• tacksamheten

    Förslag till namn på fritidshus...

    Kan någon vänlig själ hjälpa mig med bra namnförslag till vårt nya fritidshus? Låter och ser så mysigt ut med dessa träskyltar som visar olika stugnamn. Vad ska vår stuga heta?

    Beskrivning :Liten, enkel, saknar el, röd, nära havet, en vik, liten sandstrand, en ö, bra fiske. Kanske något att spinna på...

    Tacksam för hjälp

  • Svar på tråden Förslag till namn på fritidshus...
  • Anonym (ßßff)

    Kan ni inte bara kalla den för Stugan, Lillstugan, Gläntan, Sjövik, Harmoni, Lugnet, Skogsgläntan eller liknande.

    Lycka till och grattis till stugan

  • Miriam85
    tacksamheten skrev 2018-09-08 14:14:24 följande:

    Kan någon vänlig själ hjälpa mig med bra namnförslag till vårt nya fritidshus? Låter och ser så mysigt ut med dessa träskyltar som visar olika stugnamn. Vad ska vår stuga heta?

    Beskrivning :Liten, enkel, saknar el, röd, nära havet, en vik, liten sandstrand, en ö, bra fiske. Kanske något att spinna på...

    Tacksam för hjälp


    Mellan himmel och jord? drömmen? liljan? gläntan? har inte mycket förslag men hoppas det hjälpte!!!
  • Palestrina

    Paradiset eller Lyckan? Inte så fantasifullt kanske, men annars skulle jag gå på platsens geografiska namn eller platsens "ande".

  • Deceree1

    Grattis till stugan :) visst är det underbart. Jag har haft stuga i 11 år och det är det bästa köp jag någonsin gjort. Det är så rogivande. Hoppas ni får det bra där. Jag kallar mitt ställe för El Paradiso helt enkelt :)

  • Anonym (M)

    Pustut/Pust ut är roligt tycker jag :) annars är ju Lugnet min favorit

  • Deceree1
    Anonym (M) skrev 2018-09-10 11:43:01 följande:

    Pustut/Pust ut är roligt tycker jag :) annars är ju Lugnet min favorit


    Vad menas med pust ut? Är bara jag som inte fattar..?
  • Anonym (M)

    "Pust ut" som i andas ut :) så man blir lugn (pustar ut) :)

  • Deceree1
    Anonym (M) skrev 2018-09-10 12:47:52 följande:

    "Pust ut" som i andas ut :) så man blir lugn (pustar ut) :)


    Menar du att stugan skulle kallas Pust ut?

    Typ,

    Nu åker jag till Pust ut ett tag, jag kommer sen!
  • Anonym (M)
    Deceree1 skrev 2018-09-10 13:16:49 följande:

    Menar du att stugan skulle kallas Pust ut?

    Typ,

    Nu åker jag till Pust ut ett tag, jag kommer sen!


    Ja, det en av stugorna brevid vår. Tycker det är roligt :)
  • Anonym (Macka med ost)

    Ölanda. Gammelviken. Fiskekuttra (fiskekutter=fiskebåt). Ålderstigen (gammaldags). Piscisboda (Piscis fisk på latin). Lyckolandet. Gammelslätten. Sommarboda. Sommarkanten. Sommarnatt. Visitlyckan.

Svar på tråden Förslag till namn på fritidshus...