• Anonym (råkade rösta fel)

    Jag råkade rösta fel :(

    När jag skulle rösta blev jag förvirrad av att det bara var lokala kandidater på röstsedeln (riksdagsvalet), men tänkte inte mer på det utan stoppade in den i kuvertet. Nu fattar jag att mitt part hade flera röstsedlar med olika listor. Jag vill hellre att en kandidat från den andra listan ska komma in. Nu mår jag dåligt för att jag råkade rösta på fel person :(

  • Svar på tråden Jag råkade rösta fel :(
  • Anonym (Jag också)

    Jag har röstat fel i en folkomröstning en gång, där det bara fanns "ja" eller "nej" som alternativ. Av någon anledning blev jag så nervös, i det avgörande ögonblicket när valsedeln skulle stoppas i kuvertet, att jag fick totalt hjärnsläpp!

  • Anonym (Kryss)
    Anonym (råkade rösta fel) skrev 2018-09-09 20:11:27 följande:

    När jag skulle rösta blev jag förvirrad av att det bara var lokala kandidater på röstsedeln (riksdagsvalet), men tänkte inte mer på det utan stoppade in den i kuvertet. Nu fattar jag att mitt part hade flera röstsedlar med olika listor. Jag vill hellre att en kandidat från den andra listan ska komma in. Nu mår jag dåligt för att jag råkade rösta på fel person :(


    Kryssade du någon? Annars kommer den som står högst på riksdagslistan (inte på själva valsedeln) att få din röst.
  • Anonym (råkade rösta fel)
    Anonym (Kryss) skrev 2018-09-09 20:23:21 följande:
    Kryssade du någon? Annars kommer den som står högst på riksdagslistan (inte på själva valsedeln) att få din röst.
    Ja, jag kryssade förstanamnet på listan.
  • Anonym (lugn!)

    Det spelar ingen roll om du råkade rösta fel, din röst räknas ändå. Och det är skit samma, för allting kommer att bli som det är, för det kan ju inte bli "värre"!

  • qfnafnjf

    Jag röstade aldrig. Känns gött att jag slipper ha detta problem.

Svar på tråden Jag råkade rösta fel :(