• Anonym (Undra­nde)
    Äldre 8 Sep 10:00
    2370 visningar
    18 svar
    18
    2370

    Har din sexlust ökat eller minskat med åren?

    Jag är man, något år över 30, och har varit med min sambo sedan mer ett decennium tillbaka. Vi har barn som är i grundskoleålder.

    Min sambo har god aptit och vi "praktiserar" regelbundet. Jag tycker fortfarande att hon är grymt het, går igång på henne på alla vis.

    Ändå kan jag inte låta bli att fantisera, även vara villig att gå längre om möjligheten uppenbarar sig. Jag tänker på sex och möjligheter kring detta varje dag, flera gånger om dagen.

    Jag har sedan jag blev dryga 30 märkt att min sexlust har ökat markant. Jag har alltid haft ett bra driv, kanske medel till strax över, men sedan ungefär 30 så har jag märkt av att den ökat rejält.

    Det jag räds är att jag till slut kommer vidta handling, att jag faktiskt går så långt att jag är otrogen. Det är inget jag vill, men samtidigt så är tanken så spännande och eggande.

    Är det naturligt att sexlusten ökar så som den gjort hos mig?
    Någon som känner igen sig?
    Någon som har ett gott råd för hur man ska hantera det?

    Predikningar om sveket och allt det där är inte intressant. Jag är inte ens i närheten övertygad om att detta är något som kommer försvinna bara genom att jag ignorerar det och får några moralpredikningar. Jag är en behärskad man som har god impulskontroll i handling, men jag har ingen kontroll över mina tankar och det är tankarna som bevärar mig (samtidigt som det är rätt gott att känna sig småkåt mer eller mindre hela tiden).

    Jag tränar rätt frekvent, testestoronhalten; Påverkas den av träningen? Och kan det vara den som gör att min sexlust ökat så? Jag tärnade inte så frekvent innan 30.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har din sexlust ökat eller minskat med åren?
  • Äldre 8 Sep 10:09
    #1
    +1

    Hej! Röstade på oförändrad (49 år). Jag tycker dock det går upp och ned men mest beroende på hur livet ser ut och årstid tycker jag. Dock tycker jag samma som du, om jag tränar mer som jag gjort de 10-15 sista åren så känner man sej mer på hugget. Vet inte om det beror på testosteronnivå eller bara att man ser lite mer vältränad ut eller kanske både och, man mår ju så mycket bättre ivf och det påverkar ju hela kroppen på olika sätt....

  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 10:25
    #2

    Stort tack för din utveckling!

  • Anonym (lustf­ylld)
    Äldre 8 Sep 12:17
    #3
    +1

    Jag är kvinna och min sexlust har ökat markant med åren i takt med att jag lärt känna min kropp och hur jag bäst njuter. Men jag är till skillnad från dig singel och känner igen mig i dina tankar. I min senaste relation hade jag svårt att känna denna lust riktad till min partner sista tiden. Fantiserade mycket om andra, blev förälskad några ggr och höll på att vara otrogen. Fick inte tillbaks lusten igen förrän jag började dejta på nytt.

    Som jag ser det har man bara ett liv och det är naturligt att man vill utforska sig själv. Skulle aldrig kunna vara med en och samma partner hela livet. Behöver inte vara något fel på relationen för att man fantiserar om sex med andra.

  • Anonym (A)
    Äldre 8 Sep 12:25
    #4
    +1

    Kvinna, den har minskat.

  • Anonym (SD 2018)
    Äldre 8 Sep 12:42
    #5
    +2

    Det finns många faktorer och omkringliggande situationer i livet som avgör den sexuella lusten, det är inte baserat på biologiska könet eller ålder även om yngre människor tenderar att vara mer ivriga i sin sexualitet kanske. Så länge folk njuter av sig själv och i andras sällskap.

    #förändringpåriktigt

  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 12:48
    #6
    Anonym (lustfylld) skrev 2018-09-08 12:17:51 följande:

    Jag är kvinna och min sexlust har ökat markant med åren i takt med att jag lärt känna min kropp och hur jag bäst njuter. Men jag är till skillnad från dig singel och känner igen mig i dina tankar. I min senaste relation hade jag svårt att känna denna lust riktad till min partner sista tiden. Fantiserade mycket om andra, blev förälskad några ggr och höll på att vara otrogen. Fick inte tillbaks lusten igen förrän jag började dejta på nytt.

    Som jag ser det har man bara ett liv och det är naturligt att man vill utforska sig själv. Skulle aldrig kunna vara med en och samma partner hela livet. Behöver inte vara något fel på relationen för att man fantiserar om sex med andra.


    Tusen tack för att du delar med dig! 

    Det är en del av problemet, att jag har svårt att rikta denna energi/lust till min partner! Hon är vacker, sexig, och vi har ett normalt sexliv vad jag erfar. Inget fel alls på frekvensen. Och jag ser inget fel på hennes och min relation för övrigt. Den är utvecklande, väldigt utvecklande.

    Och många ger råd om att man borde prata med varandra om det, men jag har å andra sidan ett VÄLDIGT starkt behov av att vara min egen människa. Jag VILL inte dela allt. Jag vill behålla en del för mig själv, bara mig själv. Och det känns som att det kanske är en del av problemet.

    Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till kring detta då bara.

    Är det så att vissa av oss helt enkelt inte är "programmerade" för att hålla oss till en partner hela livet?
  • Anonym (Fia)
    Äldre 8 Sep 15:19
    #7
    +1
    Anonym (Undrande) skrev 2018-09-08 12:48:33 följande:

    Tusen tack för att du delar med dig! 

    Det är en del av problemet, att jag har svårt att rikta denna energi/lust till min partner! Hon är vacker, sexig, och vi har ett normalt sexliv vad jag erfar. Inget fel alls på frekvensen. Och jag ser inget fel på hennes och min relation för övrigt. Den är utvecklande, väldigt utvecklande.

    Och många ger råd om att man borde prata med varandra om det, men jag har å andra sidan ett VÄLDIGT starkt behov av att vara min egen människa. Jag VILL inte dela allt. Jag vill behålla en del för mig själv, bara mig själv. Och det känns som att det kanske är en del av problemet.

    Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till kring detta då bara.

    Är det så att vissa av oss helt enkelt inte är "programmerade" för att hålla oss till en partner hela livet?


    Jag är kvinna, 40+, och känner igen mig i det du skriver. Min sexlust har definitivt ökat med åren, tyvärr har inte min partners lust ökat på samma sätt. Jag är lite inne på samma spår, att han behöver inte veta allt om mig utan det finns delar jag behåller för mig själv. I nuläget skriver jag med en kollega, typ sexchattar, men är inte fysiskt otrogen. Steget är dock inte långt borta, fast det kommer inte bli kollegan, och jag känner lite som du att jag inte är gjord för att hålla mig till en partner.
  • Anonym (Undra­nde) Trådstartaren
    Äldre 8 Sep 17:05
    #8
    Anonym (Fia) skrev 2018-09-08 15:19:47 följande:
    Jag är kvinna, 40+, och känner igen mig i det du skriver. Min sexlust har definitivt ökat med åren, tyvärr har inte min partners lust ökat på samma sätt. Jag är lite inne på samma spår, att han behöver inte veta allt om mig utan det finns delar jag behåller för mig själv. I nuläget skriver jag med en kollega, typ sexchattar, men är inte fysiskt otrogen. Steget är dock inte långt borta, fast det kommer inte bli kollegan, och jag känner lite som du att jag inte är gjord för att hålla mig till en partner.
    Tack för att du delar med dig!

    Jag försöker förstå mig själv och sammanhanget, associationerna, för mig blir fler när fler berättar. Det ger mig större förståelse.

    Bottnar det i just känslan av att det här behovet, behovet av att vara en egen person? Det är en stark känsla som jag alltid burit med mig, men jag undrar om den inte blivit starkare.

    Jag söker mig kontinuerligt till kanaler där jag faktiskt hoppas på att hitta en väg att få utlopp för det här behovet, och det sexuella, kanske tur att jag inte hittat något ännu. Jag känner också att det hade varit så mycket enklare om jag bara kunde skruva ner min lust, men samtidigt så gör jag kontinuerligt saker för att den inte ska dämpa sig. Exempel på detta är chattar, med främlingar.

    Så jag är kluven: Jag vet inte om jag vill ha lusten eller inte. Den kommer ställa till det för mig, det är bara en tidsfråga, så mycket begriper jag. Men jag gör verkligen ingenting för att den ska försvinna.
  • Anonym (lustf­ylld)
    Äldre 8 Sep 17:35
    #9
    +1

    Tror man kommer att ha en sån lust hela livet i olika perioder och lära sig tygla den om man vill vara i en relation, annars ska man nog vara singel och leva som man önskar.Det är ju inte rättvist mot ens partner att gå och kväva och samtidigt uppmuntra såna här känslor med andra. Jag hade aldrig tolererat det om det var min partner som suttit och chattat med främlingar trots att jag själv agerat oärlig på många sätt. Jag tror att vi är olika människotyper med olika bekräftelsebehov, upplevelsebehov, utvecklingsbehov, energibehov osv. Man måste vara ärlig bpde mot sig själv och sin partner. Jag tycker att du ska försöka släppa in din partner lite i dina tankar och fantasier och försöka utveckla dem med henne om du älskar henne. Kanske kan ni hitta något nytt spännande tillsammans.Ni kanske båda är lite uttråkade...hamnat i slentrian? Hon kanske också chattar med andra och fantiserar? Sannolikheten är stor, just för att vi bara är människor! Alla har vi både individuella och exklusivt intima behov.

    Det vore konstigt om man inte hade framtidsångest och funderingar över alla val vi ständigt utsätts för.. De som inte har dem har förmodligen starka trygghetsbehov som kväver de tankarna och känslorna..inte bättre det även om de känner av rastlösheten mindre än andra som fungerar som dig och mig.

  • Äldre 8 Sep 17:43
    #10
    +1

    Kv. 48, har så absolut ökat.

  • Äldre 9 Sep 07:53
    #11

    Har absolut ökat mer fantasier med om saker man vill prova innan det är försent. Det tror jag många i min ålder har, tyvärr en sambo som är ointresserad av sex.

  • Anonym (Kvinn­a, 55)
    Äldre 9 Sep 11:30
    #12

    Den har gått upp och ner under alla år. Allt ifrån jättemycket till jättelite. Men livet är inte konstant så det är inget vi funderat på.

  • Äldre 9 Sep 14:05
    #13

    Tja

    Detta är samma sak med mig kan inte hålla mig till samma relation och vill testa på nytt, fast att jag är ung bara 19 bast. Så blir jag tänd på kvinnor från 24-40 och vill utforska saker.

    Sexlusten har ökat som fan för mig, om jag inte ligger minst 2-3 gånger om dagen så runkar jag kanske 3 gånger.

    Försöker leta efter KK men vet inte vart jag ska leta och tycker att det är lite skämmigt att fråga på krogen :/

  • Anonym (Pg)
    Äldre 9 Sep 17:57
    #14

    32, man.
    Den har minskat, vilket är väldigt skönt.
    Onanerar knappt längre och blir sällan kåt.

  • Anonym (SD 2018)
    Äldre 9 Sep 18:01
    #15
    Anonym (Pg) skrev 2018-09-09 17:57:24 följande:

    32, man.

    Den har minskat, vilket är väldigt skönt.

    Onanerar knappt längre och blir sällan kåt.


    Var du innan dess väldigt sexuellt aktiv?

    #förändringpåriktigt
  • Anonym (Pg)
    Äldre 9 Sep 18:08
    #16
    Anonym (SD 2018) skrev 2018-09-09 18:01:42 följande:
    Var du innan dess väldigt sexuellt aktiv?

    #förändringpåriktigt
    Nej, har aldrig haft sex.
  • Anonym (SD 2018)
    Äldre 9 Sep 18:19
    #17
    Anonym (Pg) skrev 2018-09-09 18:08:45 följande:

    Nej, har aldrig haft sex.


    Okej. Se det positivt, hade säkert varit värre om du haft motsatta käbslor.

    #förändringpåriktigt
  • Anonym (Kvinn­a 40+)
    Äldre 9 Sep 18:35
    #18

    Min lust har definitivt ökad. Mest beroende på att jag känner mig säkrare i min egen kropp och sexualitet. Vågar ta för mig och vara drivande i sexlivet. Fast jag har jävligt bra och ofta sex med min man. Har inget intresse av otrohet alls.

Svar på tråden Har din sexlust ökat eller minskat med åren?