• qfnafnjf

    Sojafärs

    är en bluffprodukt. Går inte att göra hamburgare med det utan annat jox i som bindemedel.

    Måste helt enkelt blanda i vanlig köttfärs i skiten eller något. Känner mig lurad. Tänkte ju fläska i mig en härlig burgare av riktig kvalitet och inget snabbmatstjafs.

  • Svar på tråden Sojafärs
  • klyban

    Men varför köper man ens sojafärs från början då?
    För det kan knappast varit en överraskning att såna saker skulle vara väldigt annorlunda.


    hur många meter var det?
  • qfnafnjf
    klyban skrev 2018-09-08 13:42:52 följande:

    Men varför köper man ens sojafärs från början då?
    För det kan knappast varit en överraskning att såna saker skulle vara väldigt annorlunda.


    Det var ju extrapris och samhället förespråkar en varierad kost.
  • Bunny on speed
    qfnafnjf skrev 2018-09-08 04:15:54 följande:

    är en bluffprodukt. Går inte att göra hamburgare med det utan annat jox i som bindemedel.

    Måste helt enkelt blanda i vanlig köttfärs i skiten eller något. Känner mig lurad. Tänkte ju fläska i mig en härlig burgare av riktig kvalitet och inget snabbmatstjafs.


    Anamma har formbar färs. Den tycks uppskattas men jag har ej testat.
    Bunnies, it must be bunnies!
  • qfnafnjf
    Bunny on speed skrev 2018-09-09 17:59:04 följande:
    Anamma har formbar färs. Den tycks uppskattas men jag har ej testat.
    Får kika på det. Men för denna gång ska ajg köra på en blandning av nötfärs och vegetarisk.

    Kanske kan man då också skippa allt pålägg och på så vis få mindre sullande och snabba upp tillagningstiden kanske?
  • neverpreggo

    Är ingen bluffprodukt, du får väl göra lite efterforskningar före du köper en ny produkt. Anammas ska vara jättegod annars.

  • qfnafnjf
    neverpreggo skrev 2018-09-09 21:30:04 följande:

    Är ingen bluffprodukt, du får väl göra lite efterforskningar före du köper en ny produkt. Anammas ska vara jättegod annars.


    Ska det vara substitut för köttfärs är det minsta man kan begära att det ska gå att tillämpa som produkten det ska likna egenskapsmässigt annars är det inte ett substitut.
  • bullen1984
    qfnafnjf skrev 2018-09-08 04:15:54 följande:

    är en bluffprodukt. Går inte att göra hamburgare med det utan annat jox i som bindemedel.

    Måste helt enkelt blanda i vanlig köttfärs i skiten eller något. Känner mig lurad. Tänkte ju fläska i mig en härlig burgare av riktig kvalitet och inget snabbmatstjafs.


    Det beror på vilket märke du köper, det finns sojafärs som går att göra hamburgare på, men de vanliga är mest till för att ha i grytor/pajer.
Svar på tråden Sojafärs