• Äldre 9 Sep 00:17
    2254 visningar
    7 svar
    7
    2254

    Bb väskan

    I vilken vecka packade ni bb väskan?

    Vad hade ni med?

  • Svar på tråden Bb väskan
  • Äldre 9 Sep 05:39
    #1

    Vid bf

  • Äldre 9 Sep 07:52
    #2

    I vecka 38 tror jag men jag gick över 6 dagar så det var ingen brådska. Haha. Jag packade alldeles för mycket så nästa gång blir det hälften. Blöjor, tvättlappar, sköna extrakläder till mig, 2-3 pyjamaser/kläder till bebisen, gosig filt. På mig: sköna kläder, stora foppatofflor (fötterna svullnade), amningsbh. Jag har säkert glömt något men typ så. :)

  • Äldre 9 Sep 07:56
    #3

    V 37. Första veckan jag var hemma från jobbet.

    Med andra barnet i v35 för jag hade extrema förvärkar att jag trodde förlossningen var igång 2-3 ggr i veckan. Men hon föddes i v39+5 ändå...

  • Äldre 9 Sep 08:08
    #4

    V 37. Första veckan jag var hemma från jobbet.

    Med andra barnet i v35 för jag hade extrema förvärkar att jag trodde förlossningen var igång 2-3 ggr i veckan. Men hon föddes i v39+5 ändå...

    Legitimation, papperna från MVC och förlossningsbrev.

    Jag hade kläder till mig, de största fulaste trosorna, leggings, lång tröja, kofta och pyjamas och ett ombyte till pappan.

    Kläder till bebis. En outfit i stl 50, en i 56 och en pyjamas i 50/56. Mössa, filt och kofta.

    Packade även våtservetter och blöjor (2 i stl 1 och 2 i stl 2) vilket var totalt onödigt. Min tanke var om man behövde byta på vägen hem...

    Min favorit festis, proteinbars och några sportlunch (chokladen)

    Mobilladdare, kamera, hörlurar

    Liten necessär med tandborste, tandkräm, hårborste, tofsar, läppbalsam, handkräm, deo, schampo och balsam.

    Detta hade jag till båda förlossningar.

    Till första hade jag även babynestet, gosedjur och bärsjal med mig. Lite extra, men det var skönt för vi stannade 3 nätter ohh nästan fyra hela dagar. Jag hade även packat mer av allt till första förlossningen. Med andra stannade vi 9 timmar och då var det mesta utom chokladen onödigt :P

  • Äldre 9 Sep 08:25
    #5

    I vecka 33 vilket var klokt eftersom vattnet gick i vecka 34..

    Packade 5-pack rejäla tanttrosor, några dagars ombyte till mig, en dress för bebis att åka hem i, nessecär, borste till håret, en veckotidning och en bok, lite smågodis, tofflor. När vi åkte in kastade jag in mobil,laddare,videokamera i väskan.

    Låg inne fem dagar

  • Äldre 9 Sep 09:36
    #6

    Jag är idag i v35+5. Packade väskan förra veckan. Har haft mycket förvärkar samt att slemproppen delvis har lossnat. Så jag kände att jag ville vara klar om det skulle vara så att det sätter igång :)

  • Äldre 9 Sep 13:09
    #7
    stor grön drake skrev 2018-09-09 05:39:17 följande:

    Vid bf


    Just det ja, vad packade jag...

    En trikåsjal, ett ombyte rosa och ett ombyte blå bebiskläder, samt ett set neutrala stl. 44 som vanligtvis används som dockkläder. Mjuka sköna kläder att åka hem med. Amningsbh och linne. Ett ombyte mjuka kläder till pappan. Kamera. Dator.
Svar på tråden Bb väskan