• Jmw

    Svårt att få syskon 2018

    Hej på er! Vi har nu försökt skaffa ett syskon i ca 10 månader. Med allt från ägglossningstest till bisolvon så börjar man tappa hoppet. Det är så himla jobbigt varje månad. Jag undrar om det finns fler i samma situation, så man kan prata lite? Känner att jag hade behövt det ..

    Kram

    Jennifer

  • Svar på tråden Svårt att få syskon 2018
  • Kawi

    Vi har försökt få småsyskon sedan januari 2017, har en son som kom till på "första försöket"; helt på egen hand, så extra frustrerande nu att ingenting fungerar (har testat allt, inklusive bisolvon, rosenrot, apiforce, omega 3 osv osv osv osv Tyst) Det har varit en fruktansvärt jobbig tid och besvikelse gång på gång.


    Bestämde oss nu i augusti för att gå vidare med IVF på privat klinik, känner att vi inte kan vänta längre, både vi och sonen blir ju äldre Rynkar på näsan


    Funderar ni på IVF?

  • Jmw

    Kan inte förstå att det inte går andra gången, hatar besvikelsen :( Vad kostar ivf? Vi håller på med en utredning nu där dem kollar både mig och min man. Så vi ska först kolla så allt är som det ska. Så skönt för er, tar det lång tid ?

  • Kawi
    Jmw skrev 2018-09-10 10:42:38 följande:

    Kan inte förstå att det inte går andra gången, hatar besvikelsen :( Vad kostar ivf? Vi håller på med en utredning nu där dem kollar både mig och min man. Så vi ska först kolla så allt är som det ska. Så skönt för er, tar det lång tid ?


    Ja det är så frustrerande! Sonen kom till på första försöket (dvs första gången vi "siktade" på ägglossning med avsikt att bli gravida), och nu inget. Har inte blivit gravid på dessa 1 år och 8 månader, så inget missfall heller. Vi gjorde fertilitetsutredning i april som visade att inget var fel. 


    Ja IVF kostar ju pengar tyvärr.. Där vi går nu kostar 1 försök 37 000 kr, och så kan man köpa "trepack" för 74 000 kr.


    Vi var där på ett första uppstartsbesök förra måndagen, och fick alla sprutor och grejer utskrivna, så att vi ska vara redo att börja behandla vid nästa mens första dag. 


    Det kändes helt surrealistiskt först men nu vill ajg bara köra. Vi vill ju så himla gärna att sonen ska få bli storebror <3 Kram till dig

  • Penguinlover

    Hej! Vi är i samma sits. Första barnet blev till på första försöket och nu har vi försökt med syskon i över ett år. Sitter just nu och är ledsen då jag verkligen trodde att vi lyckats denna månaden men testet var negativt. Under året som gått har vi haft ett utomkvedshavandeskap och ett missfall så det verkar som att vi åtminstone kan bli gravida fortfarande. Frågan är hur lång tid det tar till nästa gång och om vi får behålla det då.

    Eftersom vi blivit gravida två gånger så avvaktar vi med utredning för IVF, men vi har sagt att händer inget innan året är slut så söker vi hjälp. Vet ni vad det finns för regler för privat IVF? Måste det ha gått ett år sedan senaste graviditet, alltså missfall?

  • Kawi
    Penguinlover skrev 2018-09-18 06:34:31 följande:

    Hej! Vi är i samma sits. Första barnet blev till på första försöket och nu har vi försökt med syskon i över ett år. Sitter just nu och är ledsen då jag verkligen trodde att vi lyckats denna månaden men testet var negativt. Under året som gått har vi haft ett utomkvedshavandeskap och ett missfall så det verkar som att vi åtminstone kan bli gravida fortfarande. Frågan är hur lång tid det tar till nästa gång och om vi får behålla det då.

    Eftersom vi blivit gravida två gånger så avvaktar vi med utredning för IVF, men vi har sagt att händer inget innan året är slut så söker vi hjälp. Vet ni vad det finns för regler för privat IVF? Måste det ha gått ett år sedan senaste graviditet, alltså missfall?


    Ja fy så jobbigt det är att bli så ledsen och besviken gång på gång. Det sliter verkligen. Efter 1 år och 8  månader gav vi upp, motvilligt, och ringde privat IVF-klinik. De hade inga regler för hur länge man måste ha försökt eller hur lång tid som ska ha gått sedan senaste missfall, deras kommentar var att vi inte skulle vänta en dag till, om det var IVF vi ville göra.. Obestämd


    Lycka till! Jag vet alltför väl hur det känns Hjärta

  • Kawi
    Penguinlover skrev 2018-09-18 06:34:31 följande:

    Hej! Vi är i samma sits. Första barnet blev till på första försöket och nu har vi försökt med syskon i över ett år. Sitter just nu och är ledsen då jag verkligen trodde att vi lyckats denna månaden men testet var negativt. Under året som gått har vi haft ett utomkvedshavandeskap och ett missfall så det verkar som att vi åtminstone kan bli gravida fortfarande. Frågan är hur lång tid det tar till nästa gång och om vi får behålla det då.

    Eftersom vi blivit gravida två gånger så avvaktar vi med utredning för IVF, men vi har sagt att händer inget innan året är slut så söker vi hjälp. Vet ni vad det finns för regler för privat IVF? Måste det ha gått ett år sedan senaste graviditet, alltså missfall?


    Ja fy så jobbigt det är att bli så ledsen och besviken gång på gång. Det sliter verkligen. Efter 1 år och 8  månader gav vi upp, motvilligt, och ringde privat IVF-klinik. De hade inga regler för hur länge man måste ha försökt eller hur lång tid som ska ha gått sedan senaste missfall, deras kommentar var att vi inte skulle vänta en dag till, om det var IVF vi ville göra.. Obestämd


    Lycka till! Jag vet alltför väl hur det känns Hjärta

  • Kawi
    Penguinlover skrev 2018-09-18 06:34:31 följande:

    Hej! Vi är i samma sits. Första barnet blev till på första försöket och nu har vi försökt med syskon i över ett år. Sitter just nu och är ledsen då jag verkligen trodde att vi lyckats denna månaden men testet var negativt. Under året som gått har vi haft ett utomkvedshavandeskap och ett missfall så det verkar som att vi åtminstone kan bli gravida fortfarande. Frågan är hur lång tid det tar till nästa gång och om vi får behålla det då.

    Eftersom vi blivit gravida två gånger så avvaktar vi med utredning för IVF, men vi har sagt att händer inget innan året är slut så söker vi hjälp. Vet ni vad det finns för regler för privat IVF? Måste det ha gått ett år sedan senaste graviditet, alltså missfall?


    Ja fy så jobbigt det är att bli så ledsen och besviken gång på gång. Det sliter verkligen. Efter 1 år och 8  månader gav vi upp, motvilligt, och ringde privat IVF-klinik. De hade inga regler för hur länge man måste ha försökt eller hur lång tid som ska ha gått sedan senaste missfall, deras kommentar var att vi inte skulle vänta en dag till, om det var IVF vi ville göra.. Obestämd


    Lycka till! Jag vet alltför väl hur det känns Hjärta

  • Jmw

    Jag är nu gravid i v 6. Svårt att tro det. Vi gick på en utredning och det visade sig att det inte var fel på någon av oss. Därefter bestämde jag mig för att ta bort alla appar och slänga alla ägglossningstest. Kände hur kroppen slappnade av för att jag inte hade koll på ägglossningen. Plussade den månaden. Så för mig var det nog stress av att skaffa syskon som gjorde att det inte ville. Önskar er lycka till <3

  • SoSS15
    Jmw skrev 2018-11-15 09:58:31 följande:

    Jag är nu gravid i v 6. Svårt att tro det. Vi gick på en utredning och det visade sig att det inte var fel på någon av oss. Därefter bestämde jag mig för att ta bort alla appar och slänga alla ägglossningstest. Kände hur kroppen slappnade av för att jag inte hade koll på ägglossningen. Plussade den månaden. Så för mig var det nog stress av att skaffa syskon som gjorde att det inte ville. Önskar er lycka till <3


    Grattis! :) Hur går det?

    Här har vi försökt i 7 månader nu, men har troligtvis bara haft ägglossning några enstaka gånger. Har extremt oregelbundna cykler allt från 35-65 dagar långa. Men testade positivt på äl-test idag, cykeldag 25, och passande nog har vi dejtnight ikväll! x''D

    Ska få kolla upp detta med min cykel, men inte förrän i slutet av januari, så långt väntetid. :(
Svar på tråden Svårt att få syskon 2018