• Anonym (C-b)
    Äldre 11 Sep 19:33
    3806 visningar
    25 svar
    25
    3806

    Partner med man boobs/man tits

    Har träffat en skittrevlig man i fyra månader nu. Till en början var det inget seriöst men nu känns det som det kanske kan bli något mer av det hela. Anser mig inte vara speciellt utseendefixerad eller haka upp mig på fysiska "skavanker" men det är en grej som jag inte vet hur jag ska hantera... Denna man har typ lika stora bröst som jag. Mina är inte stora, a-kupa, men ändå. Att som man ha bröst i den storleken... Nej, inte alldeles normalt, om jag nu får använda det ordet. Väldigt ovanligt iaf.

    Han har själv inte berört ämnet och jag tänker om han verkligen inte reflekterat över detta..? När han bara har t-shirt syns det verkligen tydligt, men han verkar inte alls medveten om det. Vi har varit nakna med varann några gånger men jag kan inte förmå mig att varken se eller ta på honom. Brösten gör mig avtänd helt enkelt.

    Om vi kunde prata om det skulle det kanske "avdramatiseras" men det verkar inte hända såvida inte jag tar upp ämnet. Att ta upp detta, må vara på ett fint sätt, känns verkligen, ja, elakt. En sån här grej som kan ge någon komplex resten av livet...

    Skulle vilja ta på honom mm men just detta känns som sagt sjukt avtändande. Kanske som att jag skulle ha nästan snoppliknande klitoris, eller vad man ska kunna ta för liknelse som skulle verka avtändande för en man... (nämnda exempel kanske skulle ha motsatt effekt, vad vet jag ) Hårigt bröst..? Haha, nä vet inte...

    Någon tjej/kvinna här med erfarenhet av en kille/man med typ a-kupebröst? Kunde ni koppla bort det? Pratade ni om det?

  • Svar på tråden Partner med man boobs/man tits
  • Anonym (Tjej)
    Äldre 11 Sep 19:43
    #1

    Är det brösten eller bröstvårtorna som är stora? Har han varit överviktig innan eller är det mer som gynekomasti? (googla på bild).

  • Anonym (C-b) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 19:45
    #2

    Det är som gynekomasti. Hela brösten liksom. Så att han skulle kunna ha minsta storleken bh.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 11 Sep 19:52
    #3
    +1

    Jag har varit med en sådan man. Han hade både lite bröst liksom och dessutom utåtstående bröstvårtor. Rent sexuellt var det inga problem, jag tyckte tom det var lite sexigt. Jag är dock bisexuell. Men jag hade nog tyckt det varit jobbigt om vi fortsatt ihop och skulle tex basta eller bada med andra...

    Vi pratade om det en gång. Jag frågade vilken del av hans kropp han tyckte bäst och sämst om och då sade att han tyckte sämst om bröstkorgen och att han skämts för brösten i tonåren men att han accepterat dem efter att han första ggn legat med en tjej och hon inte sagt ngt om dem.

    Så det kan ju vara ett sätt att ta upp det kanske?

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 11 Sep 19:55
    #4

    Och om du blir avtänd av någon del av hans kropp så kanske han inte är rätt partner för dig, tänker jag? Alla kan ju inte gilla allt. Jag har dessutom d-kupa så är kanske mindre jobbigt då när det ändå är skillnad.

  • Anonym (C-b) Trådstartaren
    Äldre 11 Sep 20:12
    #5

    Jag är beredd på ett flertal "byt partner om en sådan ytlig grej det stör dig så".

    Kan vi inte bara diskutera detta utan att jag för den skull måste byta partner? Detta är naturligtvis inte helt avgörande men det kan väl ändå få kännas lite besvärande?

    Som jag kom på i mitt startinlägg, att jämföra med att en tjej skulle ha en lite hårig bringa..? Eller mustasch för den delen (som en del kvinnor ju faktiskt har) Som partner skulle man väl ändå, antar jag, tycka det var lite onormalt och antagligen avtändande för många? Och att presentera en flickvän med mustasch för vänner och familj... Nog skulle det ändå kännas lite jobbigt?

    Och konstigt att inte beröra ämnet sinsemellan när det är något så uppenbart?

    Det blir lite som elefanten i rummet nu, att inte beröra ämnet... Han måste väl ändå vara medveten om sina stora (för att vara man) bröst!?

    Vet inte riktigt varför, men det skulle kännas mycket bättre för mig om vi pratade om det. Men hur ska man föra det på tal? Om det vore jag (i hans sits) skulle jag direkt liksom "erkänna"/ta upp detta självmant på ett lite lättsamt sätt, så att jag visar att jag är medveten om det... Fattar ju att detta inte skulle göra tuttarna mindre men att vi "i samförstånd visste om det" skulle avdramatisera det hela (för mig) och jag skulle kanske inte känna mig så avtänd.

  • Anonym (Tjej)
    Äldre 11 Sep 20:31
    #6
    Anonym (C-b) skrev 2018-09-11 20:12:56 följande:

    Jag är beredd på ett flertal "byt partner om en sådan ytlig grej det stör dig så".

    Kan vi inte bara diskutera detta utan att jag för den skull måste byta partner? Detta är naturligtvis inte helt avgörande men det kan väl ändå få kännas lite besvärande?

    Som jag kom på i mitt startinlägg, att jämföra med att en tjej skulle ha en lite hårig bringa..? Eller mustasch för den delen (som en del kvinnor ju faktiskt har) Som partner skulle man väl ändå, antar jag, tycka det var lite onormalt och antagligen avtändande för många? Och att presentera en flickvän med mustasch för vänner och familj... Nog skulle det ändå kännas lite jobbigt?

    Och konstigt att inte beröra ämnet sinsemellan när det är något så uppenbart?

    Det blir lite som elefanten i rummet nu, att inte beröra ämnet... Han måste väl ändå vara medveten om sina stora (för att vara man) bröst!?

    Vet inte riktigt varför, men det skulle kännas mycket bättre för mig om vi pratade om det. Men hur ska man föra det på tal? Om det vore jag (i hans sits) skulle jag direkt liksom "erkänna"/ta upp detta självmant på ett lite lättsamt sätt, så att jag visar att jag är medveten om det... Fattar ju att detta inte skulle göra tuttarna mindre men att vi "i samförstånd visste om det" skulle avdramatisera det hela (för mig) och jag skulle kanske inte känna mig så avtänd.


    Ja du gör ju som du vill. Avtänd är ett ganska starkt ord för mig. Inte bara att du inte tycker att hans överkropp inte är så sexig utan du tappar lusten till sex och kan inte röra i den när du ser den. Det är ju ett stort problem tänker jag och eftersom du inte verkar vara kär i honom så kanske det vore bättre att bryta? Men det var bara en tanke och inte det enda jag skrev.

    Jag tänker att han nog tror att du inte bryr dig så mkt om det eftersom du sett honom utan tröja och inte tagit upp det. Men vill du prata om det kan du ju fråga som jag gjorde och se om han då tar upp det själv?
  • Anonym (A)
    Äldre 11 Sep 21:32
    #7
    Anonym (Tjej) skrev 2018-09-11 19:55:30 följande:
    Och om du blir avtänd av någon del av hans kropp så kanske han inte är rätt partner för dig, tänker jag? Alla kan ju inte gilla allt. Jag har dessutom d-kupa så är kanske mindre jobbigt då när det ändå är skillnad.
    Håller med
  • Anonym (C-b) Trådstartaren
    Äldre 12 Sep 04:07
    #8

    Tycker att det ändå borde finnas någon i liknande situation...

    Och att en man har precis som bröst borde väl ändå väcka någon reaktion hos någon annan än mig? Och kan då inte denna reaktion vara okej att få trots allt, eller vad man ska säga..? Det är väl inte alldeles sexigt med ett såpass kvinnligt attribut hos en man? Jmf en man som hamnar i säng m en kvinna som visar sig ha hårigt bröst (alltså bringa) = ett starkt manligt attribut?

    Tycker inte det skulle vara konstigt att haja till/ev påverka sexlusten..?

    Att prata om det skulle som sagt kännas bättre men hur tar man upp ämnet på ett fint sätt?

  • Anonym (Tänk ett varv till)
    Äldre 12 Sep 04:15
    #9
    Anonym (C-b) skrev 2018-09-11 19:33:45 följande:

    Att som man ha bröst i den storleken... Nej, inte alldeles normalt, om jag nu får använda det ordet. Väldigt ovanligt iaf.


    Vad får dig att tro det? Brukar du byta om på killarnas omklädningsrum?

    Jag tror inte att det är ett dugg ovanligt, åtminstone inte bland överviktiga eller 30-plussare.

    Mitt enda råd till honom är att pröva att banta. Du kan ju t ex servera en god sallad istället för fläskfilé när du bjuder hem honom till dig.
  • Anonym (Tänk ett varv till)
    Äldre 12 Sep 04:21
    #10
    Anonym (C-b) skrev 2018-09-11 19:33:45 följande:

    Kanske som att jag skulle ha nästan snoppliknande klitoris, eller vad man ska kunna ta för liknelse som skulle verka avtändande för en man.


    Det förekommer också, må du tro.

    Nä, känns helt klart som att du är lite utseendefixerad. Ber om ursäkt, men jag upplever en sådan ton i inlägget.

    Påståenden som *något han kanske får komplex för livet ut* bekräftar detta. De flesta släpper sina komplex vid 30-årsåldern, utom kanske en del klimakterie-kärringar.
Svar på tråden Partner med man boobs/man tits