• Bananböjaren

    SD gjorde bort sig totalt

    SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

    Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.

  • Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt
  • Anonym (Demokrat)

    Det lönar sig att ge SD synlighet, då ser alla vilka ihåliga argument de har och vilka stolpskott deras politiker är. Inga människor som jag skulle önska att representerade Sverige precis.

  • OlgaElvira

    Så länge debatten och kommentarerna runt SD handlade om invandring och integration så var de på hemmaplan och hade färdiga svar. I slutet av valrörelsen fick de andra typer av frågor, abort, medborgarskap och arbetsrätt. Där virrade de till det då största delen av deras engagemang är inriktad på invandring, något dom ofta drabbar enfrågepartier.

  • Tecum

    Låt Sd bli en del av regeringsunderlaget, då rasar de i opinionen och imploderar inifrån, precis som det blev med Ny demokrati på 90-talet.

  • Anonym (Statistik)
    Bananböjaren skrev 2018-09-10 08:45:01 följande:

    SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

    Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.


    Tidigare val har opinionsinstituten underskattat SD. Denna går kalibrerade man därför sina verktyg för att det inte skulle bli så igen och då blev det istället så att man överskattade dem. Opinionsundersökningar är inte fakta, bara en fingervisning.
  • Anonym (Statistik)
    Tecum skrev 2018-09-10 10:57:19 följande:

    Låt Sd bli en del av regeringsunderlaget, då rasar de i opinionen och imploderar inifrån, precis som det blev med Ny demokrati på 90-talet.


    ...och med Sannfinnländarna i Finland. De var med i regeringen och imploderade totalt vad jag minns.
  • Anonym (Jonte)

    Jimmie och ulf "jag är så vacker" när jag ler..jag skulle hellre vilja säga motsatsen..

  • Crash Man
    Bananböjaren skrev 2018-09-10 08:45:01 följande:

    SD hade ännu för några månader sedan 22-23% stöd i undersökningarna. Tills valdebatterna började. Nu blev resultatet endast 17,6%. Man lyckades alltså kasta bort över halva det ökade stödet man byggt upp under en hel period i oppositionen. Helt klart bör man lyfta fram SDs töntiga rasistpolitiker mera i media så folk ser vilka våp de är. De har inga argument och viftar med sitt fåniga invandrarkort hela tiden, mycket bra att nedgången har börjat.

    Nu väntar fyra år av totalt verkningslöst gnällande i opposition för SD sedan slipper vi nog rasistpartiet.


    Jag tror snarare att anledningen till varför SD sjönk i opinionen var för att andra partier, t.ex M, KD och S omprövade sin migrationspolitik och folk återgick till sina ursprungspartier. Min gissning är att 95% av de som röstar SD gör det på rund av migrationsfrågan. De sjönk inte för att de lyfte fram töntiga rasistpolitiker utan för att andra partier snodde deras politik.

    SD var det partietmsom ökade mest, så de gjorde inget dåligt resultat. De kunde dock gjort bättr.
  • Anonym (Statistik)
    Crash Man skrev 2018-09-10 13:26:44 följande:
    Jag tror snarare att anledningen till varför SD sjönk i opinionen var för att andra partier, t.ex M, KD och S omprövade sin migrationspolitik och folk återgick till sina ursprungspartier. Min gissning är att 95% av de som röstar SD gör det på rund av migrationsfrågan. De sjönk inte för att de lyfte fram töntiga rasistpolitiker utan för att andra partier snodde deras politik.

    SD var det partietmsom ökade mest, så de gjorde inget dåligt resultat. De kunde dock gjort bättr.
    SD sjönk för att opinionsinstituten mätt fel.
  • Anonym (Jonte)

    Kd..större än liberalerna..ett kristet parti eller ?..mystiskt..

Svar på tråden SD gjorde bort sig totalt