Inlägg från: Anonym (Sofia1992) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sofia1992)

    Min sambo tvingar mig till abort plus självmord

    Hade det varit min sambo så hade jag lämnat honom fort som fan och sedan gjort abort. Skulle aldrig palla att dela på föräldraskap och tvingas sammarbeta om ett barn med en sådan idiot.

  • Anonym (Sofia1992)
    viseversa skrev 2018-09-10 17:49:11 följande:

    Fast om ni LÄSER ts så vill hon inte göra abort. 


    Det är självklart helt och hållet upp till henne hur hon vill göra. Det har jag ingen åsikt om. Jag sa bara vad jag skulle gjort. Och jag skulle aldrig ha pallat att samarbeta om ett barn med en sådan kille och de år av bråk och bitterhet som ofta (men inte alltid) följer.

    Nu har jag lyckligtvis fått mina barn med en mycket bra man men jag ser på de av mina kompisar som har barn med idioter hur de egentligen mår bakom fasaden.... Så man får nog vara beredd på att stålsätta sig om man väljer att föda ett barn emot den andra förälderns vilja.
  • Anonym (Sofia1992)
    Anonym (Paula) skrev 2018-09-11 12:43:18 följande:

    Jag vill inte göra abort. Det vet jag till 100%. Men varför är det alltid så i liknande situationer? Mannen vill ej ta ansvar lägger hela skulden hos kvinnan. Mår så psykiskt dåligt och är lite rädd. Tänk om han skulle överfalla mig för att han mår så dåligt ? Jag vill bara skydda detta lilla liv inom mig


    Det är nog en chock för många män när oplanerade graviditeter uppstår. Då är det vanligt att reagera med ilska, förnekelse och avståndstagande. Hos många män klingar det där av så småningom. Men inte hos alla. Vi kvinnor har en helt annan mental beredskap för det. Det är jobbigt när det blir så där men egentligen är det inte så konstigt. Dom behöver inte bära på något barn och få några graviditetshormoner så dom påverkas inte mer än möjligen psykiskt så länge inget barn är fött medan vi påverkas i både kropp och själ.

    Du ska naturligtvis inte göra abort om du absolut inte vill och du känner att du har sociala och ekonomiska möjligheter att kunna ta hand om ett barn på egen hand. Jag tror absolut inte att du behöver oroa dig för att han ska bli våldsam eller göra allvar av sina självmordsplaner. Sånt är väldigt lätt att slänga ur sig i affekt. Men man får tänka på och ha mental beredskap för att även om pappan kan hålla stången under barnets första månader eller de första åren i livet så kan de helt plötsligt ändra sig och vilja vara en närvarande pappa. Då kan det bli riktigt jobbigt.
Svar på tråden Min sambo tvingar mig till abort plus självmord