• Josephinisabelle

    illamående från helvetet

    ALLTSÅ VADFAN GÖR MAN!! Jag är knappt gravid typ vecka 6.. Jag kan inte äta mår så satans illa att jag bara vill lägga mig ner och dö. Kan inte dricka "klara vätskor" typ vatten mjölk eller juice för få bara smakar det galla typ.. Läsk fungerar då det har så mycket " smak" aå jag känner inte smaken av min egen galla typ hahah förstår att det låter konstigt.. Till saken hör även att jag ammar min bebis på 11 månader... Och har storasyster hemma, känner hur kroppen börjar svikta och inte gör riktigt dom jag vill förmodar att det beror på näringsbrist.. Har inte mått dåligt med tidigare barn innan havandeskaps förgiftningen kickade in i typ v 30. Vet inte vad jag ska ta mig till?! 

  • Svar på tråden illamående från helvetet
  • Erla

    Det finns medicin att få om du är så dålig. Vet ej hur de funkar ihop med amning, men prata med din bm eller vc.

  • MeandHim

    Usch vad jag lider med dig, har haft likadant och blev inlagd första gången v.6 så länge du förbi dig vätska är det bra, annars måste du kansk in och vätska upp dig. Finns näringsdropp dessutom som kanske behövs om du ammar?! Jag åt lerhigan comp mot illamåendet, blev sjuuuuukt trött men mådde lite bättre.

  • Tigeeerrr

    Hej, kontakta annars din BM så kan hon skriva ut något som kanske hjälper mot illamåendet. Så blev det för mig har varit på medicinen i ca2.veckor nu. Tar bort illamåendet, så glad för det! Vet exakt hur du känner dig, man blir så frustrerad, jag känner fortfarande av illamåendet då och då, men med det får jag stå ut med. Lycka till och grattis! Skrattande

  • Tigeeerrr

    Hej, kontakta annars din BM så kan hon skriva ut något som kanske hjälper mot illamåendet. Så blev det för mig har varit på medicinen i ca2.veckor nu. Tar bort illamåendet, så glad för det! Vet exakt hur du känner dig, man blir så frustrerad, jag känner fortfarande av illamåendet då och då, men med det får jag stå ut med. Lycka till och grattis! Skrattande

  • Aqwa93

    Usch vad hemskt lider med dig. Har haft illamående sedan v6 tror jag det var och som blivit värre, är i v10 nu. Köpte för några dagar sedan sea band mot åksjuka, vilket har hjälpt mig massor. Kan äntligen äta vanlig mat igen och känner orken komma tillbaka.

  • 12345hopp

    Jag förstår att du har det jobbigt! Jag har mått väldigt illa under mina två graviditeter, andra var värst (tvillingar), då mådde jag illa som du från vecka 6 och det släppte inte riktigt förrän vecka 20 :(

    Det var riktigt hemskt, jag hade ju en liten på 9 månader och jag ammade henne också, gick ner ett par kilo vilket inte var super då jag inte hade så mycket hull från början men amningen fungerade som vanligt! Mår du så illa att du kräks? Jag gjorde det många gånger om dagen och försökte hålla emot så gott det gick men efter ett par veckor märkte jag att det var typ det enda som faktiskt gjorde att jag mådde lite bättre en stund. Inte ett supertips kanske men det kändes så mycket bättre.. för mig hjälpte det typ bara att tänka på någon maträtt som luktade äckligt..:( hoppas du slipper lida lika länge som jag! Det går ju som tur är över.

Svar på tråden illamående från helvetet