• Äldre 6 Sep 09:53
    619 visningar
    9 svar
    9
    619

    Dom som röstar MP= sämre social kompetens?

    I mitt jobb är jag i mindre projekt på massor av olika arbetsplatser. Min reflektion är att om nån pratar politik så är det oftast folk som röstar MP och dom pratar som om MP är normen, som om alla som inte röstar MP är mindre värda/begåvade.

    Varför fattar dom inte att dom lever i en filterbubbla och omger sig med liksinnade privat och i jobbet i vissa fall men att på större arbetsplatser är dom i minoritet?

    Inser dom inte att det är en övergripande risk att kollegan eller kunden har en helt annan åsikt och att det kmr skada deras relation?

    Hör sällan nån från högerblocken häva ur sig massa saker på det viset.

    Varför beter man sig så? Tror dom att det är creddigt och vill hävda sig eller vad är grejen?

  • Svar på tråden Dom som röstar MP= sämre social kompetens?
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Sep 11:34
    #1

    Jag är inte MP men tycker att det är svårt att hata någon som är för miljön. Samma gäller djurpartier mfl.

  • Äldre 6 Sep 11:43
    #2
    Mongoliet skrev 2018-09-06 11:34:17 följande:

    Jag är inte MP men tycker att det är svårt att hata någon som är för miljön. Samma gäller djurpartier mfl.


    Ja men det är ju väldigt sällan miljön dom tar upp utan mer hur mkt dom hatar SD och i vissa fall alliansen.

    Fri invandring, blundar för brott sålänge det är muslimska gärningsmän etc.
  • Mongol­iet
    Äldre 6 Sep 11:48
    #3
    Kravattsmurfen skrev 2018-09-06 11:43:45 följande:

    Ja men det är ju väldigt sällan miljön dom tar upp utan mer hur mkt dom hatar SD och i vissa fall alliansen.

    Fri invandring, blundar för brott sålänge det är muslimska gärningsmän etc.


    De har väl bara lite mer empati.
  • Äldre 6 Sep 11:51
    #4
    Kravattsmurfen skrev 2018-09-06 11:43:45 följande:
    Ja men det är ju väldigt sällan miljön dom tar upp utan mer hur mkt dom hatar SD och i vissa fall alliansen.

    Fri invandring, blundar för brott sålänge det är muslimska gärningsmän etc.
    Diskutera med dem på ett moget sätt då. Så ser man ju snabbt vem som beter sig konstigt i situationen, och vem som beter sig "fel". 

    Har några bekanta som röstade på MP förra valet, och de är väldigt socialt kompetenta.
  • Äldre 6 Sep 12:07
    #5
    Mongoliet skrev 2018-09-06 11:48:09 följande:

    De har väl bara lite mer empati.


    Ja det köper jag men det var inte min fråga.

    Utan varför basunera ut sina åsikter när det finns stor risk att skada yrkesrelationer?
  • Äldre 6 Sep 12:08
    #6
    BossHoss skrev 2018-09-06 11:51:07 följande:

    Diskutera med dem på ett moget sätt då. Så ser man ju snabbt vem som beter sig konstigt i situationen, och vem som beter sig "fel". 

    Har några bekanta som röstade på MP förra valet, och de är väldigt socialt kompetenta.


    Men varför tjata om politik på en arbetsplats? Till vilken nytta? Är väl svårt nog att tycka om sina kollegor ibland..
  • Äldre 6 Sep 12:17
    #7
    Kravattsmurfen skrev 2018-09-06 12:08:42 följande:
    Men varför tjata om politik på en arbetsplats? Till vilken nytta? Är väl svårt nog att tycka om sina kollegor ibland..
    Nä d är sant i och för sig, och personen har ju redan bevisat själv att denne inte är socialt kompetens i detta fall..

    fel av mig..
  • Äldre 6 Sep 12:55
    #8
    BossHoss skrev 2018-09-06 12:17:57 följande:

    Nä d är sant i och för sig, och personen har ju redan bevisat själv att denne inte är socialt kompetens i detta fall..

    fel av mig..


    Ja lite så. Det spelar ju egentligen ingen roll vilket parti du röstar på men min reflektion är att det oftast är vänster människor som måste berätta om hur mkt dom hatar SD på ett affärsmöte t.ex. Personen tar förgivet att ingen i rummet röstar SD fast det rent krasst är 20% chans. Kanske är det en viktig affär som ska genomföras. Varför riskera det bara för att ta varje tillfälle att prata om sin stora godhet.
  • Äldre 6 Sep 15:41
    #9

    Alltid röstat MP. Sitter inte på jobbet och skanderar ut det. Trycker inte heller ner de som röstar på något annat.

    Ja, jag tycker invandringen kan öka- men absolut inte på det sätt vi tar emot invandrare idag.

    Det mest pinsamma jag sett var när MP:s språkrör närmast stod och grät när hon berättade med Löven att de skulle strama till gränserna..

    Tycker nationalitet, kön, ålder etc är intressanta parametrar att studera gällande brottslighet. Anser att utvisning borde vara ett allt mer acceptabelt alternativ som straff för brott där förövaren inte varit Svensk medborgare länge.

Svar på tråden Dom som röstar MP= sämre social kompetens?