• cbell

    Alla symtom men negativt test

    Första inlägget här, jag behöver råd eller pepp eller hopp, jag vet inte vad.

    I två veckor har jag haft mer eller mindre alla symtom för graviditet som finns. Illamående någon gång per dag, och så försvinner det några dagar för att sen komma tillbaka. Halsbränna. Ont i ljumskar, svanskota och höftleder. Vill plötsligt inte ha te, eller choklad, eller nånting alls förutom äpplen. Sen vräker jag i mig nybakta muffins. Humörsvängningar åt alla håll. Konstig smak i munnen som om jag inte borstat tänderna. Alla test har varit negativa.

    I helgen blödde jag lite, hade väldigt ont i fredags men inte som vanlig mensvärk för det gick ner mot låren. Det var ljust rött och lite slem men nästan inget annat. Som små punktblödningar bara. Jag har vanligtvis riklig mens. Jag ringde 1177 som sa att man kan blöda under graviditet. När jag har läst på så står det att även tidigt missfall känns som "kraftig mens" vilket det här ju inte var alls. 

    Jag önskar att jag visste, för just nu pendlar jag mellan glädje och hopplöshet. Det hör till att min man varit sjuk och vi kunnat börja försöka först nu efter ett års väntan, så jag är så trött på väntan och hopp och svackor av sorg och oro.

    Nästa ägglossning är om en vecka om det inte tog denna gång, ska jag bara ha is i magen och vänta och testa mig då, eller ska jag kräva ultraljud av en gyn-mottagning? 

    Hälsningar
    / Orkar inte vänta mer

  • Svar på tråden Alla symtom men negativt test
  • JuliaC

    Hej! Usch så jobbigt när man känner alla symtom!

    Jag hade kontaktat vc eller något och gjort blodprov!

    Hoppas du lyckas denna gång! Annars får vi se de positiva att äl bara är om en vecka ;)

  • cbell
    JuliaC skrev 2018-09-10 12:53:29 följande:

    Hej! Usch så jobbigt när man känner alla symtom!

    Jag hade kontaktat vc eller något och gjort blodprov!

    Hoppas du lyckas denna gång! Annars får vi se de positiva att äl bara är om en vecka ;)


    Ja det är skitjobbigt  

    Jaha, kan en vanlig VC ta blodprov? Det vore ju toppen.

    För när jag ringde närmsta BM imorse sa de att de bara gör urinprov så jag antog helt enkelt att VC inte tar hand om sånt heller.
  • JuliaC

    Hej igen

    Du nu blev jag osäker faktiskt! Ring dem och kolla ! Eller kanske få en tid till en gynekolog som du skriver!

  • EpicNurse

    Om man inte haft någon ägglossning så kan man få alla möjliga symtom. Framför allt om man önskar bli gravid och letar efter tecken.


    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • cbell

    Jag letar INTE efter tecken. Jag har fått symtom jag inte ens visste att man kunde få och fick googla på i efterhand. Jag blir väldigt ledsen av din kommentar, jag upplever den som dumförklarande.

  • EpicNurse
    cbell skrev 2018-09-10 17:14:02 följande:

    Jag letar INTE efter tecken. Jag har fått symtom jag inte ens visste att man kunde få och fick googla på i efterhand. Jag blir väldigt ledsen av din kommentar, jag upplever den som dumförklarande.


    Det sa jag inte heller. Jag sa OM, och det får du tolka hur du vill.
    ~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • Mittiprick
    cbell skrev 2018-09-10 17:14:02 följande:

    Jag letar INTE efter tecken. Jag har fått symtom jag inte ens visste att man kunde få och fick googla på i efterhand. Jag blir väldigt ledsen av din kommentar, jag upplever den som dumförklarande.


    Men HERREgud så lättkränkt. Hon skrev ju bara anledningen till varför du mår som du gör.

    Varför frågar du om du inte vill ha svar?

    Eller ville du att alla skulle skriva att du givetvis är gravid och ska åka och kräva en massa prover och ultraljud, som alltid här på fl?
    Tells it the way it is.
  • Miva

    Jag har graviditetssymtom och gravidssymptom dom månaderna jag inte har ägglossning (har testat med ägglossningstest) och ibland har vi kvinnor inte ägglossning under månaden vilket är helt normalt. När jag inte har ägglossning blir mensen försenad i ca 2 veckor och jag har småblödningar. Jag tycker EpicNurse ger dig en mycket möjlig förklaring vad dina symtom kan bero på om du får negativt gravtest och känner dig gravid även fast du inte letar symtom. Jag har 4 barn och när jag har varit gravid har jag inte haft några symptom alls förrän senare i graviditeten..... men självklart håller jag tummarna för dig att du är/snart kommer bli gravid!

  • cbell
    Mittiprick skrev 2018-09-10 17:48:33 följande:
    Men HERREgud så lättkränkt. Hon skrev ju bara anledningen till varför du mår som du gör.

    Varför frågar du om du inte vill ha svar?

    Eller ville du att alla skulle skriva att du givetvis är gravid och ska åka och kräva en massa prover och ultraljud, som alltid här på fl?
    Varför är du så taskig när jag ber om hjälp? Jag missade ju inte min ägglossning så hon missförstod allting. Jag har rätt att skriva att jag blev ledsen. 
  • Mittiprick
    cbell skrev 2018-09-11 10:15:51 följande:

    Varför är du så taskig när jag ber om hjälp? Jag missade ju inte min ägglossning så hon missförstod allting. Jag har rätt att skriva att jag blev ledsen. 


    Jag är inte taskig. Du var ju lättkränkt? Vad är det att bli upprörd över, att någon säger att det kan vara så att man tycker sig ha fler symtom och starkare symtom än man egentligen har, bara för att man känner efter för mycket. Hon sa inte ens att det var så i ditt fall, utan att det kan vara så.

    Hur vet du att du haft ägglossning? Gjorde du ultraljud precis innan och efter? Annars kan man inte vara säkert. Tex positivt ältest garanterar inte ägglossning.
    Tells it the way it is.
  • Jodyanna

    Hur länge sen var de du tog ett test?

    Om alla visar negativt så är de med sannolikhet ingen graviditet. Kanske bra att gå till doktorn ändå eftersom du har ont på olika ställen och humörsvängningar.

  • Kira2
    Mittiprick skrev 2018-09-11 19:01:42 följande:
    Jag är inte taskig. Du var ju lättkränkt? Vad är det att bli upprörd över, att någon säger att det kan vara så att man tycker sig ha fler symtom och starkare symtom än man egentligen har, bara för att man känner efter för mycket. Hon sa inte ens att det var så i ditt fall, utan att det kan vara så.

    Hur vet du att du haft ägglossning? Gjorde du ultraljud precis innan och efter? Annars kan man inte vara säkert. Tex positivt ältest garanterar inte ägglossning.
    Har du inget svar på TS frågor borde du inte lägga dig i alls. Hon skriver att hon har haft det tufft och det sista hon behöver är någon spydig kommentar. Vet du inte när du har ägglossning själv? På mig går det inte att missa, jag får slemmiga genomskinliga flytningar, lite "mensvärk" och blir extremt sugen på att ligga. allt detta utan att ha gjort ul före och efter. Samma symptom varje gång. Jag är alltså 100% säker på när jag har äl. 

    TS när gjorde du senast test? Om du är i BIM + tre veckor så borde det verkligen synas på gravtest.
  • Mittiprick
    Kira2 skrev 2018-09-11 20:03:55 följande:

    Har du inget svar på TS frågor borde du inte lägga dig i alls. Hon skriver att hon har haft det tufft och det sista hon behöver är någon spydig kommentar. Vet du inte när du har ägglossning själv? På mig går det inte att missa, jag får slemmiga genomskinliga flytningar, lite "mensvärk" och blir extremt sugen på att ligga. allt detta utan att ha gjort ul före och efter. Samma symptom varje gång. Jag är alltså 100% säker på när jag har äl. 

    TS när gjorde du senast test? Om du är i BIM + tre veckor så borde det verkligen synas på gravtest.


    Fast så här är det: har man haft ägglossning som får man mens eller blir gravid. Det finns inga andra alternativ. Och eftersom ts inte fått mens eller är gravid så har ju ägglossningen uteblivit.

    Om man, som majoriteten Av den kvinnliga befolkningen Endast känner av diffusa symptom och kanske får lite ändrad flytning så kan ägglossningen mycket väl utebli trots att man har alla det vanliga symtomen på ägglossning.

    Det är med största sannolikhet en skengraviditet. Med tanke på omständigheterna, dvs att ts precis börjat försöka bli gravid, så är det extremt troligt. När man hoppas ?för mycket? så lurar kroppen ibland sig själv. Det är bara att vänta ut det. Satsa på nästa ägglossning och försöka då.

    För övrigt kan man inte ?kräva? ett ultraljud. Man kan försöka boka en tid baserat på sina symtom men sen bedömer ju läkaren vilka undersökningar som är nödvändiga.
    Tells it the way it is.
  • Kira2
    Mittiprick skrev 2018-09-11 20:23:36 följande:
    Fast så här är det: har man haft ägglossning som får man mens eller blir gravid. Det finns inga andra alternativ. Och eftersom ts inte fått mens eller är gravid så har ju ägglossningen uteblivit.

    Om man, som majoriteten Av den kvinnliga befolkningen Endast känner av diffusa symptom och kanske får lite ändrad flytning så kan ägglossningen mycket väl utebli trots att man har alla det vanliga symtomen på ägglossning.

    Det är med största sannolikhet en skengraviditet. Med tanke på omständigheterna, dvs att ts precis börjat försöka bli gravid, så är det extremt troligt. När man hoppas ?för mycket? så lurar kroppen ibland sig själv. Det är bara att vänta ut det. Satsa på nästa ägglossning och försöka då.

    För övrigt kan man inte ?kräva? ett ultraljud. Man kan försöka boka en tid baserat på sina symtom men sen bedömer ju läkaren vilka undersökningar som är nödvändiga.
    Men vi vet ju inte när TS tog testet. Det kan ju även va påbörjat missfall tyvärr. Isf behöver ju testet inte visat eller visat väldigt svagt på BIM. Då får man slemmiga blodblandade flytningar, de behöver inte va rikliga och man behöver inte få jätteont. Självklart kan man inte kräva ett ul, men man kan ju önska pga oro och diverse symptom, vilket jag är säker på att TS vet. Sen tror jag inte att majoriteten av den kvinnliga befolkningen inte eller knappt känner av sin äl. Eller så är det bara så att jag bor i en del i landet där man känner av den. Jag har fått för mig att det känns mer efter man vart gravid, men det är bara min teori. 
Svar på tråden Alla symtom men negativt test