• Äldre 6 Sep 08:28
    5635 visningar
    8 svar
    8
    5635

    Vilken nappflaska är bäst?

    Jag kommer tyvärr inte amma, vilken nappflaska tycker ni funkar bäst från start?

  • Svar på tråden Vilken nappflaska är bäst?
  • Äldre 6 Sep 08:36
    #1

    MAM från start. Gillar twistshake i övrigt men tycker dom har lite väl stora nappar till nyfödda.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Äldre 6 Sep 09:14
    #2

    Medela

  • Äldre 6 Sep 19:42
    #3

    Nu ammade jag och gav endast bröstmjölk på flaska då och då, provat meddela och mam, inget fel på dem, men i vårt fall så tycker jag att herobilitys hero bottle var den i särklass bästa flaskan, formen gjorde att han inte svalde någon luft och han kräktes mindre efter han tagit den (han var en kräkbebis men med tutte och hero bottle kräktes han minst) så den rekommendera jag alla att prova


    Mamma till en liten pojke sedan 9-12-17
  • Äldre 6 Sep 21:55
    #4
    Jsv17 skrev 2018-09-06 19:42:12 följande:

    Nu ammade jag och gav endast bröstmjölk på flaska då och då, provat meddela och mam, inget fel på dem, men i vårt fall så tycker jag att herobilitys hero bottle var den i särklass bästa flaskan, formen gjorde att han inte svalde någon luft och han kräktes mindre efter han tagit den (han var en kräkbebis men med tutte och hero bottle kräktes han minst) så den rekommendera jag alla att prova


    Tack, det märket har jag aldrig hört talas om så det ska jag kolla upp.
  • Äldre 6 Sep 21:56
    #5
    EpicNurse skrev 2018-09-06 08:36:46 följande:

    MAM från start. Gillar twistshake i övrigt men tycker dom har lite väl stora nappar till nyfödda.


    Tack så mycket jag har sneglat på twistshake
  • Äldre 6 Sep 21:56
    #6
    jennie08 skrev 2018-09-06 09:14:41 följande:

    Medela


    Varför just den?
  • Äldre 6 Sep 22:17
    #7

    Gått över helt till dr brown. Mycket bättre och stor skillnad mot för MAM. Rapar mindre, spyr mindre och framför allt mycket mindre magknip. Minus är väl att de är ganska jobbiga att diska. nu står en hel drös med mam- flaskor och dräller i skåpet bara. Har dock inte provat de andra märkena.

  • Äldre 9 Sep 23:35
    #8

    Hej! Jag har ett helt blogginlägg skrivet om en massa tips för flaskmatning! Hoppas det kan ge dig lite idéer och hjälp!

    modernhemmafru.se/livet/tips-och-trix-for-flaskmatning/

Svar på tråden Vilken nappflaska är bäst?