• Banonym

    Kiss-lukt ifrån överdrag(skydd på madrass) vad göra?

    Okej, hade en tjej som basically squirta ner sängen och nu efteråt så är det ju kisslukt och tagit bort överkastet (skyddet för madrassen) och likaså lakan o de men det går ju att tvätta men vad tusan gör man nu med själva skyddet för madrassen? 

    Går inte att tvätta den då det är stoppning i det. 
    Går kisslukten bort av sig själv?

    Försökt badda på med lite vatten och alkohol samt bikarkonat under natten så att det ska sugas upp men lukten är fortfarande där även om den är lite mildare nu... 

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Kiss-lukt ifrån överdrag(skydd på madrass) vad göra?
  • Banonym
    närkommertrean skrev 2018-09-10 19:48:05 följande:

    Badda med ättika. Det kommer lukta ättika några dagar men sen försvinner den lukten och även kisslukten.


    Vad exakt är det man ska köpa? Ättikasprit bara? 

    Vet du om kisslukt går bort självmant?? 
  • närkommertrean
    Banonym skrev 2018-09-10 20:51:25 följande:

    Vad exakt är det man ska köpa? Ättikasprit bara? 

    Vet du om kisslukt går bort självmant?? 


    Jag använde 24% ättika när jag pottränade min 2-åring och det kunde komma kiss på svårtvättade ställen. Hällde på hushållspapper och baddade på det stället som luktade kiss.

    Det kanske det gör, har inte provat, men det tar nog ett tag och då står jag hellre ut med ättikslukt några dagar.
  • Banonym
    närkommertrean skrev 2018-09-10 21:38:48 följande:
    Jag använde 24% ättika när jag pottränade min 2-åring och det kunde komma kiss på svårtvättade ställen. Hällde på hushållspapper och baddade på det stället som luktade kiss.

    Det kanske det gör, har inte provat, men det tar nog ett tag och då står jag hellre ut med ättikslukt några dagar.
    Fasiken inhandla 12% ättika, räcker det? 
  • gamlapappan3

    Finns det någon risk att ättikan ger fläckar som inte går bor?

Svar på tråden Kiss-lukt ifrån överdrag(skydd på madrass) vad göra?