• Äldre 10 Sep 11:20
    2828 visningar
    10 svar
    10
    2828

    8 år sedan

    Jag träffade en kille 2009 ungefär och vi hade kul tillsammans vi planerade en framtid ihop vi ville ha barn vi började försöka därimot visste varken min eller hans familj om vi levde som vanligt tsm men hade problem med hans mamma som är inne i jehovas som alltid la sig i sonens liv vad han fick göra och inte göra m.m

    Men iaf tog 6 mån att bli gravid och när ja upptäckte de i juni 2010 efter vi hade flyttat till våran första lägenhet så visade det sig att jag var i vecka 11+3 hade inte märkt någonting tidigare jag blev så paff höll på ramla av stolen när barnmorskan sa att ja var gravid gjorde ett ulltraljud för att kolla vilken vecka jag var i.

    Där efter var vi dumma nog och berättade för exets mamma hon började kalla oss för dumma i huvudet skulle aldrig skaffa barn om ja vetat hur dagens läge är m.m

    Hon sa direkt gör abort bland annat vi bara nej.

    Längre fram fick min familj reda på detta då blev allt ännu värre och jag mådde mycket sämre än vad ja gjorde tidigare.

    Jag fick tyvärr göra abort i vecka 17+4 för de tryckte på mig hela tiden vi kommer inte hjälpa dig och exet stack ville inte veta av oss då hans mor hade vänt honom emot mig.

    Min släkt ta ett moget beslut om abort fast jag inte ville alls.

    Alla va väldigt elaka mot mig så nu finns de mycket rädsla ännu idag

    Detta är bara en del av historien.

    Gjorde aborten 2 september 2010 begravning 21 september 2010

    Idag har jag en annan sen 2012 vi är gifta sen 2014 och försöker leva vidare men tänker tyvärr väldigt mycket på min son och händelsen som var för 8 år sedan vi försöker nu själva skaffa barn tsm men detta året har varit väldigt tufft tyvärr vart negativt hela året började försöka nov 2017 och haft kanske 2 mån uppehåll men försöker hur ka man kunna släppa de förflutna?

    Bor närheten av exet m.m

    Någon mer som vart med om detta?

  • Svar på tråden 8 år sedan
  • Äldre 18 Sep 02:08
    #3
    Summerchild skrev 2018-09-18 00:32:32 följande:

    Abortlagen 2010 kunde man göra abort så sent då? Och en till fundering. Din son sa du. Får man veta könet oxå?


    Ja innan 18 kan man de mellan 1-12 kan man bli sövd 12-18 någonting får man genomgå så gott som en vanlig förlossning gör 5 kurer per dygn. Efter de måste man ha myndigheters godkännande typ..

    De säger inget men de e vad jag tyckte de liknade då dom inte säger rätt ellee fel antar jag. Ja fick även välja begravning ist för minneslund.
  • Äldre 18 Sep 02:12
    #4
    Summerchild skrev 2018-09-18 00:34:59 följande:

    Hemskt iaf det du varit med om. Tvingat en människa till abort. Hoppas att det ändå kan kännas som lika bra för den blivande pappan verkade vara som en nöt.

    Lycka till och kämpa för din rätt att sköta om din kropp !


    Ja de var jobbigt och den rädsla sitter kvar än idag tyvärr.

    Nuvarande mannen jag har i mitt liv är mycket vettigare och vi har pratat om barn sen vi träffades så förra året började vi försöka med vårat förata gemensamma.

    Dock vet ingen mer än de få ja kan lita på runt mig att de stöttar istället för att klaga gnälla m.m

    Bor tyvärr granne med exets mamma och exet tyvärr men försöker total ignorera dom
  • Äldre 18 Sep 11:36
    #6

    Vi har nyss flyttat till annan lägenhet. Har lugnare ändå här nere vi hade mkt problem med hyresvären innan flytt. Blivit ny start ändå ignorerar dom andra har faktiskt gått bra har andra grannar att prata med

  • Äldre 18 Sep 13:26
    #8
    carola18 skrev 2018-09-18 12:42:04 följande:

    Jag födde en son i v 15 7/7 detta år. Han dog i magen oh det upptäcktes på rul men 2 dagar innan igångsättningen så födde jag honom hemma. Nu väntar hag på kremering och sen att få lägga honom i graven...

    Eftersom du själv inte ville göra aborten så förstår jag att du inte kan släppa det...har du funderat på samtalshjälp?

    Kram


    Åh vad jobbigt :( hur mår du efteråt?

    Ja har pratat med kuratorer m.m även på öppen psyk har ja läkare hjälp med mediciner för andra saker med men dd hjälper bara några timmar händer de något annat eller så är ja nedstämd igen allt beror helt på men prata med andra vågar ja eg inte göra heller man får liksom dra upp allt på nytt hela tiden då dom bytt personer hela tiden för mig.

    Kram
  • Äldre 19 Sep 21:16
    #10
    carola18 skrev 2018-09-19 20:44:47 följande:

    Jag mår sjukt dåligt. Nedstämd hela tiden eller på en normal nivå...saknar att vara glad.

    Har ni någon plan hur ni går vidare?


    Ja förstår de e aldrig lätt sak att gå igenom ja förarår dig :(

    Ja vet inte men försöker ha ett nytt liv tsm försöka ha egna planer gå vidare på något vis skapa egen familj.
Svar på tråden 8 år sedan