• Äldre 5 Jan 16:19
    2282 visningar
    13 svar
    13
    2282

    Gender Selection ivf?

    UndrandeSökare skrev 2018-09-15 13:07:12 följande:
    Vi tycker att det är en bra och seriös klinik. Vi sökte dit pgr av att vi hade haft många missfall (naturliga graviditeter inte ivf) och planerade äggdonation, och de ordnade direkt så min man fick göra sperm dna fragmentationstest först av allt på kliniken (kan ej göras i Sverige), och då visade det sig att trots att vi lätt blir gravida naturligt (men alltid missfall innan v.12) så var hans spermier för dåliga (dnafel och fragmentationsfel) så de skulle aldrig leda till levande barn. Så vi har aldrig gjort ivf med egna ägg.

    Så vi gjorde dubbeldonation med PGS hos Avaclinic. Vi fick 13 ägg av donatorn, 12 befruktades, alla levde dag 3, och dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och 7 var normala kromosommässigt. 2 sattes in och 5 till frysen. Jag frågade också läkaren samma dag som insättningen vilka kön embryona hade och han berättade det.

    Om man vill få kontakt med kliniken så börjar man med att gå in på deras hemsida en vardag under kontorstid, och börja chatta med någon av deras koordinatorer. Sen fortsätter man kontakten via mail.

    Kliniken ligger på promenadavstånd från båtterminalen i Riga, därifrån går båtar till bland annat Värtahamnen i Sverige. Så kommer man med båten från Sverige till Riga så har man 6 timmar på sig innan båten går hem igen. Då hinner man gå och äta lunch i Riga, göra insättning på kliniken och sen ta båten hem igen. Mycket smidigt.
    Tack för bra info! Vi funderar på att gå över till IVF utomlands, främst pga PGS. Hur kom det sig att de gjorde prov på din mans spermier? Misstänkte de något fel, eller är det ett standardtest. Vi skulle ju gärna vilja göra fler tester av olika slag för att komma fram till var vårt fel egentligen ligger. 
  • Äldre 6 Jan 15:07
    #10

    Tack Undrande sökare för svar, ska kolla upp detta!

  • Äldre 15 Jan 12:48
    #12
    UndrandeSökare skrev 2019-01-06 15:31:42 följande:
    Jag har inboxat dig (skickat privat meddelande). Klicka på det lilla kuvertet längst upp till höger för att läsa meddelanden.
    Tack , jag såg det! Skrattande
  • Äldre 15 Jan 12:48
    #12
    UndrandeSökare skrev 2019-01-06 15:31:42 följande:
    Jag har inboxat dig (skickat privat meddelande). Klicka på det lilla kuvertet längst upp till höger för att läsa meddelanden.
    Tack , jag såg det! Skrattande
Svar på tråden Gender Selection ivf?