• Anonym (Ts)
    Äldre 10 Sep 21:45
    626 visningar
    4 svar
    4
    626

    Abortmoståndare, hycklare?

    Har aldrig förstått mig på er abortmotståndare. Eller ni som tycker att man borde sänka gränsen.

    Varför bryr ni er så mycket om någon annans embryo/foster? Bryr ni er om barnen om dom nu föds fram och inte blir aborterade? Nä, skulle inte tro det. Det är inte ni som måste bära på barnet i 9 månader, föda fram det, uppfostra det och ta hand om det. Såå.. vad har ni med det att göra egentligen? Om det aborteras eller ej?

    Är ärligt nyfiken.

    Jag själv har ett barn och ett till på väg, önskade och älskade. Hade jag viljat abortera dom hade ju säkert någon haft åsikter om det (tex ni som är abortmoståndare) men det är ju inte ni som dag ut och dag in tar hand om dom? Betalar allt för dom? Uppfostrar dom? Ni som läser detta och är abortmotståndare skiter ju fullständigt i mina barn, men hade jag viljat göra abort hade ni plötsligt brytt er? Varför?

  • Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?
  • Äldre 10 Sep 21:54
    #1

    Ett foster som rör sig, piper och viftar med armar och ben ; och som ska bara ligga där tills det dör? Ja det är horribelt!!!

  • Äldre 10 Sep 22:17
    #2

    Varför skulle det vara konstigt att bry sig om andras barn?

  • Anonym (Sveri­ge i ett nötska­l)
    Äldre 10 Sep 22:31
    #3

    Sverige har alldeles för lång aborträtt. Hur kan det liksom va okej att helt lagligt abortera foster i vecka 22 samtidigt som man även räddar "foster" i vecka 22 då de i lagens mening räknas som barn från vecka 22. Helt orimligt och dubbelmoral är bara förnamnet. Skäms för denna långa gräns som i princip bara existerar i Sverige. Andra länder har en abortgräns vid vecka 12. Vi skyller den orimligt långa aborträtten på kvinnors rättigheter till fri abort. Alla eu länder har fri abort men gränsen dras långt innan våran. Och ja jag är kvinna om ni undrar och ja jag har gjort abort men någon måtta får det vara!

  • Anonym (Sänkt gräns)
    Äldre 10 Sep 23:33
    #4

    Du generaliserar utan att veta hur vi tänker.

    Jag bryr mig otroligt mycket om barn, oavsett om det är mina eller inte!

    Jag tycker också att alla barn förtjänar att älskas otroligt högt.

    Varför ska man få lov att dra på ett beslut intill v 18, om man vet att man är gravid (vilket de flesta gör)?

    Att man i andra nordiska länder med 12 veckors gräns har möjlighet till abort efter 12.e veckan är väl mer än nog? Man ska bara ha en bättre anledning än åh nej min pojkvän dumpade mig, eller jag ångrar mig visst (har skrivit i sådana trådar, så ja, de dåliga ursäkterna finns). Det är ett mänskligt liv man skapat. Det är ett ganska våldsamt ingrepp att göra abort i andra trimestern.

    Jag tycker definitivt att fostret ska ha rättigheter.

    Är så trött på kommentarer om att åh, ska andra bestämma över kvinnors kroppar. Fostret är inte kvinnans kropp, det är inuti. Det är ett liv, som bör ha rättigheter.

    Har själv fött barn, och visst kan det vara traumatiskt och otroligt jobbigt, men planerat KS är en möjlighet och därefter adoption till ett älskande föräldrapar. Det är det som är mest rätt för barnet.

Svar på tråden Abortmoståndare, hycklare?