• Stampe02

    Låg sexlust och torrhet flera år efter kejsarsnitt - någon annan?

    Hej!

    Förlossningen slutade i kejsarsnitt för flera år sedan. Redan under början av graviditeten måste jag ha fått ett stort hormonomslag. För jag som troligtvis har pms blev lugn som en filbunke. Det var ju väldigt behagligt. Ytterligare något som tyvärr hände var att jag blev torr i underlivet så att det inte gick/ bar behagligt med samlag längre. Tyckte det var ok då, eftersom sexlusten gick ner avsevärt under graviditeten.

    Under snittet fick jag veta att jag hade kraftiga sammanväxningar (hade inga barn innan).

    Nu fler år efter snittet, gör det fortfarande ont vid samlag, trots glidmedel. Har iallafall äntligen träffat en gynekolog som skrivit ut Vagifem som ska hjälpa mot torrheten. Dock kunde inte gynekolen se att jag var torr i underlivet.

    Det som är lustigt är att sexlusten fortfarande är nästintill obefintlig. Innan barnet hade jag hög sexlust och blev våt väldigt lätt. Nu är det som att det nästan gör lite ont i i närheten av klitoris området när jag blir lite upphetsad. Kan fortfarande få orgasm med vibrator, men att det var sexlivet jag helt fick offra var jag väl inte helt beredd på. Misstänker att nerverna som är inblandade gällande lusten till underlivet blev delvis avskurna i samband med snittet och att de inte hittat tillbaka till varandra.

    Någon mer som inte fått tillbaka sexlusten flera år efter kejsarsnittet? Som hittade någon lösning?

    Verkar som att jag får leva i ett nästintill sexlöst äktenskap. Inga tips tack om att man kan göra annat än samlag. Långt ifrån samma härliga känsla som innan nära jag blev upphetsad. Så känns verkligen helt menlöst.

Svar på tråden Låg sexlust och torrhet flera år efter kejsarsnitt - någon annan?