• Ingentvekan

    Rasar i vikt, är detta rimligt?

    Hej!

    Jag har alltid varit en ganska smal och hälsosam tjej men för ca 3 år ändrades allt och jag började äta allt mer onyttig. Jag började äta allt mer snacks, större portioner i kombination med att jag helt och hållet slutade att träna. Jag har haft svårt att ställa mig på vågen pga. grov ångest. Ångest över vad jag har gjort mot min kropp då jag knappt orkar gå längre, blir kraftigt anfådd efter 300 meter och ont i leder. Då är jag 24 år. Vågen visade att jag hade gått upp mycket på kort tid. 18 kg på 2 år. I många öron kanske det inte låter jättemycket. Men det syns och fysiskt märker jag det framförallt med vad jag orkar, samt att jag har ont i kroppen.

    Började med lchf efter att jag pratat med en läkare och startade med detta i lördags. Det har nu gått 5 dagar har jag gått ner drygt 5 kg. Är detta rimligt?? Gått ner från 76,8 till 71 kg Sista gången vägde jag mig dessutom på kvällen efter att ha ätit. Är det rimligt att gå ner så mycket så fort?! Börjar bli lite orolig.

  • Svar på tråden Rasar i vikt, är detta rimligt?
  • Mongoliet

    Du har tappat vätska eftersom du inte äter kolhydrater. Du kan vara lugn.

  • Tiffany

    Går du på LCHF så undviker du kolhydrater och tappar mycket i vikt pga vätska till o börja med, så fort jag börjar på en diet så tappar jag vätska, runt 3kg på en vecka eller så ^^

    Vad tyckte läkaren om att skulle gå på LCHF , sa han något om de? 


     

Svar på tråden Rasar i vikt, är detta rimligt?