• Lillajag890

    Är så nojig

    Hej!

    Jag fick missfall i maj i år och nu är jag gravid igen i vecka 4. Men är så orolig att få missfall igen :/ Har bokat tid till barnmorskan så väntar bara på att den dagen ska komma.

    Men till min fråga, i början av graviditeten kan det göra ont i nedre delen av magen så? Som att det spänner. Blir så orolig hoppas någon kan lugna mig :)

  • Svar på tråden Är så nojig
  • moder_jord

    När ägget fäst inlivmodern börjar livmodern expandera. Det kan skapa ?växtvärk? i livmodern. Typ molvärk, mensvärksliknande känsla. Det har jag haft de första veckorna av av mina graviditeter.

    nojigheten har jag också haft. (Och har ännu lite, fast jag har bf om 2-3 v) Så lätt att oron knackar på när man har så stark önskan.

    All lycka till dig.

  • Lillajag890
    moder_jord skrev 2018-09-06 20:15:41 följande:

    När ägget fäst inlivmodern börjar livmodern expandera. Det kan skapa ?växtvärk? i livmodern. Typ molvärk, mensvärksliknande känsla. Det har jag haft de första veckorna av av mina graviditeter.

    nojigheten har jag också haft. (Och har ännu lite, fast jag har bf om 2-3 v) Så lätt att oron knackar på när man har så stark önskan.

    All lycka till dig.


    Tack för svar :)
Svar på tråden Är så nojig