• Äldre 9 Sep 18:11
    3546 visningar
    4 svar
    4
    3546

    bula/knöl oro

    För cirka 3 dagar sedan så fastnade jag med håret i en kompis väska när han skulle resa sig ifrån en soffa, han ställde sig upp och drog i mitt hår hårt i 5 sekunder ungefär innan han märkte att jag hade fastnat. direkt där efter några sekunder senare så känner jag en bula/knöl på huvudet. Den har varit kvar i 3 dagar nu och har nog minskat lite skulle jag tro. Är lite orolig så undrar bara om man ens kan få en bula av att bli dragen i håret och om det kan vara något annat som jag av misstag råkade hitta vid detta tillfälle. Bulan/knölen sitter förresten på högersida mitten längst upp på huvudet.

    Skulle uppskatta svar eftersom jag är lite smått orolig.

  • Svar på tråden bula/knöl oro
  • Äldre 9 Sep 18:13
    #1

    Ja jag tror att du kan få ett blåmärke av det. Känn inte på den på 5 dagar och kolla sedan om den är kvar.

  • Äldre 9 Sep 19:10
    #2

    Ja jag kanske ska göra det, men det gör inte ont om jag känner på den som det brukar bli med blåmärken vilket jag tycker är lite konstigt.

  • Anonym (Ja)
    Äldre 9 Sep 19:11
    #3

    Om du tittar på ett hårstrå ser du att roten är lite större än det övriga håret. Drar man i ett hårstrå så lossnar det lätt, men drar man i flera samtidigt så är det ju inte konstigt om huden följer med upp och blir skadad, tex svullen som i ditt fall.
    Det finns ju extrema fall där folk fastnat med håret i olika maskiner och blivit skalperade.

  • Äldre 9 Sep 20:32
    #4

    Ok, Tack för svaret nu lugnade du mig en aning :), Ska avvakta några dagar sen om den fortfarande är kvar så får jag väl söka vård. 

    Andra får gärna skriva om dem varit med om något liknande och hur det slutade för er.

Svar på tråden bula/knöl oro