmalinneaS

    Jag slutade med cerazette i februari och fick mens igen för första gången i april. Hade inga mellanblödningar eller symtom där i mellan.

    Den har varit oregelbunden efter det, 43 dagar, 34 dagar och 50 dagar. Men nu börjar den bli mer regelbunden, fast lång. Runt 35 dagar tror jag.

    Alla reagerar som sagt olika på piller och pillerstopp, men till slut verkar de flesta bli regelbundna eller gravida ändå :)

    Lycka till!

Svar på tråden Cerazette