• moafeliciaa

    Hur mycket äter era katter?

    Har en hankatt på snart 1 år som är glad i mat. Har haft 3 hankatter tidigare och ingen av dom har ätit så mycket som han gör. Vi har aldrig haft några restriktioner på våra katter, utan målet har varit att de får äta hur mycket de vill när dom vill, dvs. han lever som en kung.

    Denna lille har fritt tillgång till torrfoder och får blötmat cirkus 4 - 5 gånger per dag ( en halv påse/burk varje gång ) för att han enligt han själv svälter ihjäl annars och klagar som en tokig. Han är utekatt och är ute och jagar fåglar ett antal timmar per dag. Min fråga är nu - hur mycket äter era katter?

    Vill tillägga att han är slank och snygg med glansig päls och är pigg, så något medicinskt fel borde han inte ha ( har tittat mask ) .

  • Svar på tråden Hur mycket äter era katter?
  • Nandez

    Vår hankatt som är två år har fri tillgång till torrfoder och han får blötfoder flera gånger om dagen.

  • Cecese

    Hur hinner du ge blötmat så många gånger om dagen? Om jag skulle ge blötmat 5 ggr om dagen skulle jag få ge det en gång i timmen på kvällen...

    Min katt har fri tillgång till torrfoder och får blötmat (1 påse) på kvällen. Hon är i gott hull, mår bra och gnäller aldrig att hon är hungrig. Hon är både ute och inne som hon vill.

  • Anonym (.)

    Min katt får färskfoder enligt dosering på påsen. 75 gram/dag om jag minns helt rätt, uppdelat på 2 eller 3 portioner. Hon får inget torrfoder, utan det är det hon får.

  • Humörmamman

    Knappt 2 dl torrfoder per dag. Han väger 7 kg och är inte tjock. (Inte mager heller)  Innekatt. Anser sig orättvist behandlad och på en svältdiet.

Svar på tråden Hur mycket äter era katter?